tek çeker traktörün ön teker bilyaları niye konikte , bilezik bilya değil


Ynt: tek çeker traktörün ön teker bilyaları niye konikte , bilezik bilya değil

ozan_06 link=topic=24010.msg197459#msg197459 date=1248118895' Alıntı:
Rica ederim..Türkiye ' deki tek rulman fabrikasının (ORS) imalat şefi olarak bu soruyu sanırım benim cevaplamam gerekirdi...
pardon .. gurur duydum....noktasal sürtünmeli ve yüzeysel sürtünmeli rulmanlar hakkında makalenizi bekliyoruz... hangii koşullarda kullanılır ...prof dr mustafa akkurt hocamı hatırlarım...
 
Ynt: tek çeker traktörün ön teker bilyaları niye konikte , bilezik bilya değil

nforcer link=topic=24010.msg197463#msg197463 date=1248119032' Alıntı:
ooo bu sitede neler neler warmışta haberimiz yok..makina mühendisi, arge mühendisi we daha bissirü...sizden aldığımız bilgilerle artık traktörü sanayiye falan götürmem ben iyi bi anahtar takımım bide trakklup olsun yeter....
iyiki warsınız....
ben senin traktörünü tamir ederim kardeş...
 
Ynt: tek çeker traktörün ön teker bilyaları niye konikte , bilezik bilya değil

Bu arada şunuda açıklamakta fayda var;

- Radyal Yük : Bileziğin dönüş yönünde uygulanan yük. (Yani ön tekerleğin rulmanın üstünden yerçekimi yönünde rulmana bastığı zaman rulman tarafından karşılanan yük)
- Eksenel Yük : Tekerleğin rulmanın merkezinden dışarıya doğru uyguladığı yük, yani dönüşlerde v.s rulmanın iç bileziğini dış bileziğinden ayırmaya çalışması gibi düşünebiliriz.

Saygılar...
 
Ynt: tek çeker traktörün ön teker bilyaları niye konikte , bilezik bilya değil

ozan_06 link=topic=24010.msg197472#msg197472 date=1248119474' Alıntı:
Bu arada şunuda açıklamakta fayda var;

- Radyal Yük : Bileziğin dönüş yönünde uygulanan yük. (Yani ön tekerleğin rulmanın üstünden yerçekimi yönünde rulmana bastığı zaman rulman tarafından karşılanan yük)
- Eksenel Yük : Tekerleğin rulmanın merkezinden dışarıya doğru uyguladığı yük, yani dönüşlerde v.s rulmanın iç bileziğini dış bileziğinden ayırmaya çalışması gibi düşünebiliriz.

Saygılar...
işi erbabına soracan ...elektrik motorunda eksenel yük yok ...tabiki bilezik bilya yeterli...sonra konik bilyada yüksek devirlere çıkmak yasak!!!!!
 
Ynt: tek çeker traktörün ön teker bilyaları niye konikte , bilezik bilya değil

atilla link=topic=24010.msg197467#msg197467 date=1248119346' Alıntı:
pardon .. gurur duydum....noktasal sürtünmeli ve yüzeysel sürtünmeli rulmanlar hakkında makalenizi bekliyoruz... hangii koşullarda kullanılır ...prof dr mustafa akkurt hocamı hatırlarım...

Bu konuda henüz bir makalem yok ama fabrikada bir çok teknik eğitim veriyorm... Buna şimdiik bir hızlı cevap vereyim;
Noktasal temaslı rulmanlar, omuzlu bilyalı tek noktadan ve birden fazla noktadan açısal temaslı rulmanlardır. (örn: 6306 ve QJ630406) Yüzeysel sürtünmeli rulmanlar silindirik makaralı rulmanlardır.

Konstrüksiyonda radyal yükün nispeten az ve devrin yüksek olması durumunda noktasal temaslı, radyal yükün fazla ve devrin nispeten daha düşük olması durumunda silindirik makaralı rulmanlar tercih edilebilir.
 
Ynt: tek çeker traktörün ön teker bilyaları niye konikte , bilezik bilya değil

atilla link=topic=24010.msg197497#msg197497 date=1248120909' Alıntı:
ozan bey , iş makinalarının tekerlerindeki rulman cinsi ne olabilir....

Abi tam bilmiyorum, uzmanlık alanım değil, o yüzden ahkam kesmek istemem ama sanırım akis rulmanı olarak konik makaralı rulmanlar tercih ediliyor. Ayrıca ağır yüklere dayanım açısından NJ serisi tek yada çift sıralı silindirik rulmanlarda eksenel yükleri bir miktar karşılıyor...

Ne kullanıldığını tam olarak bilmediğimden tahmin ettim sadece, yanlışım varsa da düzeltebilirim ileriki zamanlarda kısa bir araştırma sonrasında... Bu araştırmalar için süper internet kullanmak yeterli olmayabilir, başka veritabanları kullanmak gerekebilir o nedenle hemen cevap veremiyorum...
 
Ynt: tek çeker traktörün ön teker bilyaları niye konikte , bilezik bilya değil

ozan_06 link=topic=24010.msg197459#msg197459 date=1248118895' Alıntı:
Rica ederim..Türkiye ' deki tek rulman fabrikasının (ORS) imalat şefi olarak bu soruyu sanırım benim cevaplamam gerekirdi...
ORS rulmanları piyasadaki diğer marka rulmanlardan katvekat üstün..kaliteniz için teşekkürler...
 

Ynt: tek çeker traktörün ön teker bilyaları niye konikte , bilezik bilya değil

uzunyayla link=topic=24010.msg197758#msg197758 date=1248197308' Alıntı:
ORS rulmanları piyasadaki diğer marka rulmanlardan katvekat üstün..kaliteniz için teşekkürler...

Fabrikamızda otomotive satış yapabilmek için zaten zorunlu olan ISO/TS16949 kalite yönetim sistemimiz var, bunun yanısıra wolksvagen, audi, mercedes, peugeot-citröen, volvo gibi bir çok otomotiv üreticisine rulman üretmek için onların istediği özel istekleri standart gereği yerine getirmek zorundayız...çevre duyarlılığımız, ISO14000 sertifikası sahibi olmamızın, çalışanların güvenliğine verdiğimiz önem ise ISO18000 setifikası sahibi olmamızın nedeni.

Ayrıca en büyük müşterilerimizden biri, dünyanın tartışmasız en büyük rulman üreticisi Japon NSK firmasıdır. NSK ' ya bilyalı ve konik rulmanlarının sadece final operasyonunu yaparak montajlama imkanı sağlayan bilezikler ithal ediyoruz...

NSK ' nın yanısıra FAG-INA-SCHAFFLER group, TIMKEN, SKF gibi rulman üreticileri bir çok ürününü bizden tedarik etmekte...

Hal böyleyken kalite kaçınılmaz... ORS, sadece yerli malı diye değil, kalitesi nedeniyle tercih edilmesi gereken bir rulman...

Düşünceniz için teşekkürler...
 
Ynt: tek çeker traktörün ön teker bilyaları niye konikte , bilezik bilya değil

ozan_06 link=topic=24010.msg197839#msg197839 date=1248206411' Alıntı:
Fabrikamızda otomotive satış yapabilmek için zaten zorunlu olan ISO/TS16949 kalite yönetim sistemimiz var, bunun yanısıra wolksvagen, audi, mercedes, peugeot-citröen, volvo gibi bir çok otomotiv üreticisine rulman üretmek için onların istediği özel istekleri standart gereği yerine getirmek zorundayız...çevre duyarlılığımız, ISO14000 sertifikası sahibi olmamızın, çalışanların güvenliğine verdiğimiz önem ise ISO18000 setifikası sahibi olmamızın nedeni.

Ayrıca en büyük müşterilerimizden biri, dünyanın tartışmasız en büyük rulman üreticisi Japon NSK firmasıdır. NSK ' ya bilyalı ve konik rulmanlarının sadece final operasyonunu yaparak montajlama imkanı sağlayan bilezikler ithal ediyoruz...

NSK ' nın yanısıra FAG-INA-SCHAFFLER group, TIMKEN, SKF gibi rulman üreticileri bir çok ürününü bizden tedarik etmekte...

Hal böyleyken kalite kaçınılmaz... ORS, sadece yerli malı diye değil, kalitesi nedeniyle tercih edilmesi gereken bir rulman...

Düşünceniz için teşekkürler...
bilgiler için ayrıca teşekürler....bu rulman konusunda başımdan geçen bir olayı anlatayım...tanburlu ot biçme makinasınn tanbur bilyesi(rulman)dağılmıştı...ilçeden rulman getirtik taktık çayıra başladık aynı gün tekrar dağıldı..tekrar sipariş ettik yenisi geldi taktk ve çayıra gittik tekrar dağıldı bu şekilde hafta içinde 5 rulman değiştirdik sonunda dayanamadım rulmanı satan adamdan daha kalitelisini istedim...adam son olarak ORS marka rulman gönderdi...ORS rulmanı taktık ve bi daha bu arızayla uğraşmadık...
 
Ynt: tek çeker traktörün ön teker bilyaları niye konikte , bilezik bilya değil

uzunyayla link=topic=24010.msg197849#msg197849 date=1248207526' Alıntı:
bilgiler için ayrıca teşekürler....bu rulman konusunda başımdan geçen bir olayı anlatayım...tanburlu ot biçme makinasınn tanbur bilyesi(rulman)dağılmıştı...ilçeden rulman getirtik taktık çayıra başladık aynı gün tekrar dağıldı..tekrar sipariş ettik yenisi geldi taktk ve çayıra gittik tekrar dağıldı bu şekilde hafta içinde 5 rulman değiştirdik sonunda dayanamadım rulmanı satan adamdan daha kalitelisini istedim...adam son olarak ORS marka rulman gönderdi...ORS rulmanı taktık ve bi daha bu arızayla uğraşmadık...

Güzel anı..Bir tanede benden..(şimdi fanatik falan demeyin ama sakın :) )
2003 yılında 1997 model bir Rover aracım vardı. Şarj dinamosunda bir sorun yaşamıştım, dinamo söküldü, usta dediki abi sökmüşken rulmanınıda değiştirelim mi, sağlam ama her zaman sökülmez bu, ne olur ne olmaz, dedim değiştir...Söktük, üzerinden ORS çıktı, yerine FAG takalımmı diye soran ustaya aynısından tak orijinali olsun dedim :D
 

Benzer Konular