Sıfır Traktör almayı düşünenler mutlaka okusun


Yazının özeti şu:
2021 de Euro 4 motora geçileceği için maliyetler %20-30 aralığında artacak.
Dolayısıyla uygun fiyata sıfır traktör almak isteyenler için 2020 nin uygun bir zaman olduğu belirtilmiş.



2020 yılı yeni ve taze ümitlerin toprağa ekildiği bir yıl oldu.

Umarım herkesin beklentisini karşılayan bir yıl olur.

Üzerinden bir ay geçti yeni yılın ancak 2019 verileri yeni netleşti.

Tarım sektörü için berbat bir yıl olarak geçen 2019 özellikle traktör sektörünü derinden etkileyen bir yıl oldu.

2017-2018 ve 2019 yılları olarak traktör sektörünü ele aldığımızda; 2017 yılında 75.000 dolaylarında olan pazar, 2018 yılında 50.000 ve 2019 yılında 25.000 gibi gerilemeleri gördü.

Son TÜİK rakamlarına göre 2019 yılı net olarak yılı toplamda 28.000 adetle kapatmış.

2020 yılı, Ziraat Bankası'nın faiz indirimi ile traktör sektörünün yılı iyimser bir hava ile karşılaşmasına neden oldu.

Sabit faizli sübvansiyonlu traktör kredileri, 2019 yılında yılık %6 iken, 2020 yılında %1,5 düşüşle yıllık %4,5’e geriledi.

Aynı zamanda Ziraat Bankası'nın yerli üretim belgesi olan traktör markaları ile ithal traktörlere uyguladığı faiz oranlarında da kademeli olarak bir değişim görmekteyiz.

2020 yılı için sektörün beklediği pazar adeti ise toplamda 35.000 – 40.000 dolaylarında.

Ancak gel gelelim faiz indirimi falan derken 2021 yılı traktör sektörü için yapısal reformların yaşanacağı bam başka bir yıl olacak.

Daha önceki yazılarımızda da değindiğimiz gibi Euro 3’ten Euro 4 motora geçiş olarakta isimlendire bileceğimiz bir geçiş yılı olacak 2021.

Emisyon değerlerinin yakalanması için sadece motor yapısı değişmeyecek. Motorun kendi içinden kaynaklanacak değişimlerde olacak.

Yani Euro 2 motordan Euro 3 motora geçiş gibi kolay ve düşük maliyetli bir değişim yaşamayacak sektör.

AB üyesi olmasakta AB müktesebatlarına uyma zorunluluğu ülke olarak bizi bu değişimlere zorluyor.

AB standartlarına her koşulda uymanın da belli bir maliyetinin olduğu elbette kaçınılmaz bir gerçek.

Hatta firmalar tip onay belgesi alırken bile bu standartların yükümlülüklerine uymak için ciddi ARGE çalışmaları yapıyorlar.

Peki, bu sıra dışı değişim yani Euro 4 motor değişimi sahaya maliyet açısından nasıl yansıyacak?

Şuana dek kesinleşmiş bir maliyet ortada yok ancak bu motor revizyonu,%20 ile %30 gibi bir maliyet artışının yaşanacağı noktasında.

Euro 4 motor maliyeti göz önüne alındığında 2020 yılı gerçek anlamda traktör ihtiyacı olan çiftçi için Euro 3 motorda olsa traktörünü yenileyeceği bir yıl olacaktır.

Kulis bilgileri ise Euro 4 maliyet artışı ve çiftçinin reel durumu göz önüne alındığında birçok firmanın Türkiye pazarından çekilebileceği yönünde.

Hatta bu durum yerli üretim yapan firmalara da olumsuz bir şekilde yansıyacak.

Sadece traktör maliyetleri artmayacak Euro 4 değişimi aynı zamanda garanti sürecinde ki maliyetleri ve yedek parça fiyatlarını da etkileyecek bir değişim olacak.

Bu değişim sürecinde servis eğitimleri, kullanılan akaryakıtın hassasiyeti ve aynı zamanda çiftçiye extra bir adblue yakıt maliyeti getirecek.

Mahsulünün değeri biçilirken Afrika kriterleri, kullandığı traktör için Avrupa standartları uygulanan çiftçimiz için oldukça zorlu bir değişim ve gelişim yılı olacağı ortada.
 
3 aydır eski traktor alamadık yeni artik bizim gibiler için hayalden öte gidemeZ
2007 de hayalim tl80a dı gecti
2010 da t4040 tı gecti
2012 de t5040 gecti
2015 de td75di gecti
Halen 2005 tdd ile devam
Simdi de hayal mayel kalmadı
Cemal kardeşim, bu kadar karamsar olma lütfen.
Gün doğmadan neler doğar demişler.
Hayal etmeden olmuyor. Hayalimiz olmazsa hayatın bir anlamı kalmıyor.
Allah en kısa zamanda gönlüne göre versin inşaallah.
 
Cemal kardeşim, bu kadar karamsar olma lütfen.
Gün doğmadan neler doğar demişler.
Hayal etmeden olmuyor. Hayalimiz olmazsa hayatın bir anlamı kalmıyor.
Allah en kısa zamanda gönlüne göre versin inşaallah.
Allah razı olsun abi şimdi birde balya isine girdik belki parası güzeldir bilmiyorum ama masa başındaki hesaplar gercekten iyi oluyor inşallah sezondada umdugumuzu buluruz
 
3 aydır eski traktor alamadık yeni artik bizim gibiler için hayalden öte gidemeZ
2007 de hayalim tl80a dı gecti
2010 da t4040 tı gecti
2012 de t5040 gecti
2015 de td75di gecti
T4040 tan önce birde tn75da vardi onu atlamisim
Halen 2005 tdd ile devam
Simdi de hayal mayel kalmadı
Karpuzun yanında süheylada ek belki kavundan vurursun voleyi, sıfır traktör almanın pek bi cazip yanıda yok.ikinci el temiz nh ler gani, enseyi karartma, dağını veren Allah karınıda verir.
 
Merhaba, maliyet sadece Adblue olsa iyi. Tüm motor karekteristiği değişiyor. Şu anki yerli üretim traktör firmaları Tier 4A emisyon değerlerini bile çok maliyetli bulduğu için Türk Traktör; TR5.E.C ve CASE FARMALL 90-100-110 serilerine T.F8000 motor koydu. Ortaya karışık bir şey oldu yani.
TR5.E.C serisi tam olarak belirttiğiniz gibi.
2021 de Euro 4 motora gecilicekse NH in ürün gamı ciddi bir derecede azalır. Şu anda yanlış bilmiyorsam 18 tane yerli üretim olan modeli var. Hepsinde Euro 3 motor var. Euro 4 geçildiğinde yine bu kadar çok model olacak mı, çok merak ediyorum açıkçası.
 

Bize göre de erken toprağım
Ben bunun için daha erken olduğunu düşünüyorum bir şey bulup ertelenir şuan Bulgaristan da bu uygulama var ama kanunda sadece sıfır traktör diyor mesela Erkunt un burada sattığı traktör ler baştan Türkiye de tescil oluyor Ankara plakalı olarak Bulgaristan a sokuluyor sonra burada satılıyor
Bize göre de oldukça erken, umarım ertelenir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci01
TR5.E.C serisi tam olarak belirttiğiniz gibi.
2021 de Euro 4 motora gecilicekse NH in ürün gamı ciddi bir derecede azalır. Şu anda yanlış bilmiyorsam 18 tane yerli üretim olan modeli var. Hepsinde Euro 3 motor var. Euro 4 geçildiğinde yine bu kadar çok model olacak mı, çok merak ediyorum açıkçası.

Euro 3 dediği motorda hiç bir emisyon maliyeti yok ki. Tier 4A olduğu zaman Common Rail Motor D.P.F (diesel partikül filitresi) oluyor. Tier 4B Final emisyon seviyesine çıkıldığında yani Euro 4-5 Adblue tankı, Adblue katalizörü buna bağlı olarak sübap dizaynı ekleniyor. Bunları üretemediğimiz için ya da firmalar maliyetleri göze almadığı için mevcut yerli motorla ithal şanzıman ve diferansiyelli traktörler çıkıyor piyasaya. Bizede forumda silindir hacmi tartışmak düşüyor. Onun için bir yazımda önemli olan işlevi demiştim. Yanlış anlaşılmalara mahal verdiği için çekişi diye düzeltmiştim.
 

Benzer Konular