PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Diğer Traktörler
Teknik Bilgiler-Yorumlar
İhi-Shibaura (İşbora) genel bilgi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="mcelik" data-source="post: 1281598" data-attributes="member: 79573"><p>Bunun bir tasarım tercihi olduğu şüphesiz doğru. Genelde hacim küçük ve silindir sayısı da nispeten çok olunca piston çapı ve strok otomatikman küçülüyor. Çünkü çap/strok oranında , tecrübe edilerek faydalı olduğu ispatlanmış değerler kullanılıyor(bu konuda ana referanslar Deutz ve Cummins motor tasarım parametreleridir).Haliyle zaten çapı küçük pistona bir de yanma yuvası açmak piston tablası cidarını oldukça inceltiyor. Perno deliğini aşağı kaydırsa bu seferde piston eteğini uzatacak. O da dönüşlerde biyel kolunu sınırlayacak, çarpmasın diye krank dönü yarıçapını düşürse bu sefer hem strok hem moment düşecek. Tabi afaki konuşuyorum. Halbuki 4 değil 3 silindir yapsa direk enjeksiyon mümkün ve kolay hale geliyor. Bana kalırsa 55 beygir altında 4 silindir çok ekonomik değil. Ama senin de dediğin gibi bu bir tercih. Sıkıştırma oranı 19 olan direk enjeksiyonlu(DI) Perkins motorlar da var. Dolaylı enjeksiyonlu(IDI) CAT motorlar da var(sitesini incelersin).Bu arada 4 silindirli Lombardini motorını da bir incele derim. Değerli yorumların için teşekkürler.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mcelik, post: 1281598, member: 79573"] Bunun bir tasarım tercihi olduğu şüphesiz doğru. Genelde hacim küçük ve silindir sayısı da nispeten çok olunca piston çapı ve strok otomatikman küçülüyor. Çünkü çap/strok oranında , tecrübe edilerek faydalı olduğu ispatlanmış değerler kullanılıyor(bu konuda ana referanslar Deutz ve Cummins motor tasarım parametreleridir).Haliyle zaten çapı küçük pistona bir de yanma yuvası açmak piston tablası cidarını oldukça inceltiyor. Perno deliğini aşağı kaydırsa bu seferde piston eteğini uzatacak. O da dönüşlerde biyel kolunu sınırlayacak, çarpmasın diye krank dönü yarıçapını düşürse bu sefer hem strok hem moment düşecek. Tabi afaki konuşuyorum. Halbuki 4 değil 3 silindir yapsa direk enjeksiyon mümkün ve kolay hale geliyor. Bana kalırsa 55 beygir altında 4 silindir çok ekonomik değil. Ama senin de dediğin gibi bu bir tercih. Sıkıştırma oranı 19 olan direk enