Yeni JD5075e çekmiyor


Merhabalar, 1 ay önce jd 5075e traktör aldım. Fakat traktörüm c1 vitesinde boş iken zorlanarak kalkıyor çok gaz istiyor. 5 ton yükle erkunt 65 traktörümün 2. Vites çıktığı yeri john deere c1 ile çıkamıyor b ye düşüyor. Gaz yemiyor yani. Servis pek detay veremedi 500 saate gelince açılır diyor sadece. Normal mi jdlerde bu durum?
 
Son düzenleme:
Merhabalar, 1 ay önce jd 5075e traktör aldım. Fakat traktörüm c1 vitesinde boş iken zorlanarak kalkıyor çok gaz istiyor. 5 ton yükle erkunt 65 traktörümün 2. Vites çıktığı yeri john deere c1 ile çıkamıyor b ye düşüyor. Gaz yemiyor yani. Servis pek detay veremedi 500 saate gelince açılır diyor sadece. Normal mi jdlerde bu durum?
500 saatte acilması icin ciftte 22 gazdan aşsagı düşmeyin, bir fiçı fazla mazot yakarsinız ilerde çok faydasıni gorursunüz, sagır motor çekişi duşük olur.bu motorlarin toparlamasi zordur, elgazı ile kullanmak daha iyi oluyor, ben ikinci motor olarak kullaniyorum, 5075 degil, 5503 9 vites olandan 5403 de vardi ne bileyim 19 20 gazdan assa iş yapmadık, arkadasın dedigı gibi 3 silindirler boyle.
 
Merhabalar, 1 ay önce jd 5075e traktör aldım. Fakat traktörüm c1 vitesinde boş iken zorlanarak kalkıyor çok gaz istiyor. 5 ton yükle erkunt 65 traktörümün 2. Vites çıktığı yeri john deere c1 ile çıkamıyor b ye düşüyor. Gaz yemiyor yani. Servis pek detay veremedi 500 saate gelince açılır diyor sadece. Normal mi jdlerde bu durum?
İlk çıkan erkunt bereket60 la çekiş olarak çok farkı var benim 5065in. Erkunt ta benimki de 5000 saat civarında. Aşağı yukarı aynı yükle aynı yokuşta çook geride kalmıştı. Bi 500 saati falan geçsin çekmezse pompa yı ayarlattırıver. Ama bunlar düşük devirlerde biraz sağırdır devir ister...
 
Not olarak kalsın. Marka gözetmeksizin. Daha önce 3 silindir traktör tecrübesi olmamış. Alacağı 3 silindirli traktörün performansini tam olarak bilmiyorsa muhakkak test etmeden almamalı veya iyi bir referansı olmalı. Aksi durumda 3 silindir traktörler Türk çiftçisinin yüzde 90 ninin performans beklentisini karsilamadigini düşündüğüm için traktöru satin alan arkadaş biraz hayel kırıklığı yaşayabilir. (marka fark etmez motorun yapısı gereği)
 
Su aklinda olsun ilk elli saat yuk veya pulluga kosma hangi marka olursa olsun motor bi alissin 1500devir alti kullanma birak mazot yaksin ama cigeri acilsin o traktorun 2008 yilinda 5625 aldigimda servisteki arkadas boyle demisti once ilk yag degisimine kadar yolda kullan her viteste son gaza kadar yuklen motor kendini bulsun demisti sonra dedigi oldu cok kuvvetliydi sadece sanziman 3 vites 3takviye ve yolda surat olmadigindan degistirdik ama bu seninki o zamanlar yoktu inan olsa onu kacirmazdim cekmez diyenlere de 10 ton yukle nasil zorlanmadan kalktiginin videosunu atarsin seneye harmanda 4 lu 12 no pulluk ta cekerse senden krali yok inan devir mazot hesabi devri bence iyi traktor almissin onu baska arkasi baska sanzimani uydurma bi traktor degil o 65 lik erkuntu gun gelir anmazsin
Hayirli olsun iyi gunlerde kullan
 
Not olarak kalsın. Marka gözetmeksizin. Daha önce 3 silindir traktör tecrübesi olmamış. Alacağı 3 silindirli traktörün performansini tam olarak bilmiyorsa muhakkak test etmeden almamalı veya iyi bir referansı olmalı. Aksi durumda 3 silindir traktörler Türk çiftçisinin yüzde 90 ninin performans beklentisini karsilamadigini düşündüğüm için traktöru satin alan arkadaş biraz hayel kırıklığı yaşayabilir. (marka fark etmez motorun yapısı gereği)

arkadaşlar bu 3 silindir daha az çeker mantığını çok anlamadım. daha az silindir demek tork demek. traktörde de tork lazım . aynı cc aynı hp motorda çekiş farkı olmaması lazım 4 silindir ile bence. yine de yanlış biliyor olabilirim benim fikrim bu yönde.
 
arkadaşlar bu 3 silindir daha az çeker mantığını çok anlamadım. daha az silindir demek tork demek. traktörde de tork lazım . aynı cc aynı hp motorda çekiş farkı olmaması lazım 4 silindir ile bence. yine de yanlış biliyor olabilirim benim fikrim bu yönde.
ya bende öyle düşünüyorum aslında fark olsa bile 1. viteste kalkamayacak kadar fark olmaz.
 
arkadaşlar bu 3 silindir daha az çeker mantığını çok anlamadım. daha az silindir demek tork demek. traktörde de tork lazım . aynı cc aynı hp motorda çekiş farkı olmaması lazım 4 silindir ile bence. yine de yanlış biliyor olabilirim benim fikrim bu yönde.

Silindir çok önemlidir. Silindirin görevi dediğiniz gibi tork ile kapabilseydi 6 silindirli traktörler hiç olmazdı.
 
Silindir çok önemlidir. Silindirin görevi dediğiniz gibi tork ile kapabilseydi 6 silindirli traktörler hiç olmazdı.


hacim arttıkça tabiki silindir sayısı da artmalı ona birşey demiyorum. motosikletlerde mesela silindir arttıkça güç artar ama tork azalır. kalkarken daha zor kalkar çok silindirliler. ama dağ bayır gezen cross ve enduro motorlar daha az silindirli olur. yarış motoru 1000cc 4 silindir iken enduro motor 1000cc 2 silindirlidir.
 
haklı olabilirsiniz. 2,29 Litre 273 Nm @ 1500 rpm %20 olarak yazıyor katalogta. Rakiplerine göre biraz düşük.
Düzeltme 2.9 litre

20201006_100406.jpg
 

Benzer Konular