PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Hızlı Paylaşım
Hızlı Paylaşım
65 HP sınıfında hangisi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="ziyaretci96" data-source="post: 1354878" data-attributes="member: 69588"><p>Isınan yakıt akışkan olduğu için patlama anında hacimsel olarak büyük bir etki yapmıyor. Böylece çalışma aralığı daralıyor ve bu kısalan aralıklar motor tarafından hep fazla yakıtla giderilmeye çalışılır. Buna karşılık soğuk yakıt, patlama anında en düşük zerrecikleri bile daha çok parçalara ayrılarak daha büyük bir etki yaratır. Çalışma aralığı genişler, bu da yüksek performans ve artı tasarruf olarak depoya yansır.</p><p></p><p></p><p></p><p>Gelelim Turbo-intercooler sistemine...</p><p></p><p>Atmosferik motorlarda yanma odacıklarına giden hava, tamamen doğal bir şekilde gider ve ortamda ne kadar oksijen varsa onu alır. Yüksek performanslarda doğal hava emişi bunu karşılamaya yetmediği için daha çok yakıt tüketimi olur. </p><p></p><p>Turbo sisteminin bulunuşu ile motorlar daha performanslı olmuş ve yakıt verimliliği artmıştır.</p><p></p><p>Turbo: içten yanmalı motorlarda egzos monifolduna takılan, bir tarafı çark ve bir tarafı da türbin olan bir parçadır. Yanma odacıklarından basınçlı bir şekilde çıkan yanmış egzos gazları, turbo türbinine çarparak yüksek devirlerde turbo çarkının dönmesini sağlar. Yüksek devirlerde dönen turbo çarkı, vakumlu bir şekilde hava emişini sağlar ve böylelikle motora ihtiyaç duyulan oksijen gönderilmiş olur. Artık bundan sonra motor sistemi atmosferden etkilenmeyecek ve her daim motora gerekli oksijen gönderilecektir.</p><p></p><p>İntercooler: turbo tarafından yüksek hızlarda emilen havanın sürtünme kaynaklı ısınmasını gideren hava soğutucu radyatördür. Turbodan emilen hava, bu radyatörden geçerek ısısı düşürülür ve motora gönderilir. Bu sayede motor performansı korunmuş olur.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ziyaretci96, post: 1354878, member: 69588"] Isınan yakıt akışkan olduğu için patlama anında hacimsel olarak büyük bir etki yapmıyor. Böylece çalışma aralığı daralıyor ve bu kısalan aralıklar motor tarafından hep fazla yakıtla giderilmeye çalışılır. Buna karşılık soğuk yakıt, patlama anında en düşük zerrecikleri bile daha çok parçalara ayrılarak daha büyük bir etki yaratır. Çalışma aralığı genişler, bu da yüksek performans ve artı tasarruf olarak depoya yansır. Gelelim Turbo-intercooler sistemine... Atmosferik motorlarda yanma odacıklarına giden hava, tamamen doğal bir şekilde gider ve ortamda ne kadar oksijen varsa onu alır. Yüksek performanslarda doğal hava emişi bunu karşılamaya yetmediği için daha çok yakıt tüketimi olur. Turbo sisteminin bulunuşu ile motorlar daha performanslı olmuş ve yakıt verimliliği artmıştır. Turbo: içten yanmalı motorlarda egzos monifolduna takılan, bir tarafı çark ve bir tarafı da türbin olan bir parçadır. Yanma odacıklarından basınçlı bir şekilde çıkan yanmış egzos gazları, turbo türbinine çarparak yüksek devirlerde turbo çarkının dönmesini sağlar. Yüksek devirlerde dönen turbo çarkı, vakumlu bir şekilde hava emişini sağlar ve böylelikle motora ihtiyaç duyulan oksijen gönderilmiş olur. Artık bundan sonra motor sistemi atmosferden etkilenmeyecek ve her daim motora gerekli oksijen gönderilecektir. İntercooler: turbo tarafından yüksek hızlarda emilen havanın sürtünme kaynaklı ısınmasını gideren hava soğutucu radyatördür. Turbodan emilen hava, bu radyatörden geçerek ısısı düşürülür ve motora gönderilir. Bu sayede motor performansı korunmuş olur. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Hızlı Paylaşım
Hızlı Paylaşım
65 HP sınıfında hangisi
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt