277 vs. 288 gold


Sıkıştırma oranları farklı biri 25/1 diğeri 23/1 [emoji16]
MF 288G 18,23:1
MF 277G 18,25:1 sıkıştırma oranı var, önemsenmeyecek bir fark var. :)
Turbo basınçları arasında fark vardır, büyük ihtimalle, fakat katalogları elimde bulunmuyor. :(
İntercooler, uzun süreli çalışmalarda, motorun küçük bir miktar güç kaybı olur, bunu önlüyor.Su soğutmalı mı takılacak, hava soğutmalı modelden mi takacaksınız?
 
MF 288G 18,23:1
MF 277G 18,25:1 sıkıştırma oranı var, önemsenmeyecek bir fark var. :)
Turbo basınçları arasında fark vardır, büyük ihtimalle, fakat katalogları elimde bulunmuyor. :(
İntercooler, uzun süreli çalışmalarda, motorun küçük bir miktar güç kaybı olur, bunu önlüyor.Su soğutmalı mı takılacak, hava soğutmalı modelden mi takacaksınız?
Hava sohutmalı hocam
 
MF 288G 18,23:1
MF 277G 18,25:1 sıkıştırma oranı var, önemsenmeyecek bir fark var. :)
Turbo basınçları arasında fark vardır, büyük ihtimalle, fakat katalogları elimde bulunmuyor. :(
İntercooler, uzun süreli çalışmalarda, motorun küçük bir miktar güç kaybı olur, bunu önlüyor.Su soğutmalı mı takılacak, hava soğutmalı modelden mi takacaksınız?
Konunun ikinci mesajına katalogları atmıstım hocam. Acmiyorsa yeniden atabilirim. Pdf
 
Sıkıştırma oranları aynı, 18,25:1, sizin verilerinizde hata var.Bu modellerdeki soğutucu, aftercooler, ara soğutucu olarak geçiyor, motor kontak kapatmadan çalışıyorsa taktırmakta fayda var.
İlginç
Ben de daha bugün bu siteden indirmistim verileri. Ama ben 2wd dosyalarini indirdim belki fark odur.
Zaten baska yerde bulamadim.
Kontak kapatmadan calismadan kastinizi anlayamadim.

Ama sonuc olarak intercooler ya da aftercooler ilave edersek ayni motora sahip olmus olacak miyiz sizce?
 
İlginç
Ben de daha bugün bu siteden indirmistim verileri. Ama ben 2wd dosyalarini indirdim belki fark odur.
Zaten baska yerde bulamadim.
Kontak kapatmadan calismadan kastinizi anlayamadim.
Ama sonuc olarak intercooler ya da aftercooler ilave edersek ayni motora sahip olmus olacak miyiz sizce?

Sıcak havada, 2 saat ve üzeri çalışmalarda motorda güç kaybı yaşanır.Sabahtan akşama, uzun süreli işlerde çalışıyorsa demek, istedik.
 
Anladım abi sağolun.

da...

Ben şimdi intercooler taktırsam benim 277nin motoru 83hp 293nm olur mu olmaz mı sizce :rolleyes: :confused::(
Olmaz, intercooler uzun süreli çalışmada turboda ısınan havayı soğutur. Bu beygir kazandırmaz beygir düşmesini önler. Arkadaşların yazdığı gibi pompa ayarları ve turbo basıncı farklıdır. 288 nin turbo basıncı daha yüksek olduğu için intercooler gerekli olabilirler ve bence 10 beygir az değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetemre
İntercooler motorun nominal gücünü artırmaz, verimliliği artırır. Şöyle ki, motorun içine giren yakıt ve hava karışımı dengeliyse mükemmel yanma gerçekleşir, fakat motor ısındıkça turbodan gelen hava da ısınacağı ve yoğunluğu azalacağı için yakıt karışımı dengesi bozulur ve eksik yanma meydana gelir. egzozdan çiğ yakıt atılır. İntercooler, giriş havasını soğutarak yoğunlaştırır ve karışımda dengeyi stabil tutar.
İntercooler olmayan motora intercooler takarsanız her sıcaklıkta nominal gücü alırsınız ama gücü artıramazsınız. Gücü artırmak için yakıtın ve giren havanın artması gerekir.
 
Turbo ve enjektörleri büyüterek gücü artırabilirsiniz. Ancak şunu gözardı etmeyin, biz mekanik ekipmanları test ederken nominalin 1,4 katı mekanik zorlanmaya tabi tutarız. Krank mili ve akslarınız kabul edilebilir sınırların dışında burulabilir.
 
İntercooler motorun nominal gücünü artırmaz, verimliliği artırır. Şöyle ki, motorun içine giren yakıt ve hava karışımı dengeliyse mükemmel yanma gerçekleşir, fakat motor ısındıkça turbodan gelen hava da ısınacağı ve yoğunluğu azalacağı için yakıt karışımı dengesi bozulur ve eksik yanma meydana gelir. egzozdan çiğ yakıt atılır. İntercooler, giriş havasını soğutarak yoğunlaştırır ve karışımda dengeyi stabil tutar.
İntercooler olmayan motora intercooler takarsanız her sıcaklıkta nominal gücü alırsınız ama gücü artıramazsınız. Gücü artırmak için yakıtın ve giren havanın artması gerekir.


Güzel açıklamışsınız sağolun. O zaman somut olarak ve kabaca; 277 traktörün motorunu 288 gücüne ve torkuna çıkarabilmek için pompa, enjektör ve varsa turbo farklılıkları giderilecek. Intercooler ilave edilecek. Ve güç aktarmalara zarar vermemek için aks v.s. elemanlar 288le aynı mı, yedek parçacıdan kontrol edilecek.

DİYEBİLİR MİYİZ?

Somutlaştıralım şu işi istiyorum, çok havada kalıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetemre
Güzel açıklamışsınız sağolun. O zaman somut olarak ve kabaca; 277 traktörün motorunu 288 gücüne ve torkuna çıkarabilmek için pompa, enjektör ve varsa turbo farklılıkları giderilecek. Intercooler ilave edilecek. Ve güç aktarmalara zarar vermemek için aks v.s. elemanlar 288le aynı mı, yedek parçacıdan kontrol edilecek.

DİYEBİLİR MİYİZ?

Somutlaştıralım şu işi istiyorum, çok havada kalıyor.

Motor tipi, hacmi sıkıştırma oranı aynı. Aktarım organları da aynıysa, Turbo enjektör pompa değişimi intercooler ilavesiyle 83 hp olmaması için bir sebep yok. Egzoz ve Hava filtresi aynı değilse, onların da büyümesi lazım.

Yine de biz mühendisiz teorik olarak olur desek de pratikte usta ne derse o. Ustaların ellerinden, cesaretli ustaların ayaklarından öperim.
 
Son düzenleme:

Motor tipi, hacmi sıkıştırma oranı aynı. Aktarım organları da aynıysa, Turbo enjektör pompa değişimi intercooler ilavesiyle 83 hp olmaması için bir sebep yok. Egzoz ve Hava filtresi aynı değilse, onların da büyümesi lazım.

Yine de biz mühendisiz teorik olarak olur desek de pratikte usta ne derse o. Ustaların ellerinden, cesaretli ustaların ayaklarından öperim.


Teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetemre

Benzer Konular