PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Dışı Konular
Genel
Teknoloji
EGZANTİRK MİLİ OLMAYAN MOTOR GELİYOR ...!
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="Ercan AYKUŞ" data-source="post: 1095658" data-attributes="member: 52817"><p><span style="color: #0000CD"><strong>İsveçli ünlü süper sport otomobil üreticisi Koenigsegg yepyeni bir teknoloji ile karşımıza çıkacak. Daha öncede bu tip egzantrik milsiz teknolojiler bulunuyordu ancak prototipten öteye geçememişti. İsveçli markanın tanıttığı bu yeni motorda, silindirler içerisine hava alınmasını ve egzoz gazlarının atılmasını sağlayan subapları hareket ettiren bir egzantrik mili bulunmuyor. Günümüzde tüm içten yanmalı motorlar hareketini krank milinden kayış veya zincir vasıtasıyla alan egzantrik miline sahip ve sübaplar bu sayede açılıp kapanabiliyor.</strong></span></p><p><span style="color: #0000CD"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #0000CD"><strong>[ATTACH]16617[/ATTACH]</strong></span></p><p><span style="color: #0000CD"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #0000CD"><strong>Aşağıda 4 silindirli üstten çift egzantrik miline sahip motorun nasıl çalıştığı görülebilir. Millerin bağlı olduğu dişliler hareketini kayış veya zincirden alır. Millerin üzerinde bulunan farklı yönlere bakan kamlar sayesinde süpaplar farklı zamanlarda açılıp kapanır. Günümüzde farklı devirlerde farklı ve farklı sürelerde sübapların açılıp kapanabilmesini sağlayan değişken zamanlamalı sübap sistemleri bulunuyor ancak sübap teknolojisi burada takılmış bulunuyor.</strong></span></p><p><span style="color: #0000CD"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #0000CD"><strong>[ATTACH]16618[/ATTACH]</strong></span></p><p><span style="color: #0000CD"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #0000CD"><strong>Koenigsegg markası ise tanıttığı yeni tekonloji ile egzantrik milini sistemden atmış. Bu sistemde sübaplar tamamen elektronik olarak kontrol ediliyor ve pnömatik yani hava ile çalışan yaylar tarafından açılıp kapatılıyor. Bu sayede motor sisteminden 2 adet egzantrik dişlisi, 2 adet egzantrik mili ve 1 adet zincir veya triger kayışı eksilmiş. </strong></span></p><p><span style="color: #0000CD"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #0000CD"><strong>[ATTACH]16619[/ATTACH]</strong></span></p><p><span style="color: #0000CD"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #0000CD"><strong>Bu oldukça gelişmiş sistem sayesinde sübapların artık çok daha rahat bir şekilde kontrol edilebileceği belirtiliyor. Bu sayede her bir sübabın ayrı ayrı kontrol edilebildiği değişken zamanlamalı sistem elde ediliyor. Hem %30 güç artışı bekleniyor hem de silindir kapatma teknolojisinin bu sayede çok daha kolay bir şekilde uygulanabileceği tahmin ediliyor. Egzantriksiz sistemin ise avantajlarının aşağıdaki şekilde olması bekleniyor.</strong></span></p><p><span style="color: #0000CD"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #0000CD"><strong>- Motorda hafifleme</strong></span></p><p><span style="color: #0000CD"><strong>- Sürtünme miktarının azalması</strong></span></p><p><span style="color: #0000CD"><strong>- Sessiz çalışma</strong></span></p><p><span style="color: #0000CD"><strong>- %30 daha düşük yakıt tüketimi</strong></span></p><p><span style="color: #0000CD"><strong>- Daha düşük emisyon değerleri</strong></span></p><p><span style="color: #0000CD"><strong>- Düşük devirlerde yüksek güç</strong></span></p><p><span style="color: #0000CD"><strong>- Düşük devirlerde yüksek tork</strong></span></p><p></p><p>[video=vimeo;145498720]https://vimeo.com/145498720[/video]</p><p>Kaynak:<a href="http://www.sekizsilindir.com/" target="_blank">www.sekizsilindir.com/</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ercan AYKUŞ, post: 1095658, member: 52817"] [COLOR="#0000CD"][B]İsveçli ünlü süper sport otomobil üreticisi Koenigsegg yepyeni bir teknoloji ile karşımıza çıkacak. Daha öncede bu tip egzantrik milsiz teknolojiler bulunuyordu ancak prototipten öteye geçememişti. İsveçli markanın tanıttığı bu yeni motorda, silindirler içerisine hava alınmasını ve egzoz gazlarının atılmasını sağlayan subapları hareket ettiren bir egzantrik mili bulunmuyor. Günümüzde tüm içten yanmalı motorlar hareketini krank milinden kayış veya zincir vasıtasıyla alan egzantrik miline sahip ve sübaplar bu sayede açılıp kapanabiliyor. [ATTACH=CONFIG]16617._xfImport[/ATTACH] Aşağıda 4 silindirli üstten çift egzantrik miline sahip motorun nasıl çalıştığı görülebilir. Millerin bağlı olduğu dişliler hareketini kayış veya zincirden alır. Millerin üzerinde bulunan farklı yönlere bakan kamlar sayesinde süpaplar farklı zamanlarda açılıp kapanır. Günümüzde farklı devirlerde farklı ve farklı sürelerde sübapların açılıp kapanabilmesini sağlayan değişken zamanlamalı sübap sistemleri bulunuyor ancak sübap teknolojisi burada takılmış bulunuyor. [ATTACH=CONFIG]16618._xfImport[/ATTACH] Koenigsegg markası ise tanıttığı yeni tekonloji ile egzantrik milini sistemden atmış. Bu sistemde sübaplar tamamen elektronik olarak kontrol ediliyor ve pnömatik yani hava ile çalışan yaylar tarafından açılıp kapatılıyor. Bu sayede motor sisteminden 2 adet egzantrik dişlisi, 2 adet egzantrik mili ve 1 adet zincir veya triger kayışı eksilmiş. [ATTACH=CONFIG]16619._xfImport[/ATTACH] Bu oldukça gelişmiş sistem sayesinde sübapların artık çok daha rahat bir şekilde kontrol edilebileceği belirtiliyor. Bu sayede her bir sübabın ayrı ayrı kontrol edilebildiği değişken zamanlamalı sistem elde ediliyor. Hem %30 güç artışı bekleniyor hem de silindir kapatma teknolojisinin bu sayede çok daha kolay bir şekilde uygulanabileceği tahmin ediliyor. Egzantriksiz sistemin ise avantajlarının aşağıdaki şekilde olması bekleniyor. - Motorda hafifleme - Sürtünme miktarının azalması - Sessiz çalışma - %30 daha düşük yakıt tüketimi - Daha düşük emisyon değerleri - Düşük devirlerde yüksek güç - Düşük devirlerde yüksek tork[/B][/COLOR] [video=vimeo;145498720]https://vimeo.com/145498720[/video] Kaynak:[url]www.sekizsilindir.com/[/url] [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Dışı Konular
Genel
Teknoloji
EGZANTİRK MİLİ OLMAYAN MOTOR GELİYOR ...!
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt