• Hesabınıza giriş yaparken sorun yaşıyorsanız buraya tıklayarak lütfen şifrenizi sıfırlayınız.

3 VE 4 SİLİNDİR FARKEDERMİ ????

Katılım
30.11.2011
Mesajlar
202
Konum
ANKARA

Selamunaleyküm herkese iyi günler Arkadaşlar konu daha önce açılmıştır belki ama ben bulamadım.Dün köyde yine konu açıldı traktörden ve ürettiği güçden. mesele 3 silindir 4 silindir olmasına geldi.arkadaşım güç aynı ha 3 piston ha 4 piston farketmez dedi.
bende sen 4 pistonlu traktör kullanınca farkı anlarsın dedim.
Benim merak ettiğim konu güçleri eşit dahi olsa ( mesela 80bg ) iki traktör birisi 3 piston birisi 4 piston
gerçekten arlarında yaptığı iş,yaktığı yakıt,ürettiği güç performans eşit olurmu ?
Yani aralarında fark olur mu hangisi daha performanslı olur tarla işlerinde bilgisi olan daha önce her iki traktör modelini kullanan ( 3 ve 4 pistonlu )arkadaşlar forumdaşlar varsa bizide tekrar bilgilendirebilirler mi?
şimdiden hepinize teşekkür ederim Allaha emanet olun...
 
Katılım
25.06.2014
Mesajlar
226
Konum
.
Genelde 3 silindirli traktörü düz arazilerde taşıma işlerinde, ilaçlama yaparken, ufak tefek getir götür bu gibi yorucu olmayan yerlerde kullanıyolar bunu ne avantajı var dersen yakıtta avantajını gorursun o mdelın 4 sılındırıne göre.
Ama sen dersen ki ben Pulluk takıcam tarla sürecem ekipman takıcam tarlada sürecem bu sefer 4 pistona yonelirsin neden dersen 3 pistona göre daha az bogulur ve daha rahat işnini görür ha yakıtta az bi fark atar.
Ama şöyle düşün bide Aynı güç Aynı ekipmanla tarla süreceksin Yalnız Traktorlerın biri 4 biri 3 piston.Yakıt karsılastırması yaparsak şöyle bi durum karsımıza cıkar.
3 silindir traktorle o ekipmanı çekerken yaktıgın mazot , 4 silindirli traktörle yaktıgın mazotla aynı gıbı bıseydır.Biri daha fazla zorlanır ve yakıta o an daha fazla biner ama diğeri normal zorlanmadan sürer.Yani Bu durum değişkenlik gösterir.
 
Katılım
04.04.2010
Mesajlar
1,700
Konum
Eskişehir
Tekerleklerden yere iletilen güç için tek faktör silindir sayısı değil. Bu sebeple 3 silindirli x marka traktör 4 silindirli y traktörden diğer etmenlerin uyumu sayesinde daha çok performans sağlayarak bilir.

Diğer faktörlerin standart olduğu bir durumda 3 silindirli traktör daha az yakacaktır. Fakat motorun maksimum güce gereksinim duymaya başladığında 4 silindirli traktörün yakıt tüketimi ve performans değerleri açısından daha avantajlı olacağını düşünüyorum.

Bunların yanı sıra ağırlıklı olarak zorlanarak kullanılan 4 silindirli traktör 3 silindirli traktörden motor açısından daha uzun ömürlü olacaktır düşüncesindeyim.

Bunlar tahmine dayalı düşüncelerim. Elimde herhangi bir veri yok.
 
Katılım
30.11.2011
Mesajlar
202
Konum
ANKARA
pek fark görmüyorum ben ya 4 ben 3 silindirli traktör kullanıyorum ve 4 silindir 95 hp traktörün ekipmanlarını kullanıyorum
Bizim burada tanıdığım bazı kişilerde 3 silindirli x marka traktörleri vardı onlar değiştirdi aynı markanın 4 silindirli olanıyla
Bence de aralarında fark var. Bende 4 silindirli olan model var bir akrabamda 3 silindirli aynı markanın farklı modeli vardı o 3 silindirliyle pancar yükledim bir defa pancar kepçesini kaldırırken aynı zamanda geri hareket etmek istedim traktör ciddi anlamda kesildi. Bu dediğim traktörde pompasında LDA takılı ve turbo orjinalinden biraz daha büyük dü. bence performan kaybı oluyor 3 silindirlinin.
 
Katılım
24.09.2014
Mesajlar
657
Konum
Ankara
3 silindirli traktormu olur kardesim motosiklet mi bu dicem forumda buyuk polemik olucak ;)) 4 silindir agir islerde muhakkak ki 3 silindire gore daha verimli olacaktir. Sahsim tarafindan denendi ve onaylandi. Ama uc silindir guc gerektirmeyen ilaclama gubreleme boru serme toplama tanker cekme gibi basit islerde yakit ekonomisi saglayacaktir. Traktor yapicagi ise gore secilir. O yuzden her traktor kendi kulvarinda iyidir diye dusunuyorum.
 
Katılım
30.05.2010
Mesajlar
1,262
Konum
Lüleburgaz
Ağır işlerde 4 silindirin daha dandumanlı olacağı malumdur.3silindir artık otomobillerdede kullanılmaya başlandı.ekonomisini bilemem ama otomobilde çıkardığı ses biraz itici traktorde çok şık bir ses değil :)
 
Katılım
02.09.2013
Mesajlar
1,778
Konum
ankara
3 piston ıle 4 pıston traktoru tarlaya sokun ve sonucu kendı gozlerınız ıle gorun yol yakıtında da denemıstık 3 pıston ıle 4 pıstonu 4 piston yıne az yakmıstı butun traktörler son gaz da 80 km gıt gel de . ıkıncı bır trektorde ara ısler ıcın 3 pıston traktör secılebılırr.cıfcının kullanım alanlarına gore
 
Katılım
03.03.2013
Mesajlar
1,495
Konum
ANTALYA
Daha eskılerdende 4 mu 6 sılındırmı polemıgı olduguna emınım sonuc onemlı aynı sanjımana sahıp 80 hp 3 ıle 80 hp 4 pıstonu yan yana aynı ekıpmanla aynı hızlarda calıstıra bılıyorsanız 1. Sı motor Gücü farkı yoktur sese takılmayın. Is bıtımı hangısı az yakmıs ıse verımlı olan odur ımkanı olan varsa 80-66 ıle td80 ı kıyaslabılen varsa oldukca net sonuclar verır sımdı tutupta 3 65 hp ıle 4 sılındır 75 kıyaslaması oluyor genelde burada asıl sacmalık ortaya cıkıyor onemlı olan sayılar degıl ıcraat yakınımda 80 kusur model mercedes tır var 10 sılındırlı sıımdıkı 6 sılındırlı bı tır yeterınce ekonomık ve Güçlu hele hele en Güzel test ornegı eskı 4 sılındırlı new holland t480 ıle yenı 3 sılındır t480s ı kıyaslayabılen varsa kesin cozum size
 
Katılım
02.12.2012
Mesajlar
13,342
Konum
Bayburt
3 silindir 70-75 bg değişik marka motor kullananlar var ortak paydaları çok memnun olmamaları..

tekniğini bilmem özetle; 60 bg üstü 3 silindir tat vermez derim.. az yakma işi de ağır iste hepten yalan olur..

güçleri aynı olsa bile;

-torku aynı değildir
-silindir hacimleri aynı değildir

sadece güce bakarak yorum yapmak kesinlikle doğru değil.
 
Katılım
03.03.2013
Mesajlar
1,495
Konum
ANTALYA
Abi aynı mantıkla 90-100 den sonrada 6 sılındır dısı basarısız dıyelım ozaman 60 a kadar 3 90 a kadar 4 120 ye kadar 6 dıyelım 110 hp için en cok pıyasa modelı 110-90 ıdı satıp 4 piston alanlar oldu sırf yakıtından ee nerde kaldı fazla sılındır iyıdı hanı
kızma ama bu mantık kesinlıkle yanlıs dınoma metreye baglarsın motoru teknık verıler yakıt, hp,tork vs kıyaslarsın sen tutupta 4 sılındır 80 hp 250 nm bır motora 80 hp 320 nm 3 sılındır bı motordan daha Güçlu dıyemezsssın
yakıt konusuna gelıncede herkes yazssın yaktıgı yakıtı az yakar cok yakar denılıyor herkes yazssın hattta elınde ıkı makıne olanlar kıyaslasın yazsın
En barız ornek 4 sılındır t 480 ıle 3 sılındır t480s kıyalayabılende olur dıe düşünuyorum
 
Katılım
02.12.2012
Mesajlar
13,342
Konum
Bayburt
140-150 bg den sonrada 4 silindir 6'nin tadini vermez 6 ister..

dost tavsiyesi

60-65 bg ve sonrası 4 silindir bakin..

silindir hacmi/tork/tork yedegine bakmadan SADECE güce göre karar vermek yaniltir..
 
Son düzenleme:
Katılım
21.01.2013
Mesajlar
267
Konum
Denizli
3 silindir traktörler ağır işlere gelmez,3 silindir bir traktörle en iyi yapılacak iş haşbaysız balya bağlamak olur.Bunun dışında bir iş düşünemiyorum :)
 
Katılım
16.01.2016
Mesajlar
158
Konum
ankara
Arkadaşlar dilimin döndüğü ve bildiğim kadarıyla ben de bi şeyler söylemek isterim bu konuda. Önce şunu düşünün. Motor bir devirinde krankı 360 derece döndürecek. Yani tam bir tur yaptıracak. 3 silindirli motorda her bir silindire 120 derecelik döndürme açısı düşerken 4 silindirli motorda 90 derecelik bir döndürme açısı yanı mesafesi düşer. Yani 3 silidirli motorlar daha uzun aralıklı krankı döndürürken 4 silindirli motorlar daha çabuk döndürürler. Yani 4 silindirli motorlarda her bir silindire düşen iş miktarı daha azdır. Dolayısıyla zorlanma başladığında 4 silindirli motorlar 3 silindire göre daha rahat çalışırlar. Ama Zorlanma gerektirmeyen işler yapıyorsanız ikisinden de aynı performansı alabilirsiniz. Bu arada ben erkint 70e+ kullanıyorum. 3 silindirli gayette memnunum. Ha bu arada bir matematik öğretmeni olarak 3 silindir 4 silindir farkını ancak bu kadar açıklayabildim.):
 
Katılım
03.03.2013
Mesajlar
1,495
Konum
ANTALYA
Arkadaşlar dilimin döndüğü ve bildiğim kadarıyla ben de bi şeyler söylemek isterim bu konuda. Önce şunu düşünün. Motor bir devirinde krankı 360 derece döndürecek. Yani tam bir tur yaptıracak. 3 silindirli motorda her bir silindire 120 derecelik döndürme açısı düşerken 4 silindirli motorda 90 derecelik bir döndürme açısı yanı mesafesi düşer. Yani 3 silidirli motorlar daha uzun aralıklı krankı döndürürken 4 silindirli motorlar daha çabuk döndürürler. Yani 4 silindirli motorlarda her bir silindire düşen iş miktarı daha azdır. Dolayısıyla zorlanma başladığında 4 silindirli motorlar 3 silindire göre daha rahat çalışırlar. Ama Zorlanma gerektirmeyen işler yapıyorsanız ikisinden de aynı performansı alabilirsiniz. Bu arada ben erkint 70e+ kullanıyorum. 3 silindirli gayette memnunum. Ha bu arada bir matematik öğretmeni olarak 3 silindir 4 silindir farkını ancak bu kadar açıklayabildim.):
yanlış bilgilendirme yapıyosun şuan 4 piston 2 li çalışır 180 er derece ile 2 aşamada döndürür 3 piston ve 6 piston 120 derece 3 aşamada döndürür 3 silindirde yanma sırası 1-2-3
4 pistonda 1-4,2-3 vs
 


Üst Alt