PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Bilgi Kutusu
Balya Makinesi Periyodik Bakımları
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="GÜRKAN" data-source="post: 812028" data-attributes="member: 160"><p><strong>Ynt: Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?</strong></p><p></p><p></p><p></p><p>balya makinası motorsuz bir ekipman olduğu için, sabit bakım aralıkları yok. tamamen iş yoğunluğu ve kullanıcı tutumu üzerine bakım gerektirecek yerler olabilir. şanzıman yağlarını sezonluk kontrol ediyorum ben, ana şanzıman genelde çok az bir miktar eksiltme yapıyor. ilave ediyorum. sonra devam. aynı şekilde haşbay şanzımanı da öyle. o biraz daha fazla yağ eksiltiyor, onun da hiç yağını değiştirmedim henüz. eksildikçe ilave ediyorum. illa bir tarih vermek gerekirse 5 senede bir değişim yapılabilir. yıllık 35bin balya çalışmasıyla, pikap bakımı yaklaşık 4 senede bir arıza oluyor bizim. o da şu şekilde, plastik rozet burçlarının içinde dönen pikap boruları aşınıp inceliyor ve kendiliğinden kopuyor. hatta şu anda bir borunun yarısı kopuk vaziyette, sezonu o şekilde tamamladık. yada güveç aşınıp makaralar zorlanınca( örneğin biçerdöverin toplu bıraktıgı sapı yedirmeye çalırşırken ) yerinde çıkması (atması) ve pikapı kilitleyip, balatadan kaçırması şeklinde.. ben de haftaya komple pikap bakımı yapacağım. pikapta aşınan kısımlar şuraları. pikap tamburu (güveç) zaman aşınıyor, ve zorlamada makaralar atmaya başlıyor. pikap mili burçları düzenli yağlansa bile çabuk aşınıyor, ve mili yemeye başlıyor. pikap balata cırcır fişekleri arada sökülüp sıvı yağ ile yağlanmalı, yoksa paslanıp tutukluk yapmaya başlıyor, pikap zincir gergi kasnakları bazı makinalarda dökümden olabiliyor. döküm kasnak yerine plastik olanları kullanmak pikap zincirinin ömrünü önemli ölçüde arttırıyor. bu küçük iki kasnağın bağlantı yerlerinde gresörlük var, buralara yağ basmayı unutmayın, yoksa zamanla pimleri aşındırıp, kasnağın atık çalışmasına neden olur, bu da düzensiz zincir ve kasnak aşınmasına neden olur. pikap rozetleri kuru rumanlı değil de plastik altıköşe burçlu olan makinalarda, rozet saçlarını uçlarından matkapla delip, altıköşe plastiğin önünde civata ile sabitlemek, rozet ömrünü ikiye katlıyor. pikap ile ilgili aklıma gelenler bu kadar..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GÜRKAN, post: 812028, member: 160"] [b]Ynt: Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?[/b] balya makinası motorsuz bir ekipman olduğu için, sabit bakım aralıkları yok. tamamen iş yoğunluğu ve kullanıcı tutumu üzerine bakım gerektirecek yerler olabilir. şanzıman yağlarını sezonluk kontrol ediyorum ben, ana şanzıman genelde çok az bir miktar eksiltme yapıyor. ilave ediyorum. sonra devam. aynı şekilde haşbay şanzımanı da öyle. o biraz daha fazla yağ eksiltiyor, onun da hiç yağını değiştirmedim henüz. eksildikçe ilave ediyorum. illa bir tarih vermek gerekirse 5 senede bir değişim yapılabilir. yıllık 35bin balya çalışmasıyla, pikap bakımı yaklaşık 4 senede bir arıza oluyor bizim. o da şu şekilde, plastik rozet burçlarının içinde dönen pikap boruları aşınıp inceliyor ve kendiliğinden kopuyor. hatta şu anda bir borunun yarısı kopuk vaziyette, sezonu o şekilde tamamladık. yada güveç aşınıp makaralar zorlanınca( örneğin biçerdöverin toplu bıraktıgı sapı yedirmeye çalırşırken ) yerinde çıkması (atması) ve pikapı kilitleyip, balatadan kaçırması şeklinde.. ben de haftaya komple pikap bakımı yapacağım. pikapta aşınan kısımlar şuraları. pikap tamburu (güveç) zaman aşınıyor, ve zorlamada makaralar atmaya başlıyor. pikap mili burçları düzenli yağlansa bile çabuk aşınıyor, ve mili yemeye başlıyor. pikap balata cırcır fişekleri arada sökülüp sıvı yağ ile yağlanmalı, yoksa paslanıp tutukluk yapmaya başlıyor, pikap zincir gergi kasnakları bazı makinalarda dökümden olabiliyor. döküm kasnak yerine plastik olanları kullanmak pikap zincirinin ömrünü önemli ölçüde arttırıyor. bu küçük iki kasnağın bağlantı yerlerinde gresörlük var, buralara yağ basmayı unutmayın, yoksa zamanla pimleri aşındırıp, kasnağın atık çalışmasına neden olur, bu da düzensiz zincir ve kasnak aşınmasına neden olur. pikap rozetleri kuru rumanlı değil de plastik altıköşe burçlu olan makinalarda, rozet saçlarını uçlarından matkapla delip, altıköşe plastiğin önünde civata ile sabitlemek, rozet ömrünü ikiye katlıyor. pikap ile ilgili aklıma gelenler bu kadar.. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Bilgi Kutusu
Balya Makinesi Periyodik Bakımları
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt