Motor Karakteristik Eğrileri ve İdeal Çalışma Bölgesi


Hocam yeni 6155M pullukla sürümde kaç devirde kullanılmalıdır? Maksimum gücü 1900 devirde yakaladığını söylüyor broşür. Maksimum tork ise kimi yerde 1500, kimi yerde 1600 devir yazıyor. Sabit güç aralığı ise 1500-2100 devir
Yeni model üzerinde Powertech PVS , 723 n.m. torkta , %40 tork rezervi olan motor bulunuyor.

Motorların sabit tork aralığı devir konumları , motor modelleri değiştikçe değişebiliyor.
Powertech PSS motor max güç tepesi 2200 rpm devirde bulunuyor.

Ürün broşürüne baktığımızda nominal güçte 1600-2000 rpm sabit güç aralığı varken , ek güç üretiminde 1800-2000 rpm sabit güç aralığı var.
Nominal motor çalışmasında 1400 rpm tork, güç eğrisi kesişim devri , ek güç üretiminde 1500 rpm tork güç eğrisi kesişim devri.
Yakıt diyagramında nominal güçte max tork devrinin 100 rpm sağında en az yakıt devri oluşur.
Ek güç üretimi devrede değilken 1400 + 100 : 1500 rpm devir kullanılırken, devrede olduğu zaman 1500 + 100 : 1600 rpm ideal kullanım için uygun olur.
Yaş ve zor arazi sürümüne gireceğimiz zaman motor anma gücü devrini 1900 rpm devirde ararız , mevcut tanıtım broşüründe zaten 1800 - 2000 rpm aralığında sabit güç aralığı var , 1900 rpm devir kullanmak uygun olur.

PowerTech PSS model motorda ise 2200 rpm devirde max güç tepesi olduğundan zor alanda bu motoru 2200 rpm devirle kullanmak gerekir.Motorun sabit tork aralığı devirleri de 1500-1700 rpm dir.
Kolay yerlerde 1700 rpm devirle sürüm tercih ederiz.
Bir nevi Ford, New Holland motor karakteristiği ile örtüşür.
Motor yük dengeleme devirleri 1700 - 2100 rpm yerine 1700- 2200 rpm devir tercih edilmiştir, sadice küçük devir farkları olur.

Traktörün motor modelini tam olarak belirtirseniz, daha iyi yardımcı olabiliriz.
 
JD 6155 M traktörde ,
PowerTech PVS , 6,8 lt motor bulunuyor, genel karakteristik ;
1600 rpm max tork tepesi , 1800-2400 rpm sabit güç aralığı devirleri var.
Kuyruk mili işlerinde 600 rpm sabit güç aralığı devirleri bulunması iyidir.
Uygun ekipman seçimi yapıldığında traktörü sabit güç aralığı devirlerinde sürmeyi tercih ederiz.
Toprak yapısına bağlı olarak 1600 rpm , ağır tip goble kullanılırsa 1800-2400 rpm arası devirler kullanmak gerekebilir.
Motorda devir sınırlandırıcının üst limitini 2400 rpm devire ayarlamak gerekir, alt limiti ise 1300 rpm gibi ayarlayabiliriz.
 
Steyr 8053 S ile 1500 rpm devirle , Fiat motor gibi kullanmaya kalkarsak motor krank kesiyor , başımıza geldi .
Takviye 4. vitesle pulluk sürümünde zorlanmalarda gaz yiyebilirken , seri 2. vites Vn ile motora yüklenilirse segman kaynatma sıkıntısı olabilir.
8043S , pullukta 2000 rpm , 8053 S , pullukta 1800 rpm , 8073 S, pullukta 1800 rpm tarla tav durumunda sürülür.
Ağır tav olduğu durumda motor 2500 rpm devire kapatılır.
Ustad söz ettiğiniz gibi 1800 ile 2500dd arası bir sürümde dekara yakıt kaç lt olur :)
 
Ustad söz ettiğiniz gibi 1800 ile 2500dd arası bir sürümde dekara yakıt kaç lt olur :)
Yakıtın durumu önemli oluyor.
1/3 10 no yağ , 2/3 euro dizel kullanırsak 2 lt/dk civarları yakıt tüketimi olur.
Yakıta 30 no yağ katmak bile yakıt tüketimini etkiliyor.
Ayçiçek yerleri daha tavlı oluyor, 2 lt/dk gibi mısır yerleri 3 lt/dk gibi yakıtla sürülebiliyor.
 
Denediniz mi, varsa deneyim paylaşır mısınız.
Hocam çok yaktı ya
16 dekar yer sürdüm
45-50 litre yaktı ya
4 lü 14 numara
Yer sertti biraz
Yastık başını sürmek için arkadaş geçiyordu ben süreyim dedi 105 m jhondere ile o da çok zorlandı
Ben bu işi anlamadım
Kime sorsak Başak az yakıyor diyor ama bana göre çok yakıyor
Motorumuz da daha 1400 saatte
Ben 286 ile kıyaslıyorum hep bana çok yakıyor geliyor
Sizin düşünceniz nedir
 

Resimler ve ekler

  • 959A244E-0575-41BA-8109-4505E55C1A13.png
    959A244E-0575-41BA-8109-4505E55C1A13.png
    452.5 KB · Görüntüleme: 28
Hocam çok yaktı ya
16 dekar yer sürdüm
45-50 litre yaktı ya
4 lü 14 numara
Yer sertti biraz
Yastık başını sürmek için arkadaş geçiyordu ben süreyim dedi 105 m john dere ile o da çok zorlandı
Ben bu işi anlamadım
Kime sorsak Başak az yakıyor diyor ama bana göre çok yakıyor
Motorumuz da daha 1400 saatte
Ben 286 ile kıyaslıyorum hep bana çok yakıyor geliyor
Sizin düşünceniz nedir
Bizde böyle zor sürümlerde NH T5 115 ile 5 10" pullukla 3 lt/dk gibi sürebiliyoruz.
Pulluğun birini söküp 3 kulakla bir deneseniz iyi olur, yeter sürüm hızı 5,5 km/h yakalanamıyor olabilir.
 
Bende Deutz Fahr 5090g var . Benim traktörle ilgili düşündüğüm gaz vermek istiyor yoksa hemen kesiliyor . Sizin bu taktör ile ilgili düşünceleriniz nelerdir ? Max tork rezervi , sabit güç aralığı , pullukta ve yük çekerkenki uygun kullanım devirleri nelerdir ? Şimdiden teşekkürler.
 
Bende Deutz Fahr 5090g var . Benim traktörle ilgili düşündüğüm gaz vermek istiyor yoksa hemen kesiliyor . Sizin bu traktör ile ilgili düşünceleriniz nelerdir ? Max tork rezervi , sabit güç aralığı , pullukta ve yük çekerken ki uygun kullanım devirleri nelerdir ? Şimdiden teşekkürler.
Motor haritası farkları var.
Başlangıç torkları geçmiş serilere göre düşük kalıyor.
Deuthz motor haritalarında ,
1000-1600 rpm , 1200-1600 rpm , 1200-1800 rpm , 1100-1900 rpm , gibi sabit tork aralıkları mevcutken ,
5G seride 1600-1800 rpm sabit tork aralığı mevcuttur.
Kataloglarda , max tork devri 1600 rpm olarak geçen motorların , hem 1200-1600 rpm sabit tork aralığı hem de 1600-1800 rpm sabit tork aralığına sahip modelleri bulunmaktadır.
Endüstriyel motorların 1800 rpm devirle kullanılacağı düşünüldüğünden ve de 1600-2000 rpm aralığına en az yakıt bölgesi yerleştirildiğinden traktörün 60*60 şanzımanla, 3 bölücü vitesle uyumlu olduğu düşünülüyor.
MF Phantom seride 1000-1600 rpm sabit tork aralığı , (çekişli motor devirleri) , 1200-1600 rpm en az yakıt bölgesi bulunmaktadır.
Aktif kullanılır motor devirlerini 1200-1600 rpm aralığında aradığımızda toprak işlemeye uygun olmayan bir traktör görüntüsü çıkıyor.
SDF , 4000 serisi , 5G serisi, 5C serisi , 6 serisinde bazı eski tip modeller bu şekilde motor haritasına sahiptir.
Same Explorer 80 modelden sonra NH T5 modeli tercih ettik.
Explorer seride , 1200-1600 rpm stabile yakın sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , 2400 rpm max çalışma devri varken ,
T5 yazılımla , 1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800-2300 rpm sabit güç aralığı , 2500 rpm max çalışma devri verebiliyor.
Bu motor haritasını Deuthz 6160 TTV , 1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı şeklinde bulabiliyoruz.
6145 modelde 1900 rpm de max güç tepesi bulunuyor, sabit güç aralığı bulunmuyor.

Katalog verilerinde Same Silver 130 modelde de 1000 rpm de sabit tork aralığı devirleri başlıyor.
5G seri kumsal tarlada 5 soklu çekilir tip pulluk için uygun çeki kuvveti değerleri veriyor.
Yeni 5E serisinde sabit tork aralığı 1200-1600 rpm devirlere alındı, motorun en az yakıt bölgesi hakkında bilgimiz bulunmuyor.
 
MF 6714S dyna6
553 çalışma saati
Harcanan toplam yakıt 6420 litre
Harcanan toplam adblue 393 litre
Saatte ortalama yakıt 11,6 litre
Makine dipkazan, çizel, rotovatör ve pullukla çalışır ayrıca nadiren römork taşır
Kıyas yapabilmek için imkanı olan varsa çalışma saati ve toplam harcanan yakıt bilgisi paylaşabilir
 

Resimler ve ekler

  • IMG_20221120_153946.jpg
    IMG_20221120_153946.jpg
    93.2 KB · Görüntüleme: 10

MF 6714S dyna6
553 çalışma saati
Harcanan toplam yakıt 6420 litre
Harcanan toplam adblue 393 litre
Saatte ortalama yakıt 11,6 litre
Makine dipkazan, çizel, rotovatör ve pullukla çalışır ayrıca nadiren römork taşır
Kıyas yapabilmek için imkanı olan varsa çalışma saati ve toplam harcanan yakıt bilgisi paylaşabilir
Son baktığımda 5611 35 ton mazot yakmıştı 4800 saate kadar.
Siz çizeli pulluğu kaçlı takıyorsunuz, kaçla çekiyorsunuz?
6713ten elektrik aldım da biraz 😅 Kıyas önemli 👍
 
Son baktığımda 5611 35 ton mazot yakmıştı 4800 saate kadar.
Siz çizeli pulluğu kaçlı takıyorsunuz, kaçla çekiyorsunuz?
6713ten elektrik aldım da biraz 😅 Kıyas önemli 👍
Çizel tarımöz royal 11
Dipkazan turan 3 bacaklı
Pulluk ünlü 5li ya da 6lı 14 tabak.ancak bu kış bu traktörün pulluğunu dönerli 5li 16lıya çevireceğim
Rotövatör 3,5 metre hisarlar c bıçak
Toprak işçiliğinde 2. Vitesi kullanıyorum
Pullukta pancar anızı ve mısır anızında hızım 6buçuk km 1650 sabit devirle 2E vites
Buğday anızında hız 2F vitesle 8 km'ye kadar çıkıyor
 
Bizde böyle zor sürümlerde NH T5 115 ile 5 10" pullukla 3 lt/dk gibi sürebiliyoruz.
Pulluğun birini söküp 3 kulakla bir deneseniz iyi olur, yeter sürüm hızı 5,5 km/h yakalanamıyor olabilir.
vites Vn 1 de yani yavaş 1 de sürdüm hız olarak 5,3 gözüküyor 3 lü takarsam bir işe yaramaz sürüm videosunu atmak istiyorum ama yükleyemiyorum resim ekleme yeri var ancak video ekleme yeri yok sitede nasıl yüklerim video yu
 
MF 6714S dyna6
553 çalışma saati
Harcanan toplam yakıt 6420 litre
Harcanan toplam adblue 393 litre
Saatte ortalama yakıt 11,6 litre
Makine dipkazan, çizel, rotovatör ve pullukla çalışır ayrıca nadiren römork taşır
Kıyas yapabilmek için imkanı olan varsa çalışma saati ve toplam harcanan yakıt bilgisi paylaşabilir
malesef hocam o kadar teknolojik motorumuz yok :)
 
vites Vn 1 de yani yavaş 1 de sürdüm hız olarak 5,3 gözüküyor 3 lü takarsam bir işe yaramaz sürüm videosunu atmak istiyorum ama yükleyemiyorum resim ekleme yeri var ancak video ekleme yeri yok sitede nasıl yüklerim video yu
Başak 2085 , ilk çıktığı yıllarda deneme traktörü olarak , 4 12" pullukla düz, dağ, bayır sürüm yapmıştık.
4 sezonda balye traktörü olarak kullandık.

Videoyu , youtube gibi video paylaşım sitelerine yükleyip bağlantı adresini buraya yükleyerek paylaşım yapabilirsiniz.
 
Başak 2085 , ilk çıktığı yıllarda deneme traktörü olarak , 4 12" pullukla düz, dağ, bayır sürüm yapmıştık.
4 sezonda balye traktörü olarak kullandık.

Videoyu , youtube gibi video paylaşım sitelerine yükleyip bağlantı adresini buraya yükleyerek paylaşım yapabilirsiniz.
yükleyecegim hocam videoyu
peki size göre yakıtı nasıldı motorun 4 sene kullanmıssınız
 
hocam hırçın veya düzensiz kullanıcı değilimdir aksine cok uygun kullanırım
Kullandıgım motor da ne iş yapıyorsam ona göre gaz ve vites secerım
Bizim burada işçiler motorlasrı hor kullanır mesela motor bayılır gene vites düşmez
Ben asla acele etmem sürerken
mf 286 Gold da mesela yolda 15 gaz acelem yoksa
Kültivatör 14-15 gaz
Goble 15 gaz Acele varsa mesela bu hafta bugday ektık vakıt azdı 18 gaz
Aynı motoru babam kullandıgında arada gözle görülür yakıt farkı oluyor.
Hani düzenli kullandıgımı düşünüyorum

Başak da da zaten köten patlatma ve bazen goble kullanıyoruz bazen kültivatör ama nedense bu şekilde yakıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
hocam hırçın veya düzensiz kullanıcı değilimdir aksine cok uygun kullanırım
Kullandıgım motor da ne iş yapıyorsam ona göre gaz ve vites secerım
Bizim burada işçiler motorları hor kullanır mesela motor bayılır gene vites düşmez
Ben asla acele etmem sürerken
mf 286 Gold da mesela yolda 15 gaz acelem yoksa
Kültivatör 14-15 gaz
Goble 15 gaz Acele varsa mesela bu hafta bugday ektık vakıt azdı 18 gaz
Aynı motoru babam kullandıgında arada gözle görülür yakıt farkı oluyor.
Hani düzenli kullandıgımı düşünüyorum
Başak da da zaten köten patlatma ve bazen goble kullanıyoruz bazen kültivatör ama nedense bu şekilde yakıyor
Mısır yerleri ve yonca yerleri bozumunda genelde Steyr 1800 rpm, MF 285 1800 rpm , Same 75T , 1800 rpm , Kubota 9540 Hi-Lo , 1800 rpm kullanırız.
Belki biz traktörleri yanlış devire mi alıştırıyoruz, bilemiyoruz.
 

Mısır yerleri ve yonca yerleri bozumunda genelde Steyr 1800 rpm, MF 285 1800 rpm , Same 75T , 1800 rpm , Kubota 9540 Hi-Lo , 1800 rpm kullanırız.
Belki biz traktörleri yanlış devire mi alıştırıyoruz, bilemiyoruz.
Yani hocam gördüğüm kadarıyla genelde herkes çok yüksek devirde kullanıyor
Ben ise tarlanın ve aletin durumuna göre sürüyorum

Bu da video

 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Motor haritası farkları var.
Başlangıç torkları geçmiş serilere göre düşük kalıyor.
Deuthz motor haritalarında ,
1000-1600 rpm , 1200-1600 rpm , 1200-1800 rpm , 1100-1900 rpm , gibi sabit tork aralıkları mevcutken ,
5G seride 1600-1800 rpm sabit tork aralığı mevcuttur.
Kataloglarda , max tork devri 1600 rpm olarak geçen motorların , hem 1200-1600 rpm sabit tork aralığı hem de 1600-1800 rpm sabit tork aralığına sahip modelleri bulunmaktadır.
Endüstriyel motorların 1800 rpm devirle kullanılacağı düşünüldüğünden ve de 1600-2000 rpm aralığına en az yakıt bölgesi yerleştirildiğinden traktörün 60*60 şanzımanla, 3 bölücü vitesle uyumlu olduğu düşünülüyor.
MF Phantom seride 1000-1600 rpm sabit tork aralığı , (çekişli motor devirleri) , 1200-1600 rpm en az yakıt bölgesi bulunmaktadır.
Aktif kullanılır motor devirlerini 1200-1600 rpm aralığında aradığımızda toprak işlemeye uygun olmayan bir traktör görüntüsü çıkıyor.
SDF , 4000 serisi , 5G serisi, 5C serisi , 6 serisinde bazı eski tip modeller bu şekilde motor haritasına sahiptir.
Same Explorer 80 modelden sonra NH T5 modeli tercih ettik.
Explorer seride , 1200-1600 rpm stabile yakın sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , 2400 rpm max çalışma devri varken ,
T5 yazılımla , 1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800-2300 rpm sabit güç aralığı , 2500 rpm max çalışma devri verebiliyor.
Bu motor haritasını Deuthz 6160 TTV , 1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı şeklinde bulabiliyoruz.
6145 modelde 1900 rpm de max güç tepesi bulunuyor, sabit güç aralığı bulunmuyor.

Katalog verilerinde Same Silver 130 modelde de 1000 rpm de sabit tork aralığı devirleri başlıyor.
5G seri kumsal tarlada 5 soklu çekilir tip pulluk için uygun çeki kuvveti değerleri veriyor.
Yeni 5E serisinde sabit tork aralığı 1200-1600 rpm devirlere alındı, motorun en az yakıt bölgesi hakkında bilgimiz bulunmuyor.
Hocam 1200- 1600 devirler toprak işlemeye uygun devirler değil gibi görünüyor evet ama bi örnek vermek istiyorum. Mf 165 ve Fiat 640 3/10 numara pullukla aynı tarlada 640 1600 devirle giderken MF 165 1400 le daha rahat gidiyor. 640 165 e göre daha ciğerli olmasına rağmen toprak işlemede 165 e (İngiliz olan) göre biraz geride kalıyor gibi. Ben bir türlü anlayamadım bunu ama 640 da 165 e göre daha iyi tutunmaya sahip.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin

Benzer Konular