Hattat 240s Vites Degistirme

1.vites ile çıkarken yük ile takviyeye düşmek iyi pratik ve deneyim ister dik rampalarda takamayıp geri kaçırmak traktör geri manevra yaparken vitese takıp traktörün yük ile ileri hamle yapması traktör için iyi olmasa gerek 1.vites ile 17 gaz verirken takviyeye takmak biraz cayırtı yapabilir bence mantıklısı rampa yerde zemin uygun ise traktörün kendini yormadan rahatça çıkacağı vitesi seçmektir yavaş çıkın yavaş inin kaybedeceğiniz hiç bir şey yok
 
Aleyküm selam,
Rampa şekli 50 m, %40 eğimli , 100 m , %30 eğimli , 40 m , %35 eğimli ,
Römork, 4 tekerli sofralı, kasa ağırlığı 1,5 ton + 6 ton yük ,
Düzden dip gazla 2600 rpm son hız kaptırma rampaya giriyoruz,
İlk eğimli kısımdan traktör hızıyla atlayabiliyor.
Rampa dibinden direk takviye 3 yapıp , arışa hidrolik yapsak rampa ortasında traktör boğuluyor,
Mecbur ilk rampacık kaptırma yapmak durumunda kalıyoruz.
%30 eğimli kısımda direk takviye 4. vitese düşeriz.
İki elimizi aynı anda kullanmak gerekiyor.
Önce vites boşa alınır, takviye ağır kademeye geçirilir, vites tekrardan 4. vitese atılır.
Hidroliğe hafiften basılıp arış yukarı kastırılır.
1800-2000 rpm motor devriyle traktör tırmanır,
Rampanın %35 eğimli bölümüne gelince takviye 3. vitese düşülür.
Takviye 3. vitesle traktör genelde boğulmaz.
Motor düşükse traktörde boğulma görülebiliyor.
Römork arkasından bir kişi elinde takozla yürür.
Asfalt rampada zift kaynama yaparsa traktör patinaja kalabilir.
Traktörün susma noktasına kadar limitlerde kullanırız.
Usta şoförlerin yapabileceği işlerdir.
Ön tekerleri yerden kesip tek fren ile de traktörü sürebiliriz.
Fakat yapılmasını çokta tavsiye etmeyiz.
Güvenlik için uygun değildir.
 
Aleyküm selam,
Rampa şekli 50 m, %40 eğimli , 100 m , %30 eğimli , 40 m , %35 eğimli ,
Römork, 4 tekerli sofralı, kasa ağırlığı 1,5 ton + 6 ton yük ,
Düzden dip gazla 2600 rpm son hız kaptırma rampaya giriyoruz,
İlk eğimli kısımdan traktör hızıyla atlayabiliyor.
Rampa dibinden direk takviye 3 yapıp , arışa hidrolik yapsak rampa ortasında traktör boğuluyor,
Mecbur ilk rampacık kaptırma yapmak durumunda kalıyoruz.
%30 eğimli kısımda direk takviye 4. vitese düşeriz.
İki elimizi aynı anda kullanmak gerekiyor.
Önce vites boşa alınır, takviye ağır kademeye geçirilir, vites tekrardan 4. vitese atılır.
Hidroliğe hafiften basılıp arış yukarı kastırılır.
1800-2000 rpm motor devriyle traktör tırmanır,
Rampanın %35 eğimli bölümüne gelince takviye 3. vitese düşülür.
Takviye 3. vitesle traktör genelde boğulmaz.
Motor düşükse traktörde boğulma görülebiliyor.
Römork arkasından bir kişi elinde takozla yürür.
Asfalt rampada zift kaynama yaparsa traktör patinaja kalabilir.
Traktörün susma noktasına kadar limitlerde kullanırız.
Usta şoförlerin yapabileceği işlerdir.
Ön tekerleri yerden kesip tek fren ile de traktörü sürebiliriz.
Fakat yapılmasını çokta tavsiye etmeyiz.
Güvenlik için uygun değildir.
Reis 266g ile baya pratik oluyor buçuk olması sebebi ile ama hattat 240s pek de pratik değil hemde vitesler biraz sert bende bi sikinti olur mu seriden direk takviyeye çekince sormak istedim yazın bide soguk asfaltta bugday çekiyoruz hattat ile bu sene ilk olacak yokuşun dibinde takviye 4 e takip çıkarım artık Allah muhafaza vitesler pek yumuşak olmadığı için takamassak yük bizi aşağıya ceker 266g ile çeksem hiç sıkıntı yok da onu başka yerde kullanıyoruz
 
Reis 266g ile baya pratik oluyor buçuk olması sebebi ile ama hattat 240s pek de pratik değil hemde vitesler biraz sert bende bi sıkıntı olur mu seriden direk takviyeye çekince sormak istedim yazın bide soğuk asfaltta buğday çekiyoruz hattat ile bu sene ilk olacak yokuşun dibinde takviye 4 e takip çıkarım artık Allah muhafaza vitesler pek yumuşak olmadığı için takamassak yük bizi aşağıya çeker 266g ile çeksem hiç sıkıntı yok da onu başka yerde kullanıyoruz.
Römorkun arka frenler hidrolik pistonlu tahrikli olarak yaptırılabilir.
Damper çıkışına hortum bağlarsınız, sıkıştığınız yerde dampere basarak römorka fren yaptırılır.
10 tonluk katı gübre römorkunda çift dingilde fren kullanıyoruz.
Önünde 75 hp lik traktör oluyor, 15 ton yükle dampere nerede bassak, frenler çakıyor.
 

Benzer Konular