Hidrojen yakıtı sistemi


Arkadaşlar biraz önce başka bir başlık altında Kubilay kardeşim bu sistemden bahsetti.Ancak gerek maliyeti.,uygulanışı vs.tam bir açıklama yapmasını istiyoruz. Sizlerinde merak ettiği bazı sorular bu sistemi daha iyi tanımanızı sağlıyacaktır. Kubilay kardeşim varsa fotolarla açıklarsa seviniriz...
 
Merhabalar ben 2 ay once aracimda bu uygulamaya basladimtakar takmaz yakitta %20 tasarruf be 2-3 depo sonrasi %25 tasarrufu Net olarak gordum arac olarak yol bilgisayari olan yakit hesaplamali bir aracta kullanmayi sectim uzun yolda rampalarda 4. Vitese dusmeyi unuttum 2.3 otomatik vites benzinli bir arabada 50 km ye kadar dusmesine ragmen 5. Vitesde kaldigini gordum

Benim tasaruftan ziyade egzos emisyondan katalitik konvektor ve egr iptalleri oldugu icin muayeneden kalicagimi biliyordum bunun icin yaptirdim


Arkadaslar bu cihazin calisma prensibinde asil mesele yanma odasinda yanmamis yakit birakmamak fosil yakitlarin %80 i atik madde olurken hidrojenin su bazli olup benzinde daha cabuk yanma anisi oldugundan cig gaz atma ihtimalini ortadan kaldiriyor
Bu da emisyonda cok ama cok dusuk oranlari size sunuyor motor sesizlesiyor titresim azaliyor hararet dusuyor digital olcumler (sonucunda tabiki)
Silindir kapagi eskisinden daha serin-soguk calisiyor
Ve yine su bazli olmasinin etkisiyle motorun yanma odasini temizliyor daimi bir carbon clean olayi soz konusu turboyu temiz calistiriyor omrunu uzatiyor ekzost manifoldunu temizliyor motorda kurum diye birsey kalmiyor
 
Takip

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.

Arkadasim selamlar ben kendimciftcilikten ziyade bilgisayar programcisiyim yazilimciyim

Biraz arastirmayi severim ben bu hidrojen konusunda Turkiyede 10 a yakin firmada arastirma yaptim sonucunda da konya menseili bir firmanin bu konuda ehli oldugunu farkettim ve onlarla ilk olarak temasa gectim sorularimin hepsine istedigim gibi cevap alabildim oncesinde de web sitelerinden vermiş olduklari 100 civari referans olunan kisilerin kendi aracima traktorume ve turbolu traktorume kamyonuma ve bicerdoverime uygun olan kisileri arayip dusuncelerini aldim



Onlar cok teknik takip ve hassas olcum yapmis olmasalarda memnuniyetlerini her defasinda belirttiler kullanan kamyonlar isuzu mistsubishi rampalari 1 vites yukardan ciktiklarini soylediler duz enjeksiyonlu traktorler nadasta gec bogulduklarini ve tarlada iki saat civarinda daha fazla is kosturduklarink soylediler

Seninde merak ettigin bir tork fazlaligi yada beygir artisini soylemediler cunki olcum yapmamislar



Bana kalirsa ilk olarak otomobilimde denemek istedim euro 4 diesel 1.6 tdci focus motorunda denedim uzun yolda 4. Vitesi unuttum ve %25 daha az yakar oldum
 
Buradan tum ciftcilere soyluyorum hidrojen yakit tasarruf sistemi yaptirmalisiniz traktorlerinize ben aracimda kullaniyorum sadece yakit tasarrufu icin aldim ama genel maksatli motor omrunu uzatan bir yapisi var

*daima kurum temizligi (carbon clean)
*dolu hava filtresiyle bile max performans imkani
*minimum emisyon sonuclari 0.1 gibi
* cig gaz atimina son yanma odasinda yanmamis yari yanmis yakit yok bir cesit egr
*ben euro 4 motorda takar takmaz %20 tasarruf gordum bir depo sonrasi %25 te fixledi
*silindir kapagini hep soguk tutan bir yapisi var hidrojen sayesinde yanma anini benzinden daha az bir surede yakip harareti onluyor[/
 
Fiyat bilgisi varmı abi ?

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.

3000 cc nin uzeri bir motorda 950 tlye yapiyorlar altinda 650 tl
Ben kart cektirdim
8afc5c6b499a03d5f56757357746717f.jpg
 
Kardeşim traktörün turbolumu olmasi gerekiyor?

