TÜMOSAN YINE BOLUNDÜ

Ynt: TÜMOSAN YINE BOLUNDÜ

Şaseye filan gerek yok bence bendeki 6065 ama ben ggüveniyorum mutlaka bi hata vardır yoksa bölünmez diğer yandan ole bisi olduğu zaman insanin ocagina incir agaci diker. Da kimse solemiyo motor önler bagliykan hoplarsa anca öyle kurar diye dusunuyorum
 
Ynt: TÜMOSAN YINE BOLUNDÜ

Sıfır bi traktor döküm kulaklari harici bolunmesi uretim hatasidir civatalari kesmesi montaj hatasidir serviste acilmis toplanirken servis hatasidir hala daha hersey saglamsa kullanan adamin hatasidir sakaryada bir galeride gezerken 6066 fiat bize baskisi yenilendi dediler motor citatalarinindan birini elimle tuttum bi cinslik vardi elimle actim civatayi ki o esnada pazarlik yapiyorduk adeta kosarak uzaklastik ustayada iyi bi selam soyledim. Bu suan aldığım traktorunde baskısı degismisdi ilk isim galeride anahtarla civaralara bakmak oldu :)
 
Ynt: TÜMOSAN YINE BOLUNDÜ

igermen link=topic=79778.msg977070#msg977070 date=1425228376' Alıntı:
slm iyi güzelde niye sadece tümosanlar bölünüyor bendede 2012 model6170 vardı iki yılda üç kez bölündü vesattım birde ben bügüne kadar bölünen faton dahi duymadım faton tümodan daha kaliteli heralde i.germen
Tüekiye ' de kaç tane foton satıldı ki bölünsün. Satılmayan traktör tabi ki bölünmez.
 
Ynt: TÜMOSAN YINE BOLUNDÜ

Bölünmenin kesinlikle kullanıcıyla ve gevşeyen civatalarla alkası vardır. ancak bazı durumlarda yani, civatlar gevşek değilse ve set kullanmıyorsa dökümle alakalı.. Alaşım çelikten yapılan dökümlerin katılaşma esnasında dikkat edilmesi gerek bazı noktalrı var. Öcelikle alaşım oranın çok iyi ayarlanmış olması gerekir, aksi halde ergimeden sonra katılaşmada fazla olan alaşım elementleri bir araya gelerek çekirdeklenemler oluştururlar ve bu çekirdeklenemiş bölgeler büyük tane yapısı oluşturur. Büyük tene yapıları mukavememt düşmesine neden olur. Bazı bölgelerde oluşan büyük tanelerde çevresindeki katılaşan metalde gerilmelere neden olarak mikro çatlak oluşumuna neden olabilir. Bu gerilmeler çok yüksek kuvvette olurlar.
Diğer bi hususda katılaşma süresi ve döküm sıcaklığı. Katılaşma süresi çok kısa tutlursa yine dökümde hatalar olur. boşluklar, lameller oluşur ve lamellerde kırılganlığı arttırı.Katılaşma süresi hesabı çok dikkatli yapılmalıdır. Bunda kalıbın şekli, dökümüm kütlesi gibi bi çok etken var. her alaşımın bir döküm sıcaklığı vardır.Uygun döküm sıcaklığında kalıba döküm işleminin yapılması gerekir.

Döküm kalıbının tasarımıda çok öenmli. Yollukların, nereye konulacağı, besleyicelin nerey konulacağı çok hasas. Kum kalıba yapılan dökümlerde döküm içine kum girmesi de dökümde hatalara neden olur. boşluklara neden olarak kalitesiz bir döküm oluşur. Bir diğer yandan dökümlerde keskin köşeler, bağlantı noktası görevi gören uzantılı bölmelerde , özellikle somun ile bağlantı yapılan ( tumosanların en çok bölündüğü yerler ) noktalrda kalıntı gerilmelerin oluşma ihtimali çok yüksektir. bu kalıntı gerilmelr yük bindikçe zmanla mikro çatlaklar oluşturup ani yükelmede büyük hasarlara kopmalara neden olur..Bunu önlenmesi içi iyi bir kalıp tasarımı yapılmalıdır . Daha yuvarlak hatlı bir tasarım ve et kalınlığı iyi ayarlanmış bir döküm gerekli.

Okulda ki emekli olan prof. hocama tümosanın çatlamış gövde fotosunu gösterdim. Böyle bir sorun var dedim. adam nasıl olur böyle bişey, bu fabrikada mühendislik yapanlar nasıl insanlar dedi. almanyada olsa kapıya koyarlar bunları demişti. ve cidden çok sinirlendi :) yılların malzeme bilim hocasıydı. bi makinanın yolda giderken bu şekilde bölünmesi tamamen üretim hatası ve fabrikanın baştan savam iş yapması demişti.
 
Ynt: TÜMOSAN YINE BOLUNDÜ

çiftçilikhayatı link=topic=79778.msg978558#msg978558 date=1425606108' Alıntı:
Bölünmenin kesinlikle kullanıcıyla ve gevşeyen civatalarla alkası vardır. ancak bazı durumlarda yani, civatlar gevşek değilse ve set kullanmıyorsa dökümle alakalı.. Alaşım çelikten yapılan dökümlerin katılaşma esnasında dikkat edilmesi gerek bazı noktalrı var. Öcelikle alaşım oranın çok iyi ayarlanmış olması gerekir, aksi halde ergimeden sonra katılaşmada fazla olan alaşım elementleri bir araya gelerek çekirdeklenemler oluştururlar ve bu çekirdeklenemiş bölgeler büyük tane yapısı oluşturur. Büyük tene yapıları mukavememt düşmesine neden olur. Bazı bölgelerde oluşan büyük tanelerde çevresindeki katılaşan metalde gerilmelere neden olarak mikro çatlak oluşumuna neden olabilir. Bu gerilmeler çok yüksek kuvvette olurlar.
Diğer bi hususda katılaşma süresi ve döküm sıcaklığı. Katılaşma süresi çok kısa tutlursa yine dökümde hatalar olur. boşluklar, lameller oluşur ve lamellerde kırılganlığı arttırı.Katılaşma süresi hesabı çok dikkatli yapılmalıdır. Bunda kalıbın şekli, dökümüm kütlesi gibi bi çok etken var. her alaşımın bir döküm sıcaklığı vardır.Uygun döküm sıcaklığında kalıba döküm işleminin yapılması gerekir.

Döküm kalıbının tasarımıda çok öenmli. Yollukların, nereye konulacağı, besleyicelin nerey konulacağı çok hasas. Kum kalıba yapılan dökümlerde döküm içine kum girmesi de dökümde hatalara neden olur. boşluklara neden olarak kalitesiz bir döküm oluşur. Bir diğer yandan dökümlerde keskin köşeler, bağlantı noktası görevi gören uzantılı bölmelerde , özellikle somun ile bağlantı yapılan ( tumosanların en çok bölündüğü yerler ) noktalrda kalıntı gerilmelerin oluşma ihtimali çok yüksektir. bu kalıntı gerilmelr yük bindikçe zmanla mikro çatlaklar oluşturup ani yükelmede büyük hasarlara kopmalara neden olur..Bunu önlenmesi içi iyi bir kalıp tasarımı yapılmalıdır . Daha yuvarlak hatlı bir tasarım ve et kalınlığı iyi ayarlanmış bir döküm gerekli.

Okulda ki emekli olan prof. hocama tümosanın çatlamış gövde fotosunu gösterdim. Böyle bir sorun var dedim. adam nasıl olur böyle bişey, bu fabrikada mühendislik yapanlar nasıl insanlar dedi. almanyada olsa kapıya koyarlar bunları demişti. ve cidden çok sinirlendi :) yılların malzeme bilim hocasıydı. bi makinanın yolda giderken bu şekilde bölünmesi tamamen üretim hatası ve fabrikanın baştan savam iş yapması demişti.
sanirim metalurji hocasi yada modelleme hocasiydi cok degerli ve basit bilgiler tumosan bunlari goz ardi etmoyordur sanirim
 
Ynt: TÜMOSAN YINE BOLUNDÜ

Black.Boyss.37 link=topic=79778.msg978716#msg978716 date=1425659416' Alıntı:
sanirim metalurji hocasi yada modelleme hocasiydi cok degerli ve basit bilgiler tumosan bunlari goz ardi etmoyordur sanirim
bana mı dedin analamdım ama :) ben metalurji ve mazleme mühendisiyim. tümosan inan bunalrı pek sallamıyor. yani özellikle birleşim yerindeki artık gerilmelrin taini için bi çok kuruluş test yapmıyor. ama iş makinalrında bu çok öenmli bir test. sana bir örenek vereyim. staj yaptığım bir fabrikada rusyaya doğal gaz boruları için vana üretiyorlardı. ama öyele küçük vanalr değil yarım tondan fazla ağırlığı olanlar vardı en hafifi 150 kg. dökümden sonra cnc tezhaglarında güzelce işlenmiş. ultrasonik test cihazıyla vanayı kontrol edelim dedi başımızda ki abi. Vananın boruyla birleşim yerinin çeperi boyunca yaklaşık 1 cm altta ceperi neredeyse dairesel dolasan koçaman boşluk çıktı. sonra o bölümü kestiler . İçi bomboş ve yer yer kumlar var. sonra dedi bunlar kalıbın iyi hazırlanmamsı, kalıba iyi astar atılamaması ve besleyicileri yanlış yerlere koymaktan birde çok suratlı dökünce sıvı metali bu gibi sorunlar oluyor diye açıkladı.. yani her dökülen parçada çok ince hassas davaranmak gerek. ki dökümhanelerde o kadar hassas davranan çok az oluyor.
 
Ynt: TÜMOSAN YINE BOLUNDÜ

aynen aynı işler sayılır. birbirine destek meslekler. :) Bana sorarsan tümosana bunları üreten firma pek sallamıyor. tümosan kendisi üretiyorsa kendisi pek sallamıyor o zman :) 2500 kg hidrolik kapasitem var ama 800 kg lık mibzerdir, pullukdur şudur budur takmayacaksın , suçlusun diyor. :D nasıl bir sıvışma örneğidir ya. Ne diye övünüyon o zman traktör hidroliğiyle. hatanı kabul et. al kırılan bölümü götür mühendislerine incelesinler, onlar da mı bulamadı git bi üniversiteye durumu anlat çözsünler . kendinde kurtul bu ağır sorumluluktan çiftçiyide mağdur etme.
 
Ynt: TÜMOSAN YINE BOLUNDÜ

Tabiki dokumun incelikleri dokum tipi hatta döküm metodu bile döküm faktörünü cok etkiler tumosan sanirim pres vakum döküm degilde ilkel döküm metodu kullaniyor dokulen malzeme de cok sert pik yada sfero gibi gercekten bu malzemelerle döküm yapiyorsa daha nice bolunen tumosanlar görürüz siz bu işin piirisiniz zaten ustanin karsinda cirak fazla konusmaz :)
 
Ynt: TÜMOSAN YINE BOLUNDÜ

yok estegfurullah bir pirliğimiz yok ne yaptın :) pik döküm olsa çatır çatır kırlır her yanı. bunlar alaşım döküm. Ama bildiğim kadarıyla erkuntun dökümü farklı bir pik. hani alaşım elementlerini bilmiyorum. bildiğim erkuntun ağır olmasının nedeni bu dökümü. Et kalınlığı bayağı var, sağlamlığıda çok iyi de işte traktörler çok ağır oluyo o yüzden.. Valla bizim mf 3060 phantomda bile döküm hatası var. gövdenin bir yerinde gözle görünür bir boşluk oluşmuş. İçerisi ne kadar derindir o boşluğun bilmez zor. Bazen gözden kaçabilir. Mesela izlediysen bir tane kocaman deutzh fren testi yaparken ön aksı kopuyor. arada böyle şok eden şeyler olur . ancak tümosanda bu arada olan bişey olmaktan çıkmış. Bir sorun var. Umarım şimdiki 2015 modellerde bu problemler giderilmiştir.
 
Ynt: TÜMOSAN YINE BOLUNDÜ

Insallah abi inceledigim kadari ile erkuntun zaten turkiyede rakibi yok döküm konusunda en ileride olan firma tumosan ya doktas ile calisiyor yada kendi döküyor. Dökümünün alasimi hakkinda net bi bilgim yok fakat et kalinligi cok ince darbeye dayanamaz Sunekligi %30 bile olsa. Once et kalinligi icin maça ve gerekirse model degisimi sonrada döküm tipini ve metodunu degistirmesi gerekir bu zamana kadar 65 model 415 ler enterler fordlar bolunmuyor sene 2015 tumosan motor kulaklarindan ayriloyorsa bosuna caba sarfediyor nerde o eski manda kasa 7480 ler ne saglam traktör onlar
 

Ynt: TÜMOSAN YINE BOLUNDÜ

eskiden rekabet bu kadar yoktu diye kaliteden ödün vermiyorlardı. Ben ingliz yapım 165 liklerin hiç bölündüğünü görmedim, duymadım. keza fordlar sağlamlık konusunda bir efsaneler.. bunlar birde tank üretecekler, hadi hayırlısı.. İyi bir ar-ge ekibiyle bu işi çözeler ama pek umursamıyorlar ne yazık ki.. Sonra işte çiftçini yerli malına güveni bitiyor :(((
 

Benzer Konular