Sahibi anlatıyor tr6.140

Tr6 serisi ve 6020 modelleri hoşuma gidiyor. Köyümüzde ve çevre köylerde çokca var, kullanan herkes memnun. Sadece tr6.120 nin gücünün traktör ağır olduğu için az geldiği şikayetini duydum bazı kişilerden onun dışında şikayeti olan yok.
6020 ye yazılım atınca 22 li katlanır büyük döşemen ile iyi performans sergiliyor. Dere tepe demeden gidiyor. Gayet başarılı.
 
Tr6 serisi ve 6020 modelleri hoşuma gidiyor. Köyümüzde ve çevre köylerde çokca var, kullanan herkes memnun. Sadece tr6.120 nin gücünün traktör ağır olduğu için az geldiği şikayetini duydum bazı kişilerden onun dışında şikayeti olan yok.
Bu konuda 10 n.m/kg gibi tork/ağırlık dengesi tavsiyesinde bulunmuştum, motorlarda ağır kasa %90 motor yükünde yakıtı az olanlar olduğu gibi %60 motor yükünde orta ağırlıkta kasa ağırlığında modellerde bulunuyor, birde tork yoksunu modeller var, tam güç çalışmaya yatkınlar, ön kepçe çalışması için dizayn var.
Landini Legend 125 TDi, 86,5 kw, 116 hp, 351 n.m.
Maxxum 125, 121 kw, 682 n.m. , Maxxum 140, 129 kw, 725 n.m.
TR 6 120, ağır tav durumunda 2000 devir kullanılmasında mahsur olmaz, yakıtı fazla etkileyeceğini sanmıyorum.
Maxxum serisinin %8 gibi emsal modellerden tutunma farkı var, TR6 ise otomatik vites ve fiyat avantajı var.
Maxxum tarla viteslerini 2000 devirde değiştirir, ön kepçe takılabilir, tek silindirik balye tutuyor,
Her serinin motor yük dengeleme devir farkları var, MF 7720 1500 devirle pulluk sürer, NH T6090 RC 1600 devirle sürüm yapar, 2000 devirle rotovatör çekerler, JD bazı modelleri 1900 devirde bazıları 2100 devirde rotovatör çekiyor,
Kubota 7 171 ön kepçe takılabilir, çift, iki tane, silindirik balye tutabilir.2000 devirde motor yükü dengelenir.
Landini Legend 125 TDi ise tek silindirik balye taşımak için dizayn edilmiş fakat bu işleri artık Tele handler araçlar yapıyor, toprak işleme de kullanmaya kalkarsak hüsran oluyor.6 sıra havalı mibzerde rahat kullanımı olur.
Kararsız kaldığım kısımlar, arazi sertliği, bunu da bölgedeki servisin denemesi gerekir.
NH T7070 tavsiyesi verdik, arazi kumsal alan, işlemesi rahat, Puma 210 da gördük. :)
Silindirik balyede NH TS135A tam yükle çalışmaya yatkınken, NH T7 215, %60 motor yüküyle ideal kombinasyon oluşturabilir.
Kumsal alanda çeki demiri biraz fazla biraz az olmuş, çokta önemi yok, mısır yeri sürerken işler değişiyor.
Toprak işlemede nedense hep 1500, 1600 devir araması yapılıyor.Biz Steyr 768 ile 2500 devirle, MF 285 ile 1800 devirle, Fiat 7056 ile 2200 devirle, JD 2130 ile 1900 devirle saman bağlardık.Şoför motorun hangi devirde yük dengelediğini anlar.
Bu bilgiler katalog verileridir, tarla en doğrusunu söyler.
 

Resimler ve ekler

  • Maxxum.pdf
    2.8 MB · Görüntüleme: 45
Bu konuda 10 n.m/kg gibi tork/ağırlık dengesi tavsiyesinde bulunmuştum, motorlarda ağır kasa %90 motor yükünde yakıtı az olanlar olduğu gibi %60 motor yükünde orta ağırlıkta kasa ağırlığında modellerde bulunuyor, birde tork yoksunu modeller var, tam güç çalışmaya yatkınlar, ön kepçe çalışması için dizayn var.
Landini Legend 125 TDi, 86,5 kw, 116 hp, 351 n.m.
Maxxum 125, 121 kw, 682 n.m. , Maxxum 140, 129 kw, 725 n.m.
TR 6 120, ağır tav durumunda 2000 devir kullanılmasında mahsur olmaz, yakıtı fazla etkileyeceğini sanmıyorum.
Maxxum serisinin %8 gibi emsal modellerden tutunma farkı var, TR6 ise otomatik vites ve fiyat avantajı var.
Maxxum tarla viteslerini 2000 devirde değiştirir, ön kepçe takılabilir, tek silindirik balye tutuyor,
Her serinin motor yük dengeleme devir farkları var, MF 7720 1500 devirle pulluk sürer, NH T6090 RC 1600 devirle sürüm yapar, 2000 devirle rotovatör çekerler, JD bazı modelleri 1900 devirde bazıları 2100 devirde rotovatör çekiyor,
Kubota 7 171 ön kepçe takılabilir, çift, iki tane, silindirik balye tutabilir.2000 devirde motor yükü dengelenir.
Landini Legend 125 TDi ise tek silindirik balye taşımak için dizayn edilmiş fakat bu işleri artık Tele handler araçlar yapıyor, toprak işleme de kullanmaya kalkarsak hüsran oluyor.6 sıra havalı mibzerde rahat kullanımı olur.
Kararsız kaldığım kısımlar, arazi sertliği, bunu da bölgedeki servisin denemesi gerekir.
NH T7070 tavsiyesi verdik, arazi kumsal alan, işlemesi rahat, Puma 210 da gördük. :)
Silindirik balyede NH TS135A tam yükle çalışmaya yatkınken, NH T7 215, %60 motor yüküyle ideal kombinasyon oluşturabilir.
Kumsal alanda çeki demiri biraz fazla biraz az olmuş, çokta önemi yok, mısır yeri sürerken işler değişiyor.
Toprak işlemede nedense hep 1500, 1600 devir araması yapılıyor.Biz Steyr 768 ile 2500 devirle, MF 285 ile 1800 devirle, Fiat 7056 ile 2200 devirle, JD 2130 ile 1900 devirle saman bağlardık.Şoför motorun hangi devirde yük dengelediğini anlar.
Bu bilgiler katalog verileridir, tarla en doğrusunu söyler.
Yorumlarınızı ilgiyle takip ediyorum hocam.

TR6.120 kullanıyoruz. TR6 serisi ile ilgili 2 soru sormak ıstiyorum müsadenizle.

1- TR6 serisindeki her 3 modelin de ağırlıkları aynı. Boş ağırlık 4.820 kg, ön ağırlıklar 810 kg, arka ağırlıklar 390 kg toplamda 6.020 kg ağırlık var.

120 modelinin nominal torku 520 n.m, tork rezervi %46
130 modelinin nominal torku 563 n.m, tork rezervi %45
140 modelinin nominal torku 594 n.m, tork rezervi %41.

Yukarıda bahsettiğiniz 10 n.m/kg ağırlık dengesine göre en iyi tercih 140 modeli.
Bu durumda 10 n.m/kg ağırlık dengesine ulaşmak için bizim traktörden 800 kg azaltmanız gerek. Bu ağırlık azaltmasini nasıl yapmalıyız ? Arka ağırlıkların tamamımı ( 390 kg ) söküp ön agirliklardan da 400 kg mı azaltalim?
Ya da 10 ve ya 20 bg güç arttırımı mı yapalım?
Hangini tavsiye edersiniz?

2- 10 n.m / kg ağırlık dengezine göre sizce neden fabrika çıkışında bu denge göz önüne alınmıyor. Tüm modeller aynı ağırlık aynı özellik sadece bg gücü ve tork değeri farklı olarak piyasaya sunuluyor. Sonuçta bir sürü test yapılıyor, deneme yapılıyor. Bir firma ürettiği ürününün piyasada kötü anılmasını istemez.
Otomobilden örnek verecek olursak Toyota Corolla 1.33 benzinli modelinde nasıl kasa motora ağır geliyor deniyorsa TR6.120 de de benzer bir durum var demek ki?

Teşekkür ederim.
 
Yorumlarınızı ilgiyle takip ediyorum hocam.

TR6.120 kullanıyoruz. TR6 serisi ile ilgili 2 soru sormak ıstiyorum müsadenizle.

1- TR6 serisindeki her 3 modelin de ağırlıkları aynı. Boş ağırlık 4.820 kg, ön ağırlıklar 810 kg, arka ağırlıklar 390 kg toplamda 6.020 kg ağırlık var.

120 modelinin nominal torku 520 n.m, tork rezervi %46
130 modelinin nominal torku 563 n.m, tork rezervi %45
140 modelinin nominal torku 594 n.m, tork rezervi %41.

Yukarıda bahsettiğiniz 10 n.m/kg ağırlık dengesine göre en iyi tercih 140 modeli.
Bu durumda 10 n.m/kg ağırlık dengesine ulaşmak için bizim traktörden 800 kg azaltmanız gerek. Bu ağırlık azaltmasini nasıl yapmalıyız ? Arka ağırlıkların tamamımı ( 390 kg ) söküp ön agirliklardan da 400 kg mı azaltalim?
Ya da 10 ve ya 20 bg güç arttırımı mı yapalım?
Hangini tavsiye edersiniz?

2- 10 n.m / kg ağırlık dengezine göre sizce neden fabrika çıkışında bu denge göz önüne alınmıyor. Tüm modeller aynı ağırlık aynı özellik sadece bg gücü ve tork değeri farklı olarak piyasaya sunuluyor. Sonuçta bir sürü test yapılıyor, deneme yapılıyor. Bir firma ürettiği ürününün piyasada kötü anılmasını istemez.
Otomobilden örnek verecek olursak Toyota Corolla 1.33 benzinli modelinde nasıl kasa motora ağır geliyor deniyorsa TR6.120 de de benzer bir durum var demek ki?

