PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Massey Ferguson
Teknik Bilgiler-Yorumlar
3 VE 4 SİLİNDİR FARKEDERMİ ????
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="Ali Gümüş" data-source="post: 1298985" data-attributes="member: 79392"><p>Düz mantıkla öyle ama, çalışmaprensibini düşününce:çift silindir sayılı olanlar ikişe ikişer inip kalkarlar. Pistonlar teker teker hareket etmez. Örneğin:1.3.4.2 sırasıyla çalışan bir araçta 1.silindirde ateşleme olduğunda 3.piston yakıt doldurur ve aynı anda alt ölü noktaya inerler. 3silindirde ise 1.2.3 veya 1.3.2 sistemiyle çalışır. 1aşağı inerken 3 de iner ama 2 tam ortada kalır dolayısı ile tek sayı ara zamanı kapatır. 3 ve 4 olarak dar yerde değil 5 olarak düşünülmesi de gerekir. Hatırladığım kadarıyla tek sayılı silindirik ilkbenzinli mucidi Alman Audi. Dizelin ise yine Alman M. A. N. Firmasıdır. Ve ana maksat hem sayı düşürüp yakıt tasarrufu ve ara zamanla performansı yükselmektir. Ancak son yıllardaki türbo türbo intercool ve daha sonra da Common rail elektronik ateşleme destekli pompa sistemi ve çifter sayıdaki valf sayılarıyla yüksek hp. Ve yüksek tork elde etmek mümkün olmaktadır. O yüzden karşılaştırma silindir sayısı ile sağlıklı olmaz. Silindir hacmi de dikkate alınmalı daha sonra tork gücü ve diğer nitelikler. Örneğin Cese 55. 65 ve 75 C de aynı 4 silindir motor var ama 3200 cc hacimde. Erkunt 70 ise 3 silindir fakat 3300 cc hacimde. Ne olacak şimdi. 3200 cc 75 hp büyük oldu zor işler aynı motor 55 hp ayak işleri. Sonra da Erkunt geçtik 3 silindir hepten ayak işleri? Böyle düz mantıkla karşılaştırma çok sağlıklı olmaz.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ali Gümüş, post: 1298985, member: 79392"] Düz mantıkla öyle ama, çalışmaprensibini düşününce:çift silindir sayılı olanlar ikişe ikişer inip kalkarlar. Pistonlar teker teker hareket etmez. Örneğin:1.3.4.2 sırasıyla çalışan bir araçta 1.silindirde ateşleme olduğunda 3.piston yakıt doldurur ve aynı anda alt ölü noktaya inerler. 3silindirde ise 1.2.3 veya 1.3.2 sistemiyle çalışır. 1aşağı inerken 3 de iner ama 2 tam ortada kalır dolayısı ile tek sayı ara zamanı kapatır. 3 ve 4 olarak dar yerde değil 5 olarak düşünülmesi de gerekir. Hatırladığım kadarıyla tek sayılı silindirik ilkbenzinli mucidi Alman Audi. Dizelin ise yine Alman M. A. N. Firmasıdır. Ve ana maksat hem sayı düşürüp yakıt tasarrufu ve ara zamanla performansı yükselmektir. Ancak son yıllardaki türbo türbo intercool ve daha sonra da Common rail elektronik ateşleme destekli pompa sistemi ve çifter sayıdaki valf sayılarıyla yüksek hp. Ve yüksek tork elde etmek mümkün olmaktadır. O yüzden karşılaştırma silindir sayısı ile sağlıklı olmaz. Silindir hacmi de dikkate alınmalı daha sonra tork gücü ve diğer nitelikler. Örneğin Cese 55. 65 ve 75 C de aynı 4 silindir motor var ama 3200 cc hacimde. Erkunt 70 ise 3 silindir fakat 3300 cc hacimde. Ne olacak şimdi. 3200 cc 75 hp büyük oldu zor işler aynı motor 55 hp ayak işleri. Sonra da Erkunt geçtik 3 silindir hepten ayak işleri? Böyle düz mantıkla karşılaştırma çok sağlıklı olmaz. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Massey Ferguson
Teknik Bilgiler-Yorumlar
3 VE 4 SİLİNDİR FARKEDERMİ ????
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt