GEZİP GÖRMEK VE UFUK OLUŞTURMAK
Dünyayı günümüzde düşündüğümüzde ve büyüklük olarak değerlendirdiğimizde artık eskisi kadar büyük olmadığını görüyoruz.Teknolojinin getirdiği avantajlarla birlikte hayatımıza telefonların girmesi anlık insanlara ulaşabiliyor olmamız iş hayatımızda ve sosyal hayatımızda birçok avantaj sağladı.Sonrasında internetin önce bilgisayarlar ve sonra telefonlar aracılığı ile dünyaya yayılması dünya tarihinde bir dönüm noktası oldu.Sosyal paylaşım ağlarının oluşmasıyla ve kullanıcı sayılarının hızla artması ile birlikte dünya bir anda küçüldü ve cebimizdeki telefonlarla herşeye ve herkese ulaşabilir duruma geldik.Bu gelişim çağına herkes bir şekilde uyum sağladı.Dünyanın diğer ucundaki bir insanla iletişim kurabiliyoruz.Aynı meslek grubuna sahip yabancı biriyle farklı dillerde de konuşsak sanal ortamda dil çeviri programlarıyla anlayarak iletişim kurabiliyoruz ve kısacası herşeye internet ortamında ulaşabiliyoruz.Burada üzerinde durmaya çalıştığım bu gelişim çağında iş hayatımızla ilgili interneti,sosyal paylaşım platformlarını,cep telefonlarımızı nekadar kullanabiliyoruz?Bu soruyu kafamızla cevaplama çalışalım.
Dünya teknolojinin getirdiği yenilikler sayesinde küçüldü dedik zamanın getirdiği kolaylıklar sayesinde de mesafeler kısaldı diyebiliriz.İnsanlar artık şahsi arabaları ile günü birlik yüzlerce kilometre yol yapıp iş ziyareti,arkadaş veya akraba ziyareti yada gezi amaçlı seyahatler yapıp tekrar yaşadıkları yere dönebiliyorlar.Günümüzde toplu taşıma araçlarıda mesafeleri çok kısaltıyor bu gün uçakla avrupada bir iş ziyareti yapıp tekrar aynı gün geri dönebiliyoruz.Hızlı trenlerle belirli güzergahlarda hızlı ve ucuz yolculuklar yapabiliyoruz.Sözün özü dünya artık iletişim,bilgiye ulaşma,insanlara ulaşma,mesafeler anlamında çok küçüldü.Burada da üzerinde durmaya çalıştığım artık insanlar olarak dünyanın birçok yerine seyahet edebiliyoruz burada da sormak istediğim bu geziler,seyahetler sırasında gezdiğimiz yerleri,tanıdığımız insanları,gördüğümüz çalışma sistemlerini ve gözlemlediğimiz ticari ilişkileri nasıl değerlendiriyoruz?
Atalarımız şöyle demiş "Çok gezenmi bilir çok okuyanmı" çok gezende bilir çok okuyanda ama çok gezen aynı zamanda çok okuyan daha çok bilir diye düşünüyorum.Çevremize bakalım ticari anlamda belirli bir sermayeye hükmeden tanıdığımız şirketler,çiftlikler,tarımsal işletmeciler var ama geniş bir ufuk oluşturmuş,dünyayı ticari anlamda küçültmüş dünya ile ticaret yapan kaç kişi var sizce?
Dünyayı bu bakış açısıyla küçültmemiş,gezmemiş,ticari anlamada gözlemler oluşturmamış şirketler kendi bölgelerinde kendi kabuklarını kıramıyorlar ve sermayelerini büyütseler de bölgelerinde sadece sermaye zengini olarak kalıyorlar.Ama iletişim ağlarını doğru kullanan,sık sık yurt içi ve yurt dışı seyahatler yapan,ticari anlamda iletişim kuran insanlar gerçekten üretken bir ufuk oluşturuyorlar.Kendi bölgelerine de dünyada gördükleri birçok ticari yatırımı uyarlayabiliyorlar.Türkiye de tarım fuarlarını ziyaret etmeliyiz.Rol model çiftlikleri tarımsal işletmeleri ziyaret etmeliyiz.Ülkemizde başarılı insan çok bu insanlarla tanışıp başarı hikayelerini dinlemeliyiz.Dünyada yapılan büyük tarım fuarlarını ziyaret etmeliyiz,dünyada tarım ve hayvancılık anlamında başarılı ülkeleri ve başarılı işletmeleri de giderek yerinde görmeliyiz.Şahsi ticaret hayatımız için,bölgemiz için,ülkemiz için başarılı işler yapmak istiyorsak çok gezen doğru analiz eden insanlar olmalıyız.Önümüzdeki hafta görüşmek üzere bereketle kalın.
Dünyayı günümüzde düşündüğümüzde ve büyüklük olarak değerlendirdiğimizde artık eskisi kadar büyük olmadığını görüyoruz.Teknolojinin getirdiği avantajlarla birlikte hayatımıza telefonların girmesi anlık insanlara ulaşabiliyor olmamız iş hayatımızda ve sosyal hayatımızda birçok avantaj sağladı.Sonrasında internetin önce bilgisayarlar ve sonra telefonlar aracılığı ile dünyaya yayılması dünya tarihinde bir dönüm noktası oldu.Sosyal paylaşım ağlarının oluşmasıyla ve kullanıcı sayılarının hızla artması ile birlikte dünya bir anda küçüldü ve cebimizdeki telefonlarla herşeye ve herkese ulaşabilir duruma geldik.Bu gelişim çağına herkes bir şekilde uyum sağladı.Dünyanın diğer ucundaki bir insanla iletişim kurabiliyoruz.Aynı meslek grubuna sahip yabancı biriyle farklı dillerde de konuşsak sanal ortamda dil çeviri programlarıyla anlayarak iletişim kurabiliyoruz ve kısacası herşeye internet ortamında ulaşabiliyoruz.Burada üzerinde durmaya çalıştığım bu gelişim çağında iş hayatımızla ilgili interneti,sosyal paylaşım platformlarını,cep telefonlarımızı nekadar kullanabiliyoruz?Bu soruyu kafamızla cevaplama çalışalım.
Dünya teknolojinin getirdiği yenilikler sayesinde küçüldü dedik zamanın getirdiği kolaylıklar sayesinde de mesafeler kısaldı diyebiliriz.İnsanlar artık şahsi arabaları ile günü birlik yüzlerce kilometre yol yapıp iş ziyareti,arkadaş veya akraba ziyareti yada gezi amaçlı seyahatler yapıp tekrar yaşadıkları yere dönebiliyorlar.Günümüzde toplu taşıma araçlarıda mesafeleri çok kısaltıyor bu gün uçakla avrupada bir iş ziyareti yapıp tekrar aynı gün geri dönebiliyoruz.Hızlı trenlerle belirli güzergahlarda hızlı ve ucuz yolculuklar yapabiliyoruz.Sözün özü dünya artık iletişim,bilgiye ulaşma,insanlara ulaşma,mesafeler anlamında çok küçüldü.Burada da üzerinde durmaya çalıştığım artık insanlar olarak dünyanın birçok yerine seyahet edebiliyoruz burada da sormak istediğim bu geziler,seyahetler sırasında gezdiğimiz yerleri,tanıdığımız insanları,gördüğümüz çalışma sistemlerini ve gözlemlediğimiz ticari ilişkileri nasıl değerlendiriyoruz?
Atalarımız şöyle demiş "Çok gezenmi bilir çok okuyanmı" çok gezende bilir çok okuyanda ama çok gezen aynı zamanda çok okuyan daha çok bilir diye düşünüyorum.Çevremize bakalım ticari anlamda belirli bir sermayeye hükmeden tanıdığımız şirketler,çiftlikler,tarımsal işletmeciler var ama geniş bir ufuk oluşturmuş,dünyayı ticari anlamda küçültmüş dünya ile ticaret yapan kaç kişi var sizce?
Dünyayı bu bakış açısıyla küçültmemiş,gezmemiş,ticari anlamada gözlemler oluşturmamış şirketler kendi bölgelerinde kendi kabuklarını kıramıyorlar ve sermayelerini büyütseler de bölgelerinde sadece sermaye zengini olarak kalıyorlar.Ama iletişim ağlarını doğru kullanan,sık sık yurt içi ve yurt dışı seyahatler yapan,ticari anlamda iletişim kuran insanlar gerçekten üretken bir ufuk oluşturuyorlar.Kendi bölgelerine de dünyada gördükleri birçok ticari yatırımı uyarlayabiliyorlar.Türkiye de tarım fuarlarını ziyaret etmeliyiz.Rol model çiftlikleri tarımsal işletmeleri ziyaret etmeliyiz.Ülkemizde başarılı insan çok bu insanlarla tanışıp başarı hikayelerini dinlemeliyiz.Dünyada yapılan büyük tarım fuarlarını ziyaret etmeliyiz,dünyada tarım ve hayvancılık anlamında başarılı ülkeleri ve başarılı işletmeleri de giderek yerinde görmeliyiz.Şahsi ticaret hayatımız için,bölgemiz için,ülkemiz için başarılı işler yapmak istiyorsak çok gezen doğru analiz eden insanlar olmalıyız.Önümüzdeki hafta görüşmek üzere bereketle kalın.