Hayir hic bir sekilde motoru yuklemeye gerek yokmus lpg li araclardan tutun gazli traktordenn tut benzin diesel hatta CNG(dogalgaz)li sistemlere bile uygulaniyormus
Karburatorlu ,tek noktadan injeksiyon cok noktadan injeksiyon,direkt injeksiyon,
duz turbo,turbo intercool,commonrail yadaTFSI
Super charger ,turbo charger erbakan yada lombardini hic biri Farketmez yeterki icten yanmali bir motor olsun hava alicacak sonucta yakit diil
 
a8bb3803af27c3890f5d91d153979123.jpg


Montaj sonrasi aracin hali

db7f7a6f3bb0dd09aebb1ace762111f2.jpg

Litresi 1 tl olan 1000 km giden Potasyum hidroksit deposunun montaj alani

f58cb3213a3866549ffe5d812e581926.jpg


Elektroliz unitesinin montaj alani

f277cea807b526c837b583503d5a4118.jpg


Elektronik kontrol unitesi ECU montaj alani

21dd79cc3b25a63b2fbc4495803a707b.jpg


Son olarak motora giris alani hidrojen gazinin hava filtresi hemen sonrasi montaj yeri
 
Ha ben zaten yazilimli araba kullaniyorum zaten ama arabanin motorunda devir araliklarinda diri bir motorumun oldugunu fark ediyorum artik lakin kimse cok ama cok buyuk umutlar beklemesin sonucta ikinci bir motor koyulmuyor araciniza ama eskisinde hada iyi oldugunu anliyorsunuz
ef3b6bb0f4c2efa9ad6adf9b7d2e0849.jpg

Arac 28 krs dan 20 krs dustu

100 tl ile 500 km gidebilen bir arac oldu
55-60 litre ile 1250 km menzil oldu
 
Araca yapılan montaj süresi yaklaşık ne kadar?
Otogaz kit montajı gibi ruhsata işletiliyor mu.?

1-2 saat icersinde montajlaniyor
Dilerseniz traktorunuze kadar gelebiliyorlar montaj icin
Yakit türü degisimi degil yakit tasarruf ve destek sistemi oldugu icin ruhsatta her hangi bir degisime gerek olmadigini ve muayeneden bir sorun olmadan gectiklerini soyluyorlar ben daha girmedim
 
Ben ortaokul öğrencisiyken elektroliz yapıyordum. Kullanılmış iğne tüplerini tuzlu suya daldırıp içine çıplak bakır tel sokup 12 volt elektrik vererek vay beee sudan oksijen ve hidrojen elde ediyorum diye seviniyor, çıkan az miktarda hidrojeni yakıp keyifleniyordum.

Keşke her şey dediğin kadar basit olsa. Ortaokul öğrencisinin bildiği elektroliz şimdiye kadar çoktan ticarileşirdi. Ben 5 cc lik hidrojen için elektrod ve su değiştirmeye bıkarken bu sistem motora hidrojen verecek he mi? Alman ve Japon mühendisler bunu düşünememişler KOnya sanayi esnafı akıl etmiş. Hidrojeni kısmen de olsa yakıt olarak kullanmak mümkün olsa dünyada dengeler değişir, savaşlar çıkar.
 

Ben ortaokul öğrencisiyken elektroliz yapıyordum. Kullanılmış iğne tüplerini tuzlu suya daldırıp içine çıplak bakır tel sokup 12 volt elektrik vererek vay beee sudan oksijen ve hidrojen elde ediyorum diye seviniyor, çıkan az miktarda hidrojeni yakıp keyifleniyordum.

Keşke her şey dediğin kadar basit olsa. Ortaokul öğrencisinin bildiği elektroliz şimdiye kadar çoktan ticarileşirdi. Ben 5 cc lik hidrojen için elektrod ve su değiştirmeye bıkarken bu sistem motora hidrojen verecek he mi? Alman ve Japon mühendisler bunu düşünememişler KOnya sanayi esnafı akıl etmiş. Hidrojeni kısmen de olsa yakıt olarak kullanmak mümkün olsa dünyada dengeler değişir, savaşlar çıkar.

Kardesim ben kimsenin savunucusu degilim
Bende bir takim kimya bilgisine sahibim
Bir zamanlar rontgen banyosu sularindan ons ons gumus elde eden bir sistemim vardi

İste senin burada sıkıstigin gibi tum firmalarda burada sıkısmislar su yada saf su koymaktan...adamlar solusyon olarak sulandirilmis potasyum hidroksit kullaniyorlar fark burada bu adamlarda zamaninda senin bakir cubuk erittigin gibi plaka plaka metal eritmisler suan icin bunu ticari patent geregi soylemem dogru olmaya bilir kullandiklari metali ama sen bakir kullanirken onlar platinyum kullanmislar 10 yillik musterileri var cokca 10 yil dayanmis bir sistem hatta 2003 ten beri neredeyse 15 yil

Gelelim alman ve japon muh lerin durumun farkindaliklarina asagiya link koyuyorum izlersiniz

https://youtu.be/KbyuvnrdJZk

Ben mecburdum kara duman atiyordu muayeneden emisyondan gecemezdim ve 650 tl yi bosada olsa harcayabilicegim bir butcem vardi bir kumar oynadim ve tuttu
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt