bilgilendirici yorumun için teşekkür ederimxdragonx link=topic=34819.msg296395#msg296395 date=1284970843' Alıntı:standart enjeksiyon sistemlerinde mazot silindire 600-750 bar arasında basılırken cammonrail yüksek basınçlı püskurtme sisteminde basınç 1250 bara kadar çıkar enjektörlerden puskurtulen mazot o kadar hafiflerki havadan daha hafif hale gelir ve silindire basılan intercoolerdan soğutulmuş turbo ile yoğunlaştırılmış hava yakıt ile birleşince yanma oranı %35 daha artar ve yakıt pompası dahil bu sisteme uyumludur euro mazot kullanılmasındaki amaç kükürt oranının düşük dolayısı ile mazotun ince olması ve puskurtme esnasında enjektörlere zarar vermemesidir kükürtlü mazot yanma esnasında tortuya sebep olduğu için enjektör başında birikir meme tıkar ve sıcaklığa daha fazla maruz kaldığı için meme eritir ve enjektör değişimine kadar gider normal enjektör 125 lira iken crdi enjektörler 750 liradan başlar ve pistonlarada zarar verir belirli bir saat sonra çekiş düşer duman başlar pompa eleman keser o yüzden bizde 2005 modelden yeni traktörü olan kimse bilinçli yada bilmeden kırsal mazot kullanmaz
640 a atıyorduk yazın biz.10 no yağ beyaz tenekede satıyorlardı.ewde 50-60 teneke duruyodur daha boşxdragonx link=topic=34819.msg296516#msg296516 date=1285021741' Alıntı:kırsal motorin kükürt oranı yüksek olan euro tip mazot çıkmadan önce kullanılan mazot biodizel ise evsel yağlar yağlı bitki artıklarının posasından çıkarılan yağların süzülüp fermante yani inceltme işleminden sonra yapılan dinlenmiş mazottur ve egzoz çıkışında duman aynı patates kıızartması gibi kokar mazot aslında bir nevi yağdır ince yağ ne kadar incelirse o kadar yanma oranı artar yakıt artar hatta tır ve kamyon suruculleri mazottan tasarruf için depoya 3/1 oranında 10 numara yağ koyarlar