Nh t6000 serisi 12 13 arası vites geçişleri

Eskisehirde bir ciftlikte 6060 var. 2 vites yok , yani 2 vitesi atlayip geciyor.eskisehirde yapan olmadı. Baska şehirlere gönderdiler baya para harcadilar.en son oyle kullaniyorlar diye duymustum. Bu tur arızalarda usta bulmak cok zor.
 
Eskisehirde bir ciftlikte 6060 var. 2 vites yok , yani 2 vitesi atlayip geciyor.eskisehirde yapan olmadı. Baska şehirlere gönderdiler baya para harcadilar.en son oyle kullaniyorlar diye duymustum. Bu tur arızalarda usta bulmak cok zor.

Tekirdağ, Edirne yolcusu, Avrupa'ya gitmesi lazım.:)
Bir ara bizde uğraştık, Deuthz power li motor için başa çıkamadılar.Trakya'da anlayan usta var dediler, hala gelecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: essess
hocam el debriaj ını kullanma şekliniz de ordaki süreyi çok etkiliyor. Vites geçene kadar el debriajını bırakmamanız gerekiyor. Ne kadardır kullanıyorsunuz bilmiyorum. Ben 100 saat kullandım daha TR serisini bu güne kadar ben de çok sarsıntılı ve geç geçiriyodum 12 den 13 e. Ama sonradan farkettim ki el debriajını vites geçene kadar basılı tutarsanız normal vites değişimi kadar kolay. vites daha hızlı ve daha rahat geçiyor.
 
Birde videolarda ne yapıyolar bizim kendimizin yapabiliceği bişeymi bu daha açıklayıcı anlatırmısınız
Burda yapılan kalibrasyon ayarı. viteslerin geçiş hızları falan bozulduğunda ani irkilmeler yaşandığında Bir de şanzıman yağını değiştiğinde yapılması gerekiyor.

Siz de yaparsınız çok zor değil ama yetkili servis yaparsa tabiki daha iyi olur 5 10 dk bişey sürüyor.
 
Selam,
Bizde de case maxxumm 130 yarı otomatik var 2010 model. Sanırım sizinki de yarı otomatik ve aynı sanzuman olmalı.
Sizinki gibi geç değişme sorunu yok biz de fakat sizinkine yakın bir sorun biz de yaşıyoruz.yaklasik olarak 900 saatte ilk sanzuman yağı yetkili servis gelerek degistirildi. Her sanzuman yağ değişiminde de kalibrasyon yapılıyor. Ancak yaklasik1200saatten sonra bazı vites degisimlerinde vuruntuya benzer irkilmeler başladı, çıkan ses de bizi endiselendirince servisi aradik.gelip kalibrasyonu tekrar yaptılar.cok az bir değişim oldu fakat o irkilmeler düzelmedi. Servisle tekrar görüştük. Abi bu seride o problem var fakat sanzumana zarar vermez dedi.dedim yok mu başka çaresi bundan sonra hep böyle mi kullanicaz. 'C paketi' nin değişmesi lazım o zaman düzelir dedi.ama gerek yok bir sorun çıkartmaz masrafa gerek yok dedi.biz de öyle kullanmaya devam ettik.bilemiyorum artık traktörü açmak ilgili parçayı değiştirmekle çok da uğraşmak istememiş olabilir. Ama sonuçta para alacak tam tersine ciddi sorun olsa abi hemen değiştirelim derdi.
Yaklaşık olarak 7yili geçti traktörü alalı 2500 saat civarında, başka bir sorun yaşamadım sanzuman da idare ediyor. Sorun yok içim rahat.
Bu bahsettiğin irkilmeler ben de 11 den 10 a ve 10 dan 11 e geçerken bir de 6. Vitese geçerken 5-6 6-5 6-7 7-6 yapıyor.
Servisin dediği doğru; belli ki sanzuman in ilgili parçasını değiştirsek ilk günkü gibi olacak.
Bu arada bu serileri hepsinde bu sorun varmış. Yalnız 2 yil olmadı, komşumuzla bizim traktörün 2. Elini ona almak için bir galeriye gittik test yaptık. Traktor 3300saatteydi ve vites geçişleri pürüzsüz. Ses sıfır vuruntu irkilme yok ilk günkü gibiydi. Belli ki parça değiştirilmiş. Biz başka bir nedenden dolayı almadık. Daha sonra o traktörü trakkulup ten bir arkadaşın aldığını gördüm çok da sevindim.kendisi de videolar paylaşmıştı belli ki o da memnun.
Uzun lafın kısası sizin traktör ile aynı sorun olduğunu düşünüyorum. Kalibrasyon la giderilebilecek ya da el debriyajina daha uzun süre basılarak çözülecek birşey değil.
Servisin tavsiyesi üzerine bazen ayak debriyajinı o viteslerin geçişinde kullanıyorum sorun ortadan kalkıyor.ama sürüm sırasında ayak debriyajini kullanmıyorum, yükte olduğundan ya hız kaybediyor ya da traktor durduğu için üst viteslerin kalkmak zor oluyor boğulma yaşanıyor.ama yol konumunda 11 den 10 a mı inicem basıyorum ayak debriyajina sorun kalmıyor. El debriyajiyla boyle olmuyor ama.
Bu arada ayak ve el debriyajlari teknik bilgim yok bu konuda fakat belli ki farkli calisiyor çünkü etkileri farkli.
 

Benzer Konular