TD 110 mu MF 5445 mi


Ynt: TD 110 mu MF 5445 mi

arkadaşlar yorumlardanda anlaşıldığı üzre konuyu açan arkadaşımız acemi gözüküyor çünkü yerli traktör ile Avrupa traktör kıyaslanmaz Avrupa t5000 nh Avrupa mf 5400 serisini sorsaydı belki yine azcok kıyaslama şansımız olurdu ama orda bile mf üstün iken siz neyin kafasını yaşıyorsunuz????? uyy-*s
 
Ynt: TD 110 mu MF 5445 mi

UÖZKAN.77 link=topic=67502.msg767026#msg767026 date=1376816740' Alıntı:
MF bildiğim kadarıyla Fendt ve Valtrayla birlikte AGCO catısı altında birlikteler hatta SISU motoru da çoğunlukla ortak kullanıyorlar..

kormac kardeşim Fendt hayranıyım diyorsan MF ' ye çok atma istersen :)
:D biraz sonra savunacağım bazı yönlerini haklısın
 
Ynt: TD 110 mu MF 5445 mi

UÖZKAN.77 link=topic=67502.msg767031#msg767031 date=1376817401' Alıntı:
Her nekadar benim için bütün motorlar bi yana Zetor bi yana olsa da.. :)

AGCO/Fendt-MF-Valtra kardeşliği varken ibre herhakükarda MF ' den yana karşısında ithal NH bile olsa..

http://www.agcocorp.com/
bi seferde zetor deme mübarek
GÜRKAN link=topic=67502.msg767027#msg767027 date=1376816802' Alıntı:
td 110 110 hp 430 tork max.
5445 110 hp 463 tork max.

ayrıca silindir hacmi büyük olan ağır yükte daha ekonomik olacaktır gücü rahat yeneceği için. silindir hacmi küçük olan daha fazla zorlanacak ve yakıt artacaktır. silincir hacmi küçük olan boşta, yolda daha ekonomik olur.

ayrıca arada 5-10 hp gibi fark olsa bile sırf şanzıman avantajıyla ve yük altında debriyajsız vites geçişiyle mf önemli bir üstünlük yakalıyor.

örneğin bayır yukarı 5li 12 no pulluk çekiliyor, traktör çok sert yere geldi, mf de kolu geri çekip sarsıntısız yumuşak şekilde vites düşersin ve devam edersin. ancak nh de debriyaja bastığın an pulluk sert yerde takılı olduğu u için traktörü birden kasar, debriyaja basıp vites düşüp tekrar debriyajı salana kadar hız ve tork düşer, toparlaması resmen eziyet olur motor için. bu fazladan yakıt sarfiyatıdır ve motoru yıpratır.

benzer şekilde düz tarlada diyelim motor rahat gidiyor, 1 vites yukarısını istiyor. mf de yine kolu ileri ittirip kademe yükseltirsin, yada ana vites atlayıp sarsıntısız bir şekilde speed matching ile motor uygun a b c d kademesini seçer ve sürüme konforlu bir şekilde devam edersin. ancak nh de traktör belli hızda giderken vites arttırmak için debriyaja basıp vites yükseltip debriyajı tekrar salana kadar hızda ve tork da düşme olacağı için, traktör zaten gitmekte olduğu hızdan belki daha yavaşlayacak, ve bu sefer 1 vites fazlası ile yürümeye çalışacak, bu da fazladan yakıt sarfiyatı, tren gibi kara duman yapması, ve gereksiz motor yıpranması anlamına gelir.

ayrıca mf de 400-500 saatlerden itibaren ciddi yakıt düşüşü var. kullanan arkadaşlar farkına varmıştır.

ki bunların hepsini de geçtim ikisi aynı sınıf traktörler değiller. kıyaslamak yersiz
güzel anlatmışsın sağolasın şimdi bnaktım power boost il dediğin gibi oluyomuş td dede olsa o sistem td daha üstün olur mf den tork ve hp olarak
 
Ynt: TD 110 mu MF 5445 mi

gürkan kardeşimiz olayı çok güzel özetlemiş daha fazla söze gerek yok,kıyaslama baştan yanlış zaten biri avrupa diğeri yerli montaj
mf şanzıman ile önde,biraz öncede inceledim sitesinden dyna şanzıman fendt vario kademesiz şanzımana benzer bir tip,ama motor gücü ve kalitesi olarakta iveco önde bence
 
Ynt: TD 110 mu MF 5445 mi

İveco ' yu LS kullanıyor (bence vasat bi marka), şimdilerde Başak ' ta İveco motora geçti ve geçmek üzre..

Lakin motor demek traktör demek değil! Çoğunlukla gözden kaçan bu.. hatta aynı motor farklı 2 markada aynı tadı da ver(e)mez..!
Şimdilerde onlarca marka Perkins motor kullanıyor.. hatta eline bi perkins motor geçiren başlıyor traktör üretmeye..
 
Ynt: TD 110 mu MF 5445 mi

UÖZKAN.77 link=topic=67502.msg767037#msg767037 date=1376818496' Alıntı:
İveco ' yu LS kullanıyor (bence vasat bi marka), şimdilerde Başak ' ta İveco motora geçti ve geçmek üzre..

Lakin motor demek traktör demek değil! Çoğunlukla gözden kaçan bu.. hatta aynı motor farklı 2 markada aynı tadı da ver(e)mez..!
Şimdilerde onlarca marka Perkins motor kullanıyor.. hatta eline bi perkins motor geçiren başlıyor traktör üretmeye..
ls kore montajı bir motor,başakta isminden belli ne olduğu..aynı kanaateyim motor demek traktör demek değildir,hepsi kompakt bir yapıda uyumlu olmalı onun için iveco ile beraber nh )))
iveco sağlam bir sanzımanla bağlanırsa dünyanın en iyi motoru bence
bizde mi trakkolik üyeleri olarak toplanıp bi traktör üretsek,perkins motorlu ;D
 
Ynt: TD 110 mu MF 5445 mi

kormac link=topic=67502.msg766992#msg766992 date=1376786355' Alıntı:
ÇOK ÇEKER AZ YAKAR SÖZÜN TAMAMEN KULAKTAN DOLMA..ÇÜNKÜ BU İŞİN ASLI BÖYLE DEĞİL MF Yİ FAZLA ZORLADIN MI ARIZAYI VERİR DİFRANSİYELDEN YA DA NEYİDÜĞÜ BELLİ OLMAYAN MOTORUNDAN.. KIYASLAMA ÇOK YERİNDE NH NİN TR MONTAJI İLE MF NİN AVRUPASI,.NH NİN AVRUPASI KARŞISINDA HİÇ ŞANSI YOK ONU HİÇ KONUŞMAYALIM [size=10pt]SORUNLU MOTOR MF[/size]

5400 mf nin sorun verebilme ihtimali olan tek yeri elektirik sigortalarıdır.Bizim bölgemizde kullanan çok.Arıza nedir bilmiyor 5400 serisi.
 

Ynt: TD 110 mu MF 5445 mi

hastarım037 link=topic=67502.msg767028#msg767028 date=1376817240' Alıntı:
arkadaşlar yorumlardanda anlaşıldığı üzre konuyu açan arkadaşımız acemi gözüküyor çünkü yerli traktör ile Avrupa traktör kıyaslanmaz Avrupa t5000 nh Avrupa mf 5400 serisini sorsaydı belki yine azcok kıyaslama şansımız olurdu ama orda bile mf üstün iken siz neyin kafasını yaşıyorsunuz????? uyy-*s
arkadasim acemelikle ne alakası var ben onun neden kıyasladım 110 alanlar var onun ıcın heralde 5060 falan olsa bende bılıyorum ıkı ıtal traktorun kıyaslanması gerektıgını bolgede ney mevcutsa onunla kıyaslıyoruuz
 
Ynt: TD 110 mu MF 5445 mi

GÜRKAN link=topic=67502.msg767027#msg767027 date=1376816802' Alıntı:
td 110 110 hp 430 tork max.
5445 110 hp 463 tork max.

ayrıca silindir hacmi büyük olan ağır yükte daha ekonomik olacaktır gücü rahat yeneceği için. silindir hacmi küçük olan daha fazla zorlanacak ve yakıt artacaktır. silincir hacmi küçük olan boşta, yolda daha ekonomik olur.

ayrıca arada 5-10 hp gibi fark olsa bile sırf şanzıman avantajıyla ve yük altında debriyajsız vites geçişiyle mf önemli bir üstünlük yakalıyor.

örneğin bayır yukarı 5li 12 no pulluk çekiliyor, traktör çok sert yere geldi, mf de kolu geri çekip sarsıntısız yumuşak şekilde vites düşersin ve devam edersin. ancak nh de debriyaja bastığın an pulluk sert yerde takılı olduğu u için traktörü birden kasar, debriyaja basıp vites düşüp tekrar debriyajı salana kadar hız ve tork düşer, toparlaması resmen eziyet olur motor için. bu fazladan yakıt sarfiyatıdır ve motoru yıpratır.

benzer şekilde düz tarlada diyelim motor rahat gidiyor, 1 vites yukarısını istiyor. mf de yine kolu ileri ittirip kademe yükseltirsin, yada ana vites atlayıp sarsıntısız bir şekilde speed matching ile motor uygun a b c d kademesini seçer ve sürüme konforlu bir şekilde devam edersin. ancak nh de traktör belli hızda giderken vites arttırmak için debriyaja basıp vites yükseltip debriyajı tekrar salana kadar hızda ve tork da düşme olacağı için, traktör zaten gitmekte olduğu hızdan belki daha yavaşlayacak, ve bu sefer 1 vites fazlası ile yürümeye çalışacak, bu da fazladan yakıt sarfiyatı, tren gibi kara duman yapması, ve gereksiz motor yıpranması anlamına gelir.

ayrıca mf de 400-500 saatlerden itibaren ciddi yakıt düşüşü var. kullanan arkadaşlar farkına varmıştır.

ki bunların hepsini de geçtim ikisi aynı sınıf traktörler değiller. kıyaslamak yersiz
güzel özetledin gürkan usta...
 
Ynt: TD 110 mu MF 5445 mi

wood link=topic=67502.msg767062#msg767062 date=1376822870' Alıntı:
5400 mf nin sorun verebilme ihtimali olan tek yeri elektirik sigortalarıdır.Bizim bölgemizde kullanan çok.Arıza nedir bilmiyor 5400 serisi.
2007 model 6455 kullanıyorum bu kış 7. sene doluyor ve şu an çıkan 5400 ler ona göre çok çok basit ve sade, yeminle söylüyorum şimdiye dek birtek sigortasını değiştirmedim elektronik arıza olarak aklıma gelen sadece kabin süspansiyon kompresörünün motoru bozuldu onuda 6 yıldır öyle kullanıyorum hala değiştirmedim
 
Ynt: TD 110 mu MF 5445 mi

konuyu açan arkadaş ısrarla yakıt ve çekişte hangisi üstündür demiş sorusunda
fakat iki markanında fanatikleri bilip bilmeden sadece fanatigi oldukları traktörün ismini söylemişler

ben eger yanlış anlamadıysam arkadaşın sorusunun cevabının bulunması için
ya eşit tonda yük çektirilir ve degerlendirilir yada eşit kulak sayısında eşit no larda pulluk takıp aynı arazide sürüm yapılır ve yine degerlendirilir

böylecede yakıt ve çekişte üstün olan ortaya çıkar

yoksa traktörün üzerinde ki motor markası şanzıman markası ithal veya yerli olması okadarda önemli degil
tümosanda yerli ama çekiş olarak çok çok iyi benim gördügüm tümosanlar ya çekecek ya bölecek ya bölünecek okadar iddaalı
oysa konfor üretim kalitesi şanzıman ve motorunu mf veya nh ile kıyaslayamazsınız bile

arkadaşın sorusuna gelirsek
ben iki traktöründe bu beygirdeki modellerini kullanmadıgım için yorum yapamam
fakat eski mfler eski fiatlar ve şuandaki 90 beygire kadar olan nhleri kullandım kullanmaya devam ettiklerimde var
bunlar için bir degerlendirme apmak gerekirse
fiat ve nh çok çekmesede orta seviyede çeker yani çekişi ne süperdir nede çok kötüdür ortaderecededir yakıtıda çok az degil fakat çok fazlada degil
mfler ise bir kaç guruba ayrılabilir
ya hiç çekmez karpuz kabugunda dans eder sadece gezmelik ve ara işinde kullanablirsin yakıtıda azdır koklar (240 ve emsalleri)
birde hiç çekemeyip çok yakan mfler var(265-285 ve emsalleri)
birde az yakan çok çeken mflerde var(260 ve 398 gibi)
birde çok çeken fakat yakıtıda biraz fazla olan mfler var(3,075-85-95 ve benzerleri)

