Başak 2073 balya makinası çalıştırma


Herkese merhabalar sıfır haşbaylı balya makinası almayı düşünüyorum senelik 20 30 bin arası balya basacağım arazimiz biraz bayır traktör olarak 99 2000 model başak 2073 bakıyorum hem fiyatı uygun hem de performanslı olduğunu düşünüyorum bu konu hakkında ki düşünceleriniz nelerdir balya makinası olarak bu traktöre kombinleyeceğim bir makina önerir misiniz şimdiden bilgileriniz için çok teşekkür ediyorum.
 
Bilgileriniz için teşekkür ederim peki 400 bin tl fiyat bandında hangi traktörü önerirsiniz balya bağlamak için
94 ve 99 model arası Tümosan beyaz jant tek çeker 82.80 yada 74.80 bulunabilir, Iveco motor performansı ve kuyruk mili çalıştırması, çekiş gücü iyidir, sağlam ve uzun ömürlü olması ve bakım onarım kolaylığı sebebiyle çiftçi dostudur ve sıcağa tahammülü yüksektir. Balyacı motoru derler.
 
Son düzenleme:
94 ve 99 model arası Tümosan beyaz jant tek çeker 82.80 yada 74.80 bulunabilir, Iveco motor performansı ve kuyruk mili çalıştırması, çekiş gücü iyidir, sağlam ve uzun ömürlü olması ve bakım onarım kolaylığı sebebiyle çiftçi dostudur ve sıcağa tahammülü yüksektir. Balyacı motoru derler.
Teşekkür ederim balya makinası olarak bildiğiniz sağlam randımanlı makinalar varmıdır acaba
 
  • Beğen
Tepkiler: İSMAİL TUTAR

Başak 2073 , haşpaylı saman bağlamada motoru zayıf kalır, sıcakta motor şişer, rampa yerlerde balon lastikle kullanmak gerekir ve patinaj pedalı kilitli kullanmak gerekir.
Bu başak 2073 veya steyr 8073 ler hakkında bilginiz varmıdır acaba normal kullanım için iyi veya kötü yönleri nelerdir en çok tutulan modelleri hangileri
 
Bu başak 2073 veya steyr 8073 ler hakkında bilginiz var mıdır acaba normal kullanım için iyi veya kötü yönleri nelerdir en çok tutulan modelleri hangileri
Belirgin özellikleri , motor yağını kışlık yağ kullanması, yağ bölümlerinin ayrı olması, hidroliklerin çok güçlü olması , patinaj yapmaması , yakıtının ekonomik olması , salının uzun olması, sulu gömlek olup rektefiyesinin uygun maliyetli olması, çamurluklarının geniş olması, salma çalıştırmada yarım teker turunda çalışması , mazot bitince hava yapmaması, çeki kuvvetinin yüksek olması, v.s.

Ağır kuyruk mili işlerinde tam gaz 2400 rpm ile çalışması.
Termostatı 87 C olması, diferansiyelin zayıf yapılı olması ,
Ara şanzıman kullanımının güç kaybına sebebiyet verdiği inancı ,
Vites hızlarının çabuk yavaşlaması,
Dereceli hararet göstergesinin olmaması ve devir saatinin 1500 saatlerde bozulması ,
Soğutma su kanallarının dar olması ,
Mazot pompası Hindistan malı olanların çekişinin düşük olması ,
Motor gücünün az olup, ağır ayak çalışması ,
Rampada emsal modellerden bir vites düşük kalır.
Motor kompresyonu çok aşırı zayıftır.
Yan sanayi krank milinin kesmesi ,
Gömlek çatlatıp motor yağına su vermesi, antifriz kullanılmazsa blok delinebiliyor.
Farklı marka traktörlerde de olabiliyor.
Motor ömrünün kısa olması, 5000 saatlerden sonra çekiş azalabilir.
Egzozdan fazla kara duman atması ,
Motor hacminin 3143 cc olup saman bağlamaya yetmez, inancı .
Motor hacmi küçüklüğünden dolayı hararet yapıyor, inancı.
Direksiyon tepkileri Fiat 7056 gibi değil , çeyrek turda direksiyonu yarım kırmıyor.
Saman bağlarken namluyu balye makinesine ağızlatmak gerekir, şoförü yorar.
Gaz pedalının şekli eski modellerde şoförün ayak bileğini yorar, koftiden yapmacık bir şey koyulmuş.
Operatörlük devirleri olarak 1600-2400 rpm kullanması.
Boru tulumba gergi kollarının ekipmanda gevşemesi .
Alt çekinin kısa olup balye makinesi bağlamaya uygun olmaması ,
Hidrolik kollarının tekerden 40 cm dışarıda olmaması , ekipman bağlaması zorlaşıyor.
Hidrolik yağ kapasitesinin damper kullanımında az gelmesi .
Debriyaj ve kuyruk mili bilyalarını bozabiliyor.

Forumda farklı konulardan da araştırma yapabilirsiniz.
 
Belirgin özellikleri , motor yağını kışlık yağ kullanması, yağ bölümlerinin ayrı olması, hidroliklerin çok güçlü olması , patinaj yapmaması , yakıtının ekonomik olması , salının uzun olması, sulu gömlek olup rektefiyesinin uygun maliyetli olması, çamurluklarının geniş olması, salma çalıştırmada yarım teker turunda çalışması , mazot bitince hava yapmaması, çeki kuvvetinin yüksek olması, v.s.

Ağır kuyruk mili işlerinde tam gaz 2400 rpm ile çalışması.
Termostatı 87 C olması, diferansiyelin zayıf yapılı olması ,
Ara şanzıman kullanımının güç kaybına sebebiyet verdiği inancı ,
Vites hızlarının çabuk yavaşlaması,
Dereceli hararet göstergesinin olmaması ve devir saatinin 1500 saatlerde bozulması ,
Soğutma su kanallarının dar olması ,
Mazot pompası Hindistan malı olanların çekişinin düşük olması ,
Motor gücünün az olup, ağır ayak çalışması ,
Rampada emsal modellerden bir vites düşük kalır.
Motor kompresyonu çok aşırı zayıftır.
Yan sanayi krank milinin kesmesi ,
Gömlek çatlatıp motor yağına su vermesi, antifriz kullanılmazsa blok delinebiliyor.
Farklı marka traktörlerde de olabiliyor.
Motor ömrünün kısa olması, 5000 saatlerden sonra çekiş azalabilir.
Egzozdan fazla kara duman atması ,
Motor hacminin 3143 cc olup saman bağlamaya yetmez, inancı .
Motor hacmi küçüklüğünden dolayı hararet yapıyor, inancı.
Direksiyon tepkileri Fiat 7056 gibi değil , çeyrek turda direksiyonu yarım kırmıyor.
Saman bağlarken namluyu balye makinesine ağızlatmak gerekir, şoförü yorar.
Gaz pedalının şekli eski modellerde şoförün ayak bileğini yorar, koftiden yapmacık bir şey koyulmuş.
Operatörlük devirleri olarak 1600-2400 rpm kullanması.
Boru tulumba gergi kollarının ekipmanda gevşemesi .
Alt çekinin kısa olup balye makinesi bağlamaya uygun olmaması ,
Hidrolik kollarının tekerden 40 cm dışarıda olmaması , ekipman bağlaması zorlaşıyor.
Hidrolik yağ kapasitesinin damper kullanımında az gelmesi .
Debriyaj ve kuyruk mili bilyalarını bozabiliyor.

Forumda farklı konulardan da araştırma yapabilirsiniz.
Verdiğiniz detaylı bilgiler için çok teşekkür ederim
 
TD65 ile 4 sezon 100 binden fazla ot bagladım
Okadar zorlu arazide bayır yamaç hic zorluk yasamadim
Traktor ve makina uyumu cok iyidi
Yakıt olarak belkide en az yakan traktordu
Ortalama 30grm balya başi yakıt vardi
Ve parca ve gezmeli engebeelli arazi ortalaması bu yakit
Tek sikayet sonradan kqbin kapı cam açık
Toz sıcak birde gece cok sinek oluyordu
Bu sene TD100 pluss kqbin klima aldım
Gercekten işi zevkle yapıyorum traktordan innmek istemiyorum
30 bin balya yapan birisi için kqbin klima şart hem saglık hem rahatlık valla ben artık isimi zekle yapıyorum onceden tozlu yerde işkence gibiydi
 
TD65 ile 4 sezon 100 binden fazla ot bagladım
Okadar zorlu arazide bayır yamaç hic zorluk yasamadim
Traktor ve makina uyumu cok iyidi
Yakıt olarak belkide en az yakan traktordu
Ortalama 30grm balya başi yakıt vardi
Ve parca ve gezmeli engebeelli arazi ortalaması bu yakit
Tek sikayet sonradan kqbin kapı cam açık
Toz sıcak birde gece cok sinek oluyordu
Bu sene TD100 pluss kqbin klima aldım
Gercekten işi zevkle yapıyorum traktordan innmek istemiyorum
30 bin balya yapan birisi için kqbin klima şart hem saglık hem rahatlık valla ben artık isimi zekle yapıyorum onceden tozlu yerde işkence gibiydi
Bende 6556s var 4wd aynı performansı verirmi acaba traktörümden memnunum ama balya yaparak ezmek istemiyorum açıkçası
 
  • Beğen
Tepkiler: cemal ÖZTÜRK
TD65 ile 4 sezon 100 binden fazla ot bagladım
Okadar zorlu arazide bayır yamaç hic zorluk yasamadim
Traktor ve makina uyumu cok iyidi
Yakıt olarak belkide en az yakan traktordu
Ortalama 30grm balya başi yakıt vardi
Ve parca ve gezmeli engebeelli arazi ortalaması bu yakit
Tek sikayet sonradan kqbin kapı cam açık
Toz sıcak birde gece cok sinek oluyordu
Bu sene TD100 pluss kqbin klima aldım
Gercekten işi zevkle yapıyorum traktordan innmek istemiyorum
30 bin balya yapan birisi için kqbin klima şart hem saglık hem rahatlık valla ben artık isimi zekle yapıyorum onceden tozlu yerde işkence gibiydi
Görüşlerinize katılıyorum, zira bayla gibi tozlu ve yaz sıcağında yapılan işlerde kapalı kabin ve klima çok gerekli bir şey..

Hatta günümüz şartlarında artık daha yeni jenerasyon konforlu çalışma vaad eden seçeneklerin daha fazla ilgi görmesi gerekiyor.

Yine ihtiyaç doğrultusunda balya işinde hararet sorunu olmayan, motor mekanik olarak sıkıntı olmayan servis yedek parça bol Fiat ve eski Tümosan gibi seçeneklerde mantıklı bana kalırsa..
 
  • Beğen
Tepkiler: cemal ÖZTÜRK

Benzer Konular