MF 6613 dyna 6

Aynı işi daha az mazotla yapabilecek bir rakibi yok, mazot konusunda lider.
Ön süspansiyonlu olursa konforda da eline su döken çıkmaz
Sürüm hızı açısından hantaldır, uygun viteste değilse gaz yemez.bu durum iş kaçırmaya engel oluyor ama ekipmanlar ve traktörün uzun ömürlü olmasını sağlıyor
Ağır makinedir, 7500 8000kg civarı.çamur işçiliği zayıftır.lahana, pırasa, çeltik vs gibi işlere uymaz
6714 kullanıyorum, çok memnunum.6600 serisiyle 6700 serisinde aynı motor var.
 
Aynı işi daha az mazotla yapabilecek bir rakibi yok, mazot konusunda lider.
Ön süspansiyonlu olursa konforda da eline su döken çıkmaz
Sürüm hızı açısından hantaldır, uygun viteste değilse gaz yemez.bu durum iş kaçırmaya engel oluyor ama ekipmanlar ve traktörün uzun ömürlü olmasını sağlıyor
Ağır makinedir, 7500 8000kg civarı.çamur işçiliği zayıftır.lahana, pırasa, çeltik vs gibi işlere uymaz
6714 kullanıyorum, çok memnunum.6600 serisiyle 6700 serisinde aynı motor var.
Teşekkür ederim arkadaş nasipse bakıyorum 2015 2016 model düşük saate
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Aynı işi daha az mazotla yapabilecek bir rakibi yok, mazot konusunda lider.
Ön süspansiyonlu olursa konforda da eline su döken çıkmaz
Sürüm hızı açısından hantaldır, uygun viteste değilse gaz yemez.bu durum iş kaçırmaya engel oluyor ama ekipmanlar ve traktörün uzun ömürlü olmasını sağlıyor
Ağır makinedir, 7500 8000kg civarı.çamur işçiliği zayıftır.lahana, pırasa, çeltik vs gibi işlere uymaz
6714 kullanıyorum, çok memnunum.6600 serisiyle 6700 serisinde aynı motor var.

Bu yazdıklarınız sizin 6714 içinde geçerli midir?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Bir traktör hem en az yakan olacak, hem en sağlam olacak, hem en hızlı olacak, hem en teknolojik olacak, hem en kullanışlı olacak, hem en ucuz olacak, hem ikinci elde en iyi piyasa tutan olacak.
Olsa iyi olurdu ama öyle bi dünya yok, öyle bi traktör de malesef yok.
Markaların modellerin birbirlerine karşı öne geçtiği özellikleri var.
Agco her yönden dünyanın en iyi traktörünü üretir demiyorum
4 silindirli motorlar arasında agconun öne geçtiği konulardan biri de yakıt sarfiyatı
4 silindirde en verimli motoru agco üretti
Burada bahsettiğim traktörler agco, cnh ve jd traktörleridir
Diğer markalar bu üçüyle rekabet edecek kalibrede değil
Gerçekçi ve objektif yaklaşım içinde olmaya çalışarak bu yorumu yapıyorum
 
Aynı işi daha az mazotla yapabilecek bir rakibi yok, mazot konusunda lider.
Ön süspansiyonlu olursa konforda da eline su döken çıkmaz
Sürüm hızı açısından hantaldır, uygun viteste değilse gaz yemez.bu durum iş kaçırmaya engel oluyor ama ekipmanlar ve traktörün uzun ömürlü olmasını sağlıyor
Ağır makinedir, 7500 8000kg civarı.çamur işçiliği zayıftır.lahana, pırasa, çeltik vs gibi işlere uymaz
6714 kullanıyorum, çok memnunum.6600 serisiyle 6700 serisinde aynı motor var.
Hocam her yönüyle biraz abartmışsınız. 6613 nominal 115 hp maksimum 130 hp. Rakibi 6115R (nominal115,maksimum127hp). Bende idda ediyorum aynı işte 115r den az yakması mümkün değil. Ağırlığa gelince boşu 5700 kg. Depolar dolu 6000 diyelim önünde mesnetle beraber 800 kg ağırlık var etti 6800. Arkalarda 250şer kilodan 2 papatya bile olsa 7300 kilo yapar ki ben hiç görmedim böyle 6613. Ağırlıkta da yakıtta da yanlışınız var. 6613ün tek artısı emsal güçlerine göre daha iri olduğu için daha ağır ekipmanlar kullanılabilir. 4 silindirde en verimli motoru sisu üretse fendt 500 serisinde sisu kullanılırdı
 
Hocam her yönüyle biraz abartmışsınız. 6613 nominal 115 hp maksimum 130 hp. Rakibi 6115R (nominal115,maksimum127hp). Bende idda ediyorum aynı işte 115r den az yakması mümkün değil. Ağırlığa gelince boşu 5700 kg. Depolar dolu 6000 diyelim önünde mesnetle beraber 800 kg ağırlık var etti 6800. Arkalarda 250şer kilodan 2 papatya bile olsa 7300 kilo yapar ki ben hiç görmedim böyle 6613. Ağırlıkta da yakıtta da yanlışınız var. 6613ün tek artısı emsal güçlerine göre daha iri olduğu için daha ağır ekipmanlar kullanılabilir. 4 silindirde en verimli motoru sisu üretse fendt 500 serisinde sisu kullanılırdı
6714 s var dolu depo 7600 kg, daha 500 kg eklenecek boşluğu var.rakamları net olarak hesaplayarak yazdım.
6714 S'i 6125r ve 6140m ile bizzat denedim.aynı pullukla, aynı derinlikte buğday anızı sürümünde, ikisinden de az yakıyor.
Yakın dostum yeni seri 6120m ve 6714S sahibi, o da 6714ün aynı işte daha az yaktığını söylemişti
Anlamadığım nokta ise bunu kabul etmekte zorlanıyor olmanız.her markanın öne çıktığı özellikleri var aynı işi yaparak en az yakma özelliği de bir markada olacak.bu özelliği agco grubu ele geçirmiş, nesine zorunuza gidiyor anlamıyorum.
Biri çıksa deseki ben cnh motoruyla, jd motoruyla masseyi pullukta basarım, nal toplatırım dese, eyvallah gardaş haklısın der geçerim.komplekse girmek komik oluyor, jd ve cnh gazladıkça koşan karakterde motor üretiyor, gerçek buysa kabullenmek lazım.
Mazot sarfiyatı konusunda ise agconun en verimli 4 silindirli motoru ürettiği gerçeğini kabullenmeyi bilmek gerek
 
Son düzenleme:

6714 s var dolu depo 7600 kg, daha 300 kg eklenecek boşluğu var.
6714 S'i 6125r ve 6140m ile bizzat denedim.aynı pullukla, aynı derinlikte buğday anızı sürümünde, ikisinden de az yakıyor.
Yakın dostum yeni seri 6120m ve 6714S sahibi, o da 6714ün aynı işte daha az yaktığını söylemişti
Anlamadığım nokta ise bunu kabul etmekte zorlanıyor olmanız.her markanın öne çıktığı özellikleri var aynı işi yaparak en az yakma özelliği de bir markada olacak.bu özelliği agco grubu ele geçirmiş, nesine zorunuza gidiyor anlamıyorum.
Biri çıksa deseki ben cnh motoruyla, jd motoruyla masseyi pullukta basarım, nal toplatırım dese, eyvallah gardaş haklısın der geçerim.komplekse girmek komik oluyor, jd ve cnh gazladıkça koşan karakterde motor üretiyor, gerçek buysa kabullenmek lazım.
Mazot sarfiyatı konusunda ise agconun en verimli 4 silindirli motoru ürettiği gerçeğini kabullenmeyi bilmek gerek
Kıyası şöyle yapmak lazım. Aynı ekipmanı aynı performansta çeken massey ve jondereden hangisi daha az yakar? Siz massey iyi çekmez diyorsunuz az yakar diyorsunuz çekmeyen motor zaten az yakar. Jondereler çiğ yakıtı dışarı dökmüyor yanan mazot motorda yanıyor güce dönüşüyor. Bu arada 125r mi daha performanslı 6714 mü
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Kıyası şöyle yapmak lazım. Aynı ekipmanı aynı performansta çeken massey ve jondereden hangisi daha az yakar? Siz massey iyi çekmez diyorsunuz az yakar diyorsunuz çekmeyen motor zaten az yakar. Jondereler çiğ yakıtı dışarı dökmüyor yanan mazot motorda yanıyor güce dönüşüyor
Motor yazılımı olarak öyle tercih edilmiş, gazladıkça koşan motor değil de tasarruflu iş yapan karakterde motor yazılımı yapılmış.
Masseyde çeki işinde tekerlekler gizli patinaj görülmüyor ama jd ve cnh motoru gaz bastıkça gerekirse ekipmanı parçalıyor ve tekerler patinajlayıp gidiyor.
Bu da bir tercih olabilir, benim traktörüm nadasta 200 300 Gr fazla yaksın ama saatte 10 dekar yerine 12 dekar yer devirsin diyen çiftçi de çıkacaktır.
Deneyim ve gözlemlerimi fanatik duygularla paylaşmıyorum.
Massey jd kadar iş kaçıramazsa jd de masseyden az mazotla aynı işi yapamaz.
 
Motor yazılımı olarak öyle tercih edilmiş, gazladıkça koşan motor değil de tasarruflu iş yapan karakterde motor yazılımı yapılmış.
Masseyde çeki işinde tekerlekler gizli patinaj görülmüyor ama jd ve cnh motoru gaz bastıkça gerekirse ekipmanı parçalıyor ve tekerler patinajlayıp gidiyor.
Bu da bir tercih olabilir, benim traktörüm nadasta 200 300 Gr fazla yaksın ama saatte 10 dekar yerine 12 dekar yer devirsin diyen çiftçi de çıkacaktır.
Deneyim ve gözlemlerimi fanatik duygularla paylaşmıyorum.
Massey jd kadar iş kaçıramazsa jd de masseyden az mazotla aynı işi yapamaz.
6714le anlıkta en fazla kaç litreyi gördünüz. Yani saatte en fazla kaç litreyi yakabiliyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Şu konuda katılıyorum 5s 125 imiz var yeni aldık bana biraz hantal geldi.yani uygun viteste iyi gidiyor fakat bir vites arttırdınmi direk bayılıyor azda yakıyor daha 200 saat oldu 1 sene sonra yakıt daha iyi belli ama şöyle bir şey var devir sabitleyici ile gidiyorum devir düşmüyor fakat motor hızı örneğin 9 dan 8 e düşüyor fakat dışarıdan bakınca hiç patinaj zorlanma belirtisi yok.diger yandan td ve tr5 imiz var bunlar direk %8 10 örneğin patinajli gittiği belli buda karakteristik bir özellik bana kalırsa bizim kuru topraklarda avantajımiz mflerde şu oluyor cekiye takılan aletlerde mizber silindir vs. Mf de zıplama yok en ufak bile yok ama td de tr5 de yer yerinden oynuyor sanarsın kabin traktorden ayrılacak az gaz vererek vs zar zor sürüm yapabiliyoruz.bana kalırsa bu biraz karakteriyle alakalı yani bence massey in serileri çok canım yanmasın az yakiyim optimum güçte çalışıyım beni yorma bende seni yormayim diyor. Jd kullanmadım ama nh da Allah ne verdiyse kullanılıyim ne olursa olsun diyor :D
 
Şu konuda katılıyorum 5s 125 imiz var yeni aldık bana biraz hantal geldi.yani uygun viteste iyi gidiyor fakat bir vites arttırdınmi direk bayılıyor azda yakıyor daha 200 saat oldu 1 sene sonra yakıt daha iyi belli ama şöyle bir şey var devir sabitleyici ile gidiyorum devir düşmüyor fakat motor hızı örneğin 9 dan 8 e düşüyor fakat dışarıdan bakınca hiç patinaj zorlanma belirtisi yok.diger yandan td ve tr5 imiz var bunlar direk %8 10 örneğin patinajli gittiği belli buda karakteristik bir özellik bana kalırsa bizim kuru topraklarda avantajımiz mflerde şu oluyor cekiye takılan aletlerde mizber silindir vs. Mf de zıplama yok en ufak bile yok ama td de tr5 de yer yerinden oynuyor sanarsın kabin traktorden ayrılacak az gaz vererek vs zar zor sürüm yapabiliyoruz.bana kalırsa bu biraz karakteriyle alakalı yani bence massey in serileri çok canım yanmasın az yakiyim optimum güçte çalışıyım beni yorma bende seni yormayim diyor. Jd kullanmadım ama nh da Allah ne verdiyse kullanılıyim ne olursa olsun diyor :D
Bizim 6714te patinaj sensörü var, patinaja göre hidrolik hassasiyeti yapıyor.patlatma, dipkazan, pulluk gibi ağır toprak işlerinde onu da aktif ederek sürüm yapıyorum.
Merak ederek ölçtüm asfaltta %1-2 civarı patinaj gösteriyor
Buğday anızında boş römorkla giderken %3-4 civarı patinaj gösteriyor
Buğday anızı devirirken %10 civarı sürekli patinaj gösteriyor.ben patinaj hassasiyetini %15-16 civarı bir yere ayarlıyorum.patinaj biraz artınca hidrolik hassasiyet yapıyor.
Demek istediğim kaçırmıyor, gizli patinaj yapmıyor dediğimiz anda bile %10 civarı gizli patinaj oluyor.
Gizli patinajı gözle hissetmeye başladığımızda en az %20-25ler hatta %30 civarı patinajlı gidiyor demek.
Gizli patinajlı çeki karakterine sahip tüm traktörler ne kadar patinaj yapıyorsa o kadar mazotu boşa harcıyor demektir.fizikten matematikten motordan şanzımandan biraz anlayan kişiler bunun sebepler anlayabileceklerdir.gizli patinajın bir kısmı çekiye ve hıza etki ediyor ama ciddi bir kısmı da kayba uğruyor.
 
Son düzenleme:
Bizim 6714te patinaj sensörü var, patinaja göre hidrolik hassasiyeti yapıyor.patlatma, dipkazan, pulluk gibi ağır toprak işlerinde onu da aktif ederek sürüm yapıyorum.
Merak ederek ölçtüm asfaltta %1-2 civarı patinaj gösteriyor
Buğday anızında boş römorkla giderken %3-4 civarı patinaj gösteriyor
Buğday anızı devirirken %10 civarı sürekli patinaj gösteriyor.ben patinaj hassasiyetini %15-16 civarı bir yere ayarlıyorum.patinaj biraz artınca hidrolik hassasiyet yapıyor.
Demek istediğim kaçırmıyor, gizli patinaj yapmıyor dediğimiz anda bile %10 civarı gizli patinaj oluyor.
Gizli patinajı gözle hissetmeye başladığımızda en az %20-25ler hatta %30 civarı patinajlı gidiyor demek.
Patinajlı çeki karakterine sahip traktörler bunun için çok yakıyor olabilir.gizli patinajın bir kısmı çekiye ve hıza etki ediyor ama ciddi bir kısmı da kayba uğruyor.
Üstad hassası yükseltirsen tümosanda patinaj çekmez. Traktörün az yakması mı işin bir şeye benzemesi mi önemli sizin için anlayamadım. Massey patinaj atmaz diyorsunuz hassası patinaja göre ayarlıyorum diyorsunuz
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Diyorum ve buradan hareketle tarla işçiliğimin kötü olduğu imasıyla mı karşılaşıyorum.komik
Ayrıca hidrolik çeki hassasiyetinden bahsetmiyorum, patinaj hassasiyeti farklı çalışıyor.başka hangi traktörlerde var bilmiyorum ama gerçekten hem traktörü hem de şoförü çok rahatlatıyor.
John dere Massey kimseye 5 kuruş hibe etmez.
Burada fanboyluk yapacak olan yapar,ama aklıselim kullanıcılar tecrübelerini herkes faydalansın diye paylaşıyor.
6125r ve 6140m'den az yaktığını bizzat, 6120m'den az yaktığını gıyaben biliyorum.
Ayrıca 125r ve 140m ile farklı işlerde de kıyas yaptık yine az yakıyor yine az yakıyor
 
Son düzenleme:
Aynı işi daha az mazotla yapabilecek bir rakibi yok, mazot konusunda lider.
Ön süspansiyonlu olursa konforda da eline su döken çıkmaz
Sürüm hızı açısından hantaldır, uygun viteste değilse gaz yemez.bu durum iş kaçırmaya engel oluyor ama ekipmanlar ve traktörün uzun ömürlü olmasını sağlıyor
Ağır makinedir, 7500 8000kg civarı.çamur işçiliği zayıftır.lahana, pırasa, çeltik vs gibi işlere uymaz
6714 kullanıyorum, çok memnunum.6600 serisiyle 6700 serisinde aynı motor var.
5li 16 lık pullukla dönüme kaç litre yakmakta?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
abi ağustos ta ankarada case jx90 4.14 helezon yaylı ünlü ile 60 dönüm yere 83 lt mazot yaktı
Sürüm var, sürüm var.
TD 110'la yaktığım yakıt bilgisini onun için paylaştım.
Şoför aynı, tarla aynı, sürüm aynı; td110 2500gr yakıyor saatte 5 dekar sürüyor, 6714s 2000gr yakıyor saatte 9 dekar sürüyor
6714 benim teyzeoğlu da başka bir köyde kullanıyor.6lı 14lü bağlıyor.iddiasına göre 1600 gram yakıt yakıyormuş ama sürümüne baktım 20 cm civarı.o köydeki toprak yapısı kirsli-kireçli hafif toprak.yuka sürüm yapıyor az yakıt yakıyor.tek şoför günde 150 dekar yer sürüyorum diyor.ben günde 100 dekar sürüyorum
demem o ki her şoförün her toprağın sürümü yakıtı bir olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin

Benzer Konular