• Haftanın Videoları:
    Eskiden Çiftçilik Nasıldı? | Kudret Amcamız Tecrübelerini Anlatıyor. İzlemek için tıklayınız.
    Her Yerde Biçerdöver Kullanılmıyor | Atla Sap Toplamak, Patozla Harman Yapmak. İzlemek için tıklayınız.
    Küçük Operatör Erkunt ve Kepçeyi Güzel Kullanıyor. İzlemek için tıklayınız.

EGZANTİRK MİLİ OLMAYAN MOTOR GELİYOR ...!

Katılım
31.12.2013
Mesajlar
9,138
Konum
ESKİŞEHİR

İsveçli ünlü süper sport otomobil üreticisi Koenigsegg yepyeni bir teknoloji ile karşımıza çıkacak. Daha öncede bu tip egzantrik milsiz teknolojiler bulunuyordu ancak prototipten öteye geçememişti. İsveçli markanın tanıttığı bu yeni motorda, silindirler içerisine hava alınmasını ve egzoz gazlarının atılmasını sağlayan subapları hareket ettiren bir egzantrik mili bulunmuyor. Günümüzde tüm içten yanmalı motorlar hareketini krank milinden kayış veya zincir vasıtasıyla alan egzantrik miline sahip ve sübaplar bu sayede açılıp kapanabiliyor.

EKZ.JPG

Aşağıda 4 silindirli üstten çift egzantrik miline sahip motorun nasıl çalıştığı görülebilir. Millerin bağlı olduğu dişliler hareketini kayış veya zincirden alır. Millerin üzerinde bulunan farklı yönlere bakan kamlar sayesinde süpaplar farklı zamanlarda açılıp kapanır. Günümüzde farklı devirlerde farklı ve farklı sürelerde sübapların açılıp kapanabilmesini sağlayan değişken zamanlamalı sübap sistemleri bulunuyor ancak sübap teknolojisi burada takılmış bulunuyor.

mil.JPG

Koenigsegg markası ise tanıttığı yeni tekonloji ile egzantrik milini sistemden atmış. Bu sistemde sübaplar tamamen elektronik olarak kontrol ediliyor ve pnömatik yani hava ile çalışan yaylar tarafından açılıp kapatılıyor. Bu sayede motor sisteminden 2 adet egzantrik dişlisi, 2 adet egzantrik mili ve 1 adet zincir veya triger kayışı eksilmiş.

fvv.JPG

Bu oldukça gelişmiş sistem sayesinde sübapların artık çok daha rahat bir şekilde kontrol edilebileceği belirtiliyor. Bu sayede her bir sübabın ayrı ayrı kontrol edilebildiği değişken zamanlamalı sistem elde ediliyor. Hem %30 güç artışı bekleniyor hem de silindir kapatma teknolojisinin bu sayede çok daha kolay bir şekilde uygulanabileceği tahmin ediliyor. Egzantriksiz sistemin ise avantajlarının aşağıdaki şekilde olması bekleniyor.

- Motorda hafifleme
- Sürtünme miktarının azalması
- Sessiz çalışma
- %30 daha düşük yakıt tüketimi
- Daha düşük emisyon değerleri
- Düşük devirlerde yüksek güç
- Düşük devirlerde yüksek tork


[video=vimeo;145498720]https://vimeo.com/145498720[/video]
Kaynak:www.sekizsilindir.com/
 


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt