PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Bilgi Kutusu
Balya Makinesi Periyodik Bakımları
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="sebazios" data-source="post: 957982" data-attributes="member: 21067"><p><strong>Ynt: Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?</strong></p><p></p><p></p><p></p><p>Zaman sıkıntısı var. Bu yüzden (daha acil olduğu için) sente ayarını hızlıca anlatayım. Sandık konusunu zaman bulunca yazarım:</p><p></p><p>1-) Piston kolunu 90 derece dik konuma getir.</p><p>2-) büyük yaba krankının arka tarafında otomatik dişlisi bulunur. Bu dişlinin üzerinde karşılıklı duran 2 adet alyan civatayı sök. (bazı makinalarda alyan yerine 17 No civata da olabiliyor)</p><p>3-) Otomatik dişlisini, mandal (daha doğrusu otomatik kampana mandalı) 'çıt' diye düşene kadar çevir. Düştüğü an bırak.</p><p>4-) bir tornavida (yada alyan cıvatayı söktüğün alyan anahtarını) alıp otomatik dişlinin deliklerinin içine sıra ile sok. Arkadaki dişlinin cıvata yuvası ile aynı izaya gelmiş bir delik bulduğunda işlem tamamdır. Doğru deliği buldun.</p><p>5-) Başta söktüğün alyan cıvatalardan herhangi birisini o deliğe yerleştir. Diğer alyan cıvata da tam karşısındaki deliğe takılır. </p><p>6-) iğnelerin piston ile uyumlu çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için makinayı bağlamaya verip volanı elinle döndürerek bir tur bağlama yapmasını sağla. O esnada çalışmalarını izle. Piston en geride iken iğnenin en uç noktaya çıkması lazım. Eğer piston ile iğneler birbirlerine tehlikeli şekilde yaklaşıyorlarsa ayarda hata var demektir. örneğin piston kolunda yada yaba krankının ekseninde kayma olabilir.</p><p></p><p>Not 1: ayar sonrası ilk bağlamayı (bir zor olsa da) 'kesinlikle' volanı el ile döndürerek yaptır. Gürkan sente ayarını nasıl yapıyor bilmiyorum. Lakin ilk kontrolü traktör yerine 6. adımda anlattığım gibi el ile yapsaydın iğnen kırılmamış olurdu.</p><p></p><p>Not 2: Bildiğim en basit sente ayarı bu. makinanın içindeki otu samanı boşaltmana gerek yok. direk yapabilirsin.</p><p></p><p>Not 3: aktarma organlarında yada yaba krankının ekseninde kayma varsa senta tutmayabilir. bu tarz durumlarda kayık parçayı değiştirmek doğru yol ama her zaman mümkün olmuyor. bu durumda yapabileceğin ikinci yöntem, alyan cıvatayı bir öne yada bir arka deliğe alarak tekrar denemek.</p><p></p><p>ÖNEMLİ: Sente ayarının tek amacı iğne ile pistonu birbirinden uzak tutmaktır. Bunu gerçekleştirdiğinde işlem tamamdır.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sebazios, post: 957982, member: 21067"] [b]Ynt: Balya Makinası Periyodik Bakımları Nelerdir?[/b] Zaman sıkıntısı var. Bu yüzden (daha acil olduğu için) sente ayarını hızlıca anlatayım. Sandık konusunu zaman bulunca yazarım: 1-) Piston kolunu 90 derece dik konuma getir. 2-) büyük yaba krankının arka tarafında otomatik dişlisi bulunur. Bu dişlinin üzerinde karşılıklı duran 2 adet alyan civatayı sök. (bazı makinalarda alyan yerine 17 No civata da olabiliyor) 3-) Otomatik dişlisini, mandal (daha doğrusu otomatik kampana mandalı) 'çıt' diye düşene kadar çevir. Düştüğü an bırak. 4-) bir tornavida (yada alyan cıvatayı söktüğün alyan anahtarını) alıp otomatik dişlinin deliklerinin içine sıra ile sok. Arkadaki dişlinin cıvata yuvası ile aynı izaya gelmiş bir delik bulduğunda işlem tamamdır. Doğru deliği buldun. 5-) Başta söktüğün alyan cıvatalardan herhangi birisini o deliğe yerleştir. Diğer alyan cıvata da tam karşısındaki deliğe takılır. 6-) iğnelerin piston ile uyumlu çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için makinayı bağlamaya verip volanı elinle döndürerek bir tur bağlama yapmasını sağla. O esnada çalışmalarını izle. Piston en geride iken iğnenin en uç noktaya çıkması lazım. Eğer piston ile iğneler birbirlerine tehlikeli şekilde yaklaşıyorlarsa ayarda hata var demektir. örneğin piston kolunda yada yaba krankının ekseninde kayma olabilir. Not 1: ayar sonrası ilk bağlamayı (bir zor olsa da) 'kesinlikle' volanı el ile döndürerek yaptır. Gürkan sente ayarını nasıl yapıyor bilmiyorum. Lakin ilk kontrolü traktör yerine 6. adımda anlattığım gibi el ile yapsaydın iğnen kırılmamış olurdu. Not 2: Bildiğim en basit sente ayarı bu. makinanın içindeki otu samanı boşaltmana gerek yok. direk yapabilirsin. Not 3: aktarma organlarında yada yaba krankının ekseninde kayma varsa senta tutmayabilir. bu tarz durumlarda kayık parçayı değiştirmek doğru yol ama her zaman mümkün olmuyor. bu durumda yapabileceğin ikinci yöntem, alyan cıvatayı bir öne yada bir arka deliğe alarak tekrar denemek. ÖNEMLİ: Sente ayarının tek amacı iğne ile pistonu birbirinden uzak tutmaktır. Bunu gerçekleştirdiğinde işlem tamamdır. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Bilgi Kutusu
Balya Makinesi Periyodik Bakımları
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt