ENJEKSİYON POMPA ARIZALARI

Bilindiği üzere enjeksiyon pompalarının arızaları genel olarak hatalı yakıt kullanımına (Solvent karıştırılmış yakıt, tarım ilacı karışmış yakıt, su karışmış yakıt v.b yakıt içine karışmış yabancı maddeler) ve hatalı yakıt filtresi kullanımına bağlı arızalar (yakıtı süzme kalitesi yetersiz olan veya imalat hatalı kartuşlu filtreler) olarak bilinmektedir. Ancak bir kısım enjeksiyon pompasında yukarıda belirtilen hatalar olmamasına rağmen yakıt basma işlevini gören elamanlarının deforme olduğunun tespit edilmesi üzerine yapılan araştırmalarda;
Traktör yakıt deposunda yakıtın bitmesi halinde enjeksiyon pompasına yakıt gelmemekte, (pompa hava yapmakta) bu durumda ise pompa içerisinde çalışan parçaların yağlama işlevini de yapan yakıtın olmaması yağsız kalan pompa parçalarının, özellikle yakıt basan elamanın deforme olmasına sebep olmaktadır.(Arızanın oluşma süresi 5-6 saniye içerisindedir) Deforme olan elaman ise silindirlere yeterli miktarda ve yeterli basınçta yakıt gönderemediği için motor çekmiyor, siyah duman yapıyor,motor sıcakken geç çalışıyor,seyahat halinde gaz pedalından ayak çekilince motor stop ediyor vb. şikayetler oluşmaktadır.Belirtilen şikayetler nedeniyle yetkili servislerimiz tarafından yetkili pompa servislerine gönderilen pompalar ise ‘Hatalı yakıt kullanımı veya iyi filtre edilmemiş yakıt nedeniyle hasarlı pompa’ olarak değerlendirilmekte ve garanti kapsamına alınmamaktadır.Gerçekte ise arıza nedeni enjeksiyon pompasının hava yapmasıdır.Motor yüksek devirlerde çalışırken pompa hava yaparsa arızalanma oranı %100’ e yakındır,rölanti devirlerinde ise arıza yapma oranı düşüktür.

Enjeksiyon pompasına hava yaptırmayınız.
 

Benzer Konular