2020 yılı Ekim İşleri Case JX65C & Türk Fiat 480

Bereketli olsun. Allah yemeyi nasip etsin.
Traktörde devir arayışınız Perkins hissiyatında 1400-1800 rpm aralığı tercih etmişsiniz.
Kullandığınız traktörde max tork noktası 1500 rpm , max güç noktası 1600 rpm , tork ve güç eğrileri yumuşak azalarak, 2600 rpm sonrası bitişe geçiyor.
Ekonomi sürüş için 1700 rpm düz arazide tavsiye ederim, rampa tırmanışlarda dip gaz yapmanın mahsuru yoktur.
 
Bereketli olsun. Allah yemeyi nasip etsin.
Traktörde devir arayışınız Perkins hissiyatında 1400-1800 rpm aralığı tercih etmişsiniz.
Kullandığınız traktörde max tork noktası 1500 rpm , max güç noktası 1600 rpm , tork ve güç eğrileri yumuşak azalarak, 2600 rpm sonrası bitişe geçiyor.
Ekonomi sürüş için 1700 rpm düz arazide tavsiye ederim, rampa tırmanışlarda dip gaz yapmanın mahsuru yoktur.
hocam bizim case 6. senesi. bölgemizde sağlam bir usta olmadığından pompa ayarlı lda ayarı vs hiç bir şey yapılmadı. dediğiniz bilgilere göre 2600 rpm de bitişe geçiyor fakat bizim traktörümüz yolda veya tarlada uygun şartlarda max 2250 2300 rpm arası son devrini yapıyor. bununla ilgili bi tavsiyeniz olur mu?
biz genel olarak yakıttan ve performanstan memnunuz
 
hocam bizim case 6. senesi. bölgemizde sağlam bir usta olmadığından pompa ayarlı lda ayarı vs hiç bir şey yapılmadı. dediğiniz bilgilere göre 2600 rpm de bitişe geçiyor fakat bizim traktörümüz yolda veya tarlada uygun şartlarda max 2250 2300 rpm arası son devrini yapıyor. bununla ilgili bi tavsiyeniz olur mu?
biz genel olarak yakıttan ve performanstan memnunuz
Bizim traktör ilk aldığımızda 2400 rpm devir çeviriyordu.
Pompa ayarını Adapazarı'nda yaptırdık, 2800 rpm devir çeviriyor.
Yükle rampaya sarışlarda 1-2 vites arası 800 rpm , 2-3 arası 600 rpm , 3-4 arası 500 rpm vites araları bulunuyor.
Traktör hızlanırken 1. vitesten 2. vitese atarken 2300 rpm devire gazlayıp 1500 rpm de 2. vitesle yükleniyoruz.
2. vitesten 3. vitese atarken 2100 rpm gazlayıp 1500 rpm le 3. vitese atıyoruz.
3-4 ton brüt yükle rampa asfalt yolda seri 4 ve 3 genelde her yerde yeterli oluyor.
Pompa ayarsız olduğu zaman 2. vitese düşmek gerekiyor.
2700 rpm de motor ses değiştiriyor, 2600 rpm deki motorun çalışma akıcılığı kayboluyor.
Net olarak 2600 rpm devir çevirmesi faydalı olacaktır.
Motor alıştırması da etkilenir, devri kısık motor uzun süre kullanılınca sonradan devri açılınca rampa sarışlarda kesikli güç verir.
2200 rpm e alışmış motor 2500 rpm e açılınca devir kısarken 2200 rpm e düşünce hafiften sirkeler, kaygan zeminde bu sirkelenme patinaja kalmasına sebebiyet verebiliyor.5-6 ton yüklerde hissedilir.
Rodaj süresinde motora aşırı yükleme yapmamamız için devirler genelde kısık geliyor, fakat 500 saatlerden sonra açılmasının faydalı olacağını düşünüyorum.
Mazot pompasının üzerinde ayar vidası var, oradan ayar yapabilirsiniz.
 
Bizim traktör ilk aldığımızda 2400 rpm devir çeviriyordu.
Pompa ayarını Adapazarı'nda yaptırdık, 2800 rpm devir çeviriyor.
Yükle rampaya sarışlarda 1-2 vites arası 800 rpm , 2-3 arası 600 rpm , 3-4 arası 500 rpm vites araları bulunuyor.
Traktör hızlanırken 1. vitesten 2. vitese atarken 2300 rpm devire gazlayıp 1500 rpm de 2. vitesle yükleniyoruz.
2. vitesten 3. vitese atarken 2100 rpm gazlayıp 1500 rpm le 3. vitese atıyoruz.
3-4 ton brüt yükle rampa asfalt yolda seri 4 ve 3 genelde her yerde yeterli oluyor.
Pompa ayarsız olduğu zaman 2. vitese düşmek gerekiyor.
2700 rpm de motor ses değiştiriyor, 2600 rpm deki motorun çalışma akıcılığı kayboluyor.
Net olarak 2600 rpm devir çevirmesi faydalı olacaktır.
Motor alıştırması da etkilenir, devri kısık motor uzun süre kullanılınca sonradan devri açılınca rampa sarışlarda kesikli güç verir.
2200 rpm e alışmış motor 2500 rpm e açılınca devir kısarken 2200 rpm e düşünce hafiften sirkeler, kaygan zeminde bu sirkelenme patinaja kalmasına sebebiyet verebiliyor.5-6 ton yüklerde hissedilir.
Rodaj süresinde motora aşırı yükleme yapmamamız için devirler genelde kısık geliyor, fakat 500 saatlerden sonra açılmasının faydalı olacağını düşünüyorum.
Mazot pompasının üzerinde ayar vidası var, oradan ayar yapabilirsiniz.
Atadan kalan alışkanlık motor açılacak. Motorun hararet göstergesi yerine geldikten sonra sürekli bastık hiç acımadık tabiri caizse. Motorun açılması gerektiğini biliyorduk. Buna rağmen sadece karşılaştırma olarak rpm'den yana aklımda soru işareti var. Motor çiftte veya sürümde asla baygın değil. Gayet tatminkar performans şuanda. Ayar kısmına gelirsek "yapabilirsin" demişsin hocam. Bu bizim yapabileceğimiz anlamına mı geliyor yoksa yaptırabilirsin manasında mı? Teşekkürler ilginize
 
Atadan kalan alışkanlık motor açılacak. Motorun hararet göstergesi yerine geldikten sonra sürekli bastık hiç acımadık tabiri caizse. Motorun açılması gerektiğini biliyorduk. Buna rağmen sadece karşılaştırma olarak rpm'den yana aklımda soru işareti var. Motor çiftte veya sürümde asla baygın değil. Gayet tatminkar performans şuanda. Ayar kısmına gelirsek "yapabilirsin" demişsin hocam. Bu bizim yapabileceğimiz anlamına mı geliyor yoksa yaptırabilirsin manasında mı? Teşekkürler ilginize
Anlayan kişi varsa sizde yapabilirsiniz.
Motorun rölanti ayarını yapmak gibi bir şeydir.
 

Benzer Konular