Case JX 75c inceleme


İyi zıplamasına rağmen kabin konforu ve görüş açısı iyi. Aldım alalı frenlerinden memnun değilim ayar yapılıyor çok kullanmadığımız halde yine fren pedalı kopacak gibi basmadan tutmuyor.
benimki de çok zıplama yapıyordu kuzenin 65c benimkine göre çok konforluydu.Lastik basıncına baktım arkalar max seviyede 35 psi hava basılıymış.22 havaya indirdim şuan çok iyi.
 
Bu zamana kadar hep iyi yönlerini anlattık, birazda beğenmediğimiz yönlerini anlatalım.
Servis kolaylığı; motor yakıt filtresi bir adet, iki adet ve altı cam filtreli, filtre kullanılmalı, motor yağ filtresi erişim zorluğu var ve filtre değişiminde her tarafı kirletiyor.Çift kontak yapınca mazot havası otomatik alınmalıdır.Göstergelere yakıt sayacı eklenmeli ve standart olmalıdır.
Donatı eksileri; ön cam açılmıyor, yan kapılar yarım açılmıyor, camlar bombeli içerisi sıcak havalarda yanıyor.Klima gayet yeterli fakat ilaçlama zamanlarında kabinin havasını çeviren sistem bulunmuyor.Kabin tavanında havalandırma gözleri iyi olurdu, kabin biraz daha yüksek yapılıp, soğuk su için mini dolap koyulabilir.Elektrikli hava kompresörü koyulabilir.
Kuyruk mili gücü 50,5 kw, çeki demiri gücü de 50,5 kw, Fiat 70 66 S 50,5 kw, 70 56 S 52,5 kw, 80 66 S 56 kw kuyruk mili gücü var. Binaenaleyh seriye 88 hp, 350 n.m. torku olan model eklenmelidir.
Zıplama: 5 tonluk tek dingil römorka 6 ton yükle, 30 km/h hız civarlarında balansa giriyor, dingil mesafesi biraz arttırılırsa değişim olur. NH T5 serisinde tek pistonlu ön aks süspansiyon var, en azından koymasanız da yeri olsun.
Askıda kalma sorunu var, ön aksın oynama mesafesi 45 C açı yapacak şekilde boşluk verilmelidir, çok maduruz.
Çekiş ; yakıt pompa ayarı iki gün önce yaptırdık, son çalışma devri 2850 devir ayarladık, rampada eskiye nazaran 400 devir kadar daha iştahlı çıkıyor.
Hassiyet yayı kırıldı, değiştirdik, orta kolun bağlantı yeri elle boş sallanıyorsa kontrol ettirmelisiniz.İnce pim deliği kullanılması hoşuma gitmiyor ve bağlantı yerinin kilit mekanizması bulunmuyor, asansör çeki üzerine kalın metal sac kaynaklanıp sabit bağlantı noktası yapmanız iyi olur.
Zamanlama kayıpları, 1. yük dengeleme devri 1600-1700 devir, 2. yük dengeleme devri 2200-2300 devirlerdir, 540 devirin 2200 devire çekilmesi iyi olurdu, makine kasnak ayarları ile oynamak durumunda kalıyoruz.
Motor grafiği; 1500 devir max tork, 1600 devir max güç noktası var, ve hafiften yumuşayarak azalıyor, JD 7310 R gibi 1600-1750 devir arası güç bandı bulunmuyor.Esnek motor yapısındadır, Same Silver serisindeki gibi devir koruma niteliği bulunmuyor, bunu da traktör çekmiyor gibi algılayanlar var, tutunma arttırıcı özelliktir, yolda da taşımada vites değişimleri yükteyken hissedilmez, rampa inişlerde teker köstekletmez.
Motor kompresyonu; ekim işlemleri için gayet ideal, fakat yükte biraz fren aratıyor, Çap/Strok; 99/115 mm olursa sanki daha iyi olur, kompresyon bir tık arttırılır.17,5:1 sıkıştırma oranı ideal rakamlardadır.Sıkıştırma oranının 19:1 üzerine çıkması dumandaki partikül miktarını arttırır, DPF kullanmak durumunda kalmayalım.Motorların dumana kaçma sebebi budur. SCR,DOC ve DPF eklenmesi beklenmiş, masraf çok olunca FORD 8000 güzel moturdur.
Traktörde, farklı çeki görmemizin sebebi sadece tork farkı değildir, motorun yük dengeleme devirleri de etkili olur.
Hocam bahçe serilerinde intercolor var c serilerine sonradan taktırsak beyğir gücü yükselebilir mi motor olarak ikisi de aynı bildiğim kadarıyla
 
  • Beğen
Tepkiler: Alexander
Hocam bahçe serilerinde intercooler var c serilerine sonradan taktırsak beygir gücü yükselebilir mi motor olarak ikisi de aynı bildiğim kadarıyla
Yakıt pompası ayarı motoru epey kendine getiriyor, ilk kalkıştaki tepkiler artıyor.Motor gücünü rampa arazide balye makinesiyle kullanmak için arıyoruz. Klima açıkken çekiş düşüyor.Düz arazide gayet yeterli olur, fakat rampada biraz tatsız kalıyor. Egzantrik mili yapılı ve pompası ayarlı TD75 kadar performans vermiyor. İntercooler taktıranı görmedik, denemekten zarar gelmez.
 

Benzer Konular