fakat şahsi görüşüm traktör vs gibi işmakinası sayılabilecek tarım alet ve ekipmanlarında çok elektronik veya çok konfor aramamak lazım kabin ve klima bile bazen insanı arızalarıyla çileden çıkarırken normal bir servis yada normal bir ustanın yapamayacagı derecede teknolojik bir tarım makinası kullanmak bence saçmalık
yıllar önce bizim bir biçerci babamın tarlasını biçecekti 120bin euroluk biçer döverle tarlaya girip 100metre gitmeden biçere arıza verdirmişti biçerci ve biçer tarlada yarım gün yattı 3-4 saat mesafeden servis geldi
2 tane kablo fareler tarafından soyulmuş ve temas etmiş yeni kaloda getirmemiş yanında kabloların dışını bantla sardı 500lirada para alıp gitti
degermi bukadar saçma bir durum olurmu
sözün özü kullandııgın tarım aletlerini traktörlerini ufak arızalarda yag degişimlerinde filtre degişimlerinde ve buna benzer küçük bakımlarda kendin yapabilmelisin büyük sorunlarda ve arızalarda ise kendi il sınırlarındaki servis ve ustalar yapabilmeli
bunları yapamazsan ya paran gider ya zamanın gider yada ikiside gider gerisi teferruat vede nam olsun diyen amcanın durumu gibi oluyor
150binlira bir girerse o amcaya onu çıkarmak çok acı çektirir ona(yedigi hurmalar epey tırmalar onu ve onun gibi düşünenleri )
traktör saglam olsun iyi çeksin çektigine görede yakıtı az olsun yeter ben başka birşey istemem birde alıp satarken kolay alınıp satılsın yeter
 
Ynt: TD 110 mu MF 5445 mi

arkadaş sadece çekiş ve yakıt durumunu sormuş bence dyna4 olması yakıtı çokta etkilemez baştan başa 1 kere durup vites değiştirse ne kadar fark edecekki? o yüzden td110 yakıt ve çekişte daha iyidir diyorum ama genel itibariyle hangi traktör daha alınasıdır diye sorarsanız tabiki 5445 derim traktörün tek görevi çekmek değil sürücüsünüde rahat tutmalı arızayıda az yapmalı
 

Ynt: TD 110 mu MF 5445 mi

CİHANGİR link=topic=67502.msg766999#msg766999 date=1376804423' Alıntı:
Etrafımda işini sürekli büyüten çiftçiler var 4kuşak dedelerinden mf kullanıyorlar ver başarılı olmalarına traktörlerinin de katkısı olduğunu söylüyorlar bence sorun ön yargılı olmanız güneş balçık ile sıvan maz
Farklı bir açıdan bakmış arkadaş... Katılıyorum...
 
Ynt: TD 110 mu MF 5445 mi

kormac link=topic=67502.msg767013#msg767013 date=1376814054' Alıntı:
aynı durum bizim komşularda da var o da mf ci bende nh ciyim, o da söylediklerinin tam tersini söylüyor tabi bu birazda işi kimi seversen güzel odur a getiriyor ,nh kullanıpta mf hayranlığı duyanı senden duyuyorum,tersiyle çok karşılaştım..ama doğrudur ne diyim herkesin zevk renk tartışılmaz
markaların kalitesi diyorsun nh kalitesiz mi şimdi..şuan mf hangi motoru kullanıyor onu söyler misin? sürekli motor değiştiriyorlardı deutz-uzel vs..türkiye montaj fabrikasıda kapandı bildiğim
kardeş 5445 te kullanılan perkins common rail ve turbo boost özellikli bir motor. agco grubunun 3lüsünden biri fendt class ferguson...
 

Benzer Konular