Sıfır Traktör almayı düşünenler mutlaka okusun


Ama Mustafa senin t5115 şimdi avrupada t5130 autocommand çıkmış motor hacmi 4500cc.belki de şuanda 130 hp yi kaldıracak silindir hacmi 4500 dür.silindir hacmi de önemli arabalardan pay biç 1.3 motor rampada vites düşüyor 1.6 düşmüyor ha ne dersin.

Fikirler ve düşünceler yazıyla tam yansımıyor diye düşünüyorum ya da benim klavyem zayıf biraz. Ben büyük silindir hacmine karşı değilim. Anlatmak istediğim biz bu teknolojik motorları üretmenin gerisindeyiz veya firmalarımız maliyetten kaçınıyor. Teknolojik motor üretmek başka, maliyet yüzünden teknolojiden kaçınmak başka.
 
Fikirler ve düşünceler yazıyla tam yansımıyor diye düşünüyorum ya da benim klavyem zayıf biraz. Ben büyük silindir hacmine karşı değilim. Anlatmak istediğim biz bu teknolojik motorları üretmenin gerisindeyiz veya firmalarımız maliyetten kaçınıyor. Teknolojik motor üretmek başka, maliyet yüzünden teknolojiden kaçınmak başka.
Zaten hali hazırda bize ait bi pancar motoru var , kopya değilse, teknolojimiz yok haklısın
 
Aslinda bence iyi olabilir neden derseniz mf john deere gibi traktorler min euro 4 seviyesinde motor satiyorlar mf 5700 john deere 6000 m r mc serileri gibi buna karsilik bizde klasik euro 3 perkins motor veya cok bilinen td de ise s8000 serisi motor, bence cok yakan yaktiginin karsilgini veremeyen verimsiz bir motor var ve diger markalarin coguda euro 3 perkins kullaniyor.Bir yerli motor 200bin olsa avrupa 300 320 o civarda fiyatlara satiliyor. 0lari ben 5711 dyna 4 globala 300bin td110 ada 210 bin fiyat almistim yilbasindan önce mf adblue lu mf dyna 4 elektronik bir makine td karaduzen şanziman diger özelliklerde daha onde kabin suspansiyonu var vs vs yani arada cok teknolojik fark var arada 90 bin fark var adamin parasi olsa mf alir ama td de yedek parca 2 el bir tik daha iyi ve en önemlisi fiyat farki var diye bir nevi mecbur td aliyor simdi %20 fiyat farki koysalar fiyat olsa 260 bin td110 ayni diger özellikleri sağlasa baska bir motor kullansa yine ayni janziman olsa aradaki fiyat farki ucurumu azalmiş olucak bazi insanlar ithal traktörlere yönelicek diger yerli markalarda bundan ders almak zorundalar yoksa kaybolup giderler ben acikcasi jd mf varken 30 40 fazla verip konforu ve arizasiz bir traktöru tercih ederim tabi bunlarin hicbiride olmaya bilir belkide bu süreyi 2023 e uzaticaklar bilemeyiz buda benim seneryom :)
 
Kamyonlarda adblue var ama arabalarda neden yok bilgisi olan varmı benim araba euro 5 commonrail
Arabalarda 4 valf, double(çift) VVTi, değişken zamanlı sübap enjeksiyonu, EGR ve DPF, Euro 5 emisyon normlarını sağlıyor.

2019 yılı 29 539 adetle iç pazar, 16 968 adetle dış pazar olarak kapandı.
2020 beklentilerim de aynı seviye de olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: wallace22
Fikirler ve düşünceler yazıyla tam yansımıyor diye düşünüyorum ya da benim klavyem zayıf biraz. Ben büyük silindir hacmine karşı değilim. Anlatmak istediğim biz bu teknolojik motorları üretmenin gerisindeyiz veya firmalarımız maliyetten kaçınıyor. Teknolojik motor üretmek başka, maliyet yüzünden teknolojiden kaçınmak başka.
Söylediklerine katılmamak elde değil sonuna kadar haklısın fuat abi sende bırak artık şu büyük hacim motor işini bana göre ideal olmalı ne büyük nede küçük 🤣
 
Arabalarda 4 valf, double(çift) VVTi, değişken zamanlı sübap enjeksiyonu, EGR ve DPF, Euro 5 emisyon normlarını sağlıyor.

2019 yılı 29 539 adetle iç pazar, 16 968 adetle dış pazar olarak kapandı.
2020 beklentilerim de aynı seviye de olur.

Evet hocamızın dediklerini ben halk edebiyatıyla anlatmaya çalıştım. Yazmaya bile yetmedi duygularım, resim olarak atıyorum şairin dizelerini!..
IMG_2312.JPG
 
Euro-4 emisyon seviyesine ulaşabilmek için mekanik ayarlamalar yetersiz kalıyor. Bu yüzden traktörlerin motor sistemi tamamen elektronik (Common rail) olup, aslında birçok yeniliği beraberinde getirmektedir. Mekanik pompalar ile 70 beygire kadar idare edilir ama 85 beygir ve üzeri bir traktörün teknolojik olması şarttır. Alım konusuna gelecek olursak, zaten çiftçiler euro-3 traktörü de alamıyor artık.

Yani sanıldığı gibi Avrupa traktörlerde fiyat artmadı, bizim paramız değer kaybetti. Bunun en büyük sebebi hesapsız harcama yapan ekonomi yöneticileridir. Ama onlar hiçbir zaman bu olumsuzluklardan kendilerine pay biçmediler. Nasıl ki bir çiftçi 800 kg/ da verim elde ettiğinde bu başarıyı kendisine bağlıyorsa, 200 kg/da verim aldığında da başarısızlığı da aynı şekilde kendisine bağlamalıdır.
 
Cenap bey doğru söylüyorsun bir örnekle taçlandırayım.2008 yılında 5720 sıfır50000 euro ya aldım.bugün aynı segmentte jd hatta105 hp 50000 euroya alınabiliyor.yani satış fiyatları nerdeyse hiç artmadı , fakat ben öderken euro1600 tl idi şimdi 6600 tl.ne yazıkki hadi al bakalım sıfırtraktör.yapacak bişey yok, durum bu.
 
El gazı 1400 devire çekilip sürülür, diyemiyor. :(

Zamanında İngilizler bize parasını ödediğimiz savaş gemilerini vermeyince, Almanların breslau gemisini Sait Halim paşa almak için girişimde bulunmuş. Alman büyük elçi, paşam bu gemiyi sizin kullanacak mürettebatınız yok diye cevap vermiş. Sait Halim paşa da şu tarihi cevabı vermiş; o zaman gemiyi mürettebatı ile satın bize demiş. En azından şimdi Almanın yaptığı traktörü kullanacak köylümüz var. Varsın 18 gazda kullansın The_Hoca.
 
Zamanında İngilizler bize parasını ödediğimiz savaş gemilerini vermeyince, Almanların breslau gemisini Sait Halim paşa almak için girişimde bulunmuş. Alman büyük elçi, paşam bu gemiyi sizin kullanacak mürettebatınız yok diye cevap vermiş. Sait Halim paşa da şu tarihi cevabı vermiş; o zaman gemiyi mürettebatı ile satın bize demiş. En azından şimdi Almanın yaptığı traktörü kullanacak köylümüz var. Varsın 18 gazda kullansın The_Hoca.
Günaydın , trt deki Abdülhamit gibisin , koşacak köylü var ama, bozuldumu hans gerek,.
 

Benzer Konular