Teşekkür ederim.
1. Tavsiye verirken genelde bu dengeyi düşünüp TR6 130 tavsiyesinde bulunmuştum, performans eksiği olduğunu düşünüyorsanız yazılım atmak mantıklı görünüyor.Traktörün 2000 devirde çalışma performansını da denemenizi tavsiye ederim.
2.Kumsal alan ile kara toprak zemin arasında motoru yüke verme noktasında fark oluşur. Büyük ebatlı traktörün sarsıntı azalması konusunda farkı olur.Seriler büyük çiftlik içinde hareket edecek gibi üretilmiş, mekan biraz dar ise 5 sınıfı tercih ediliyor, büyükse 6 sınıfı da tercih edilebiliyor.
 

Ben sanki şöyle duymuştum. TR6.120 nin motor beynini fabrikaya yolluyorsun. Para karşılığı üst sınıfın mesela TR6.130 veya 140 ın yazılımını atıyorlar. Belki yanında şanzıman beyni de olabilir eğer varsa ve gerekiyorsa. Benzer bir olay case maxxum da da var. Traktörde sırabaşı özelliği var ama kapalı. Gene para karşılığı açtırıyorsun. Yalnız 1000-2000 tl değildir diye tahmin ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mahmutünaldı
Ben sanki şöyle duymuştum. TR6.120 nin motor beynini fabrikaya yolluyorsun. Para karşılığı üst sınıfın mesela TR6.130 veya 140 ın yazılımını atıyorlar. Belki yanında şanzıman beyni de olabilir eğer varsa ve gerekiyorsa. Benzer bir olay case maxxum da da var. Traktörde sırabaşı özelliği var ama kapalı. Gene para karşılığı açtırıyorsun. Yalnız 1000-2000 tl değildir diye tahmin ediyorum.

2 ay sonra traktörün garanti süresi bitiyor.
Bahsettiğiniz konuyu yetkili servis ile görüşeceğim.

2 yıl önce biz aldığımızda 120 ile 130 un liste fiyati arasında 12-13 bin TL fark vardi. Şu anda 21 Bin TL fark var görünüyor.
Bahsettiğiniz yazılım ücreti 120 ile 130 un satış fiyatı arasindaki farktan daha düşük olmalı diye düşünüyorum.
 
2 ay sonra traktörün garanti süresi bitiyor.
Bahsettiğiniz konuyu yetkili servis ile görüşeceğim.

2 yıl önce biz aldığımızda 120 ile 130 un liste fiyati arasında 12-13 bin TL fark vardi. Şu anda 21 Bin TL fark var görünüyor.
Bahsettiğiniz yazılım ücreti 120 ile 130 un satış fiyatı arasindaki farktan daha düşük olmalı diye düşünüyorum.
Orjinal yazılım yaptırmanıza gerek yok yazılım şirketleride aynı işlemi yapabiliyor Türkiye de kendini kanıtlamış firma olan Dr.ecu var Edirne bayisi arkadaşım yazılım yaptırmayı düşünüyorsanız fiyat alırım 1.000 tl civarındadır tahmini olarak
 
Orjinal yazılım yaptırmanıza gerek yok yazılım şirketleride aynı işlemi yapabiliyor Türkiye de kendini kanıtlamış firma olan Dr.ecu var Edirne bayisi arkadaşım yazılım yaptırmayı düşünüyorsanız fiyat alırım 1.000 tl civarındadır tahmini olarak
Garanti süresi bitince durumu değerlendireceğiz Evren kardeşim.
Çok teşekkür ederim, sağol eksik olma, ıhtiyaç olursa yardımını isteyebilirim.
Şu an veri toplama aşamasındayız diyelim.
Sen ne düşünüyorsun, senin niyetin var mı yazılım ile güç arttırımı yapmaya?
 
  • Beğen
Tepkiler: mahmutünaldı
2 ay sonra traktörün garanti süresi bitiyor.
Bahsettiğiniz konuyu yetkili servis ile görüşeceğim.

2 yıl önce biz aldığımızda 120 ile 130 un liste fiyati arasında 12-13 bin TL fark vardi. Şu anda 21 Bin TL fark var görünüyor.
Bahsettiğiniz yazılım ücreti 120 ile 130 un satış fiyatı arasindaki farktan daha düşük olmalı diye düşünüyorum.

Keşke 130 alsaydım dediğiniz oldu mu? 120 nin şanzımanı motoru her şeyi aynı mı 130 ve 140 la. Eğer aynı ise parçaları, yazılım işi kolayda ama fark varsa şanzıman motor serilerinde ozaman yazılım bence tehlikeli
 

Keşke 130 alsaydım dediğiniz oldu mu? 120 nin şanzımanı motoru her şeyi aynı mı 130 ve 140 la. Eğer aynı ise parçaları, yazılım işi kolayda ama fark varsa şanzıman motor serilerinde ozaman yazılım bence tehlikeli
Açıkçası şu an için çok da olmadi.
Bildiğim kadarıyla aynı ancak servisten ve ya fabrikadan da teyit almadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: mahmutünaldı

Benzer Konular