fiat415 24 volttan 12 ye çevirme


Arkadaşlar türk fiat 415 almak istiyorum. Fazla param yok maksimum 5bin marş canımı sıkıyor bide onun aküleri 24 volt 12 ye çevirebilirmiyiz bide arıza durumu nedir işbora falan olmaz leylayd da olmaz ya fiat yada ford ama maksimum 5bin tl
 
415 çalışacak gibi bulmanız zor ama bilabilirseniz
Çekişi sade ve sağlamlik yönleri iyidir
480 ler 3 silindirli ilk ateslemeleri sabahlari sogukta çalışmaları iyi kolaydır çalışır 415 ler 4 silindir ama yarim dizel diye gecer ilk calisma sabahlari sogukta cabuk ateşlemez sıkıştırma yapmaz geç çalışır karakteri gereği leylandlar gibi
Akü ve dinamolari kizdirma sistemi bakımlı düzgün olmalı
Ufak tefek akü sistemi yetmez ilk çalıştırmaya
 
  • Beğen
Tepkiler: mahmutünaldı
Bir buçuk yıl önce 5bin 500 tl ye ford 2000 aldım çok memnunum traktörden kışın karın altında 60 amper akü ile tek marşta çalışıyor herhangi bir arıza ile karşılaşmadım biraz bakım yaptım İlk aldığımda o kadar tavsiye ederim üzerine az bi para ekleyip alınabilir
 
Bu konuyu bir oto elektrikçiye danışın bence. Şarj dinamosu, marş motoru, regülatör vs. bir fatura çıkartsın, muhtemelen 12 volta çevrilir 415. oradan çıkan maliyete göre fikrinizi belirlersiniz.

415'ler çok sağlam motor, yıllar geçse de halen parçası ve ustası sıkıntı değil, eğer toplu olanı denk gelirse işinize yarar. İyisine 8000 lira istiyorlar. Yalnız yine de bu tarz motorlardan beklentiniz çok yüksek olmasın. 50-60 dekar yeri olanın işini görür.
 
Bu konuyu bir oto elektrikçiye danışın bence. Şarj dinamosu, marş motoru, regülatör vs. bir fatura çıkartsın, muhtemelen 12 volta çevrilir 415. oradan çıkan maliyete göre fikrinizi belirlersiniz.

415'ler çok sağlam motor, yıllar geçse de halen parçası ve ustası sıkıntı değil, eğer toplu olanı denk gelirse işinize yarar. İyisine 8000 lira istiyorlar. Yalnız yine de bu tarz motorlardan beklentiniz çok yüksek olmasın. 50-60 dekar yeri olanın işini görür.
10 dönüm toputopu
 

415 çalışacak gibi bulmanız zor ama bilabilirseniz
Çekişi sade ve sağlamlik yönleri iyidir
480 ler 3 silindirli ilk ateslemeleri sabahlari sogukta çalışmaları iyi kolaydır çalışır 415 ler 4 silindir ama yarim dizel diye gecer ilk calisma sabahlari sogukta cabuk ateşlemez sıkıştırma yapmaz geç çalışır karakteri gereği leylandlar gibi
Akü ve dinamolari kizdirma sistemi bakımlı düzgün olmalı
Ufak tefek akü sistemi yetmez ilk çalıştırmaya
Yarım dizel motoru tam dizele nasıl çevrilir bide kızdırma sistemi değişebilirmi
 
Kardeşim öncelikle hoş geldin. Yarım dizel diye bir şey yoktur. Bir motor ya dizeldir ya değil. Yarım dizel ismi halkımızın taktığı bir isimdir bu tür motorlara. Direk enjeksiyonlu olmadığını ifade eder. Yani yakıt doğrudan silindire püskürtülmez, silindir kafasında ( kapağında) bulunan küçük bir boşluğa püskürtülür ve ilk yanma orada başlar. Sonra bu yuvadan silindire doğru küçük bir delikten geçerek genişler. Bu tip motorların doğru ismi Ön Yanma Odalı motorlardır. Silindir kafası (cylinder head) ya da yine halkımızın tabiriyle silindir kapağı tasarımı bu yuvaları ihtiva edecek şekilde yapılmış ve dökümle imal edilmiştir. Anlayacağın ön yanma odalı(Indirect İnjection İnternal Combustion Engines : dolaylı enjeksiyonlu içten yanmalı motor) bir motor direk enjeksiyonlu(direct injection) bir motora çevrilemez. Haa çok kasarsan olur ama o motor başka bir motor olur. Bir defa silindir kapağı direk enjeksiyona göre yeniden tasarlanır ve döktürülür. Yanma odası piston kafasında olacağından boyutlar müsaitse özel bir piston tasarlanır ve imal edilir. Uygun sıkıştırma oranını elde etmek için strok yeniden hesaplanır ve yeni bir krank tasarımı ve imalatı yapılır. Bu arada bu stroka göre silindir bloku da değişir en azından boyu uzar. Adaptör görevi yapacak bir parça silindir kapağı ile silindir bloku arasına konularak ölü hacmin ayarlanabileceği düşünülebilirse de büyük bir yanılgı olur. Yeni bir bir motor tasarladık ve imal ettik gördüğün gibi. Sadece silindir kapağını ele alalım, diyelim ki çok iyi hesapladın ve üç boyutlu tasarımını da yaptın. O parçanın modelini ve maçasını haliyle maça sandığını yaptırmak en az 20bin tl ye mal olur. Uygun metalürjiyi tutturdun diyelim deneme dökümleri vs. bir kaç bin tl daha gider...Aynı adımları piston ,krank, blok , kam mili için tekrarla.Veee bir bakmışsın Deutz, Perkins, Fiat motor markaları arasına bir de ens43 motor sanayi diye yeni bir firma eklenmiş:) Bu arada harcamaların ve deneme yanılmaların milyonları aşmış. Neyse işin gırgırı bir yana İnegöl zirai aletler diye bir yerde bir tane temiz 415 vardı. Hatta bu arkadaş 135 MF motorlu ve 480Fiat motorlu İşboralar da monte edip satıyordu bir görüş ismi İlhan Uslu idi yanlış hatırlamıyor isem. Elektrik sistemini değiştirme bence, uygun tork ve devir sayısını tutturmak zordur. Olmaz mı olur ama marş motoruydu vs. çok paran gider.
 

Benzer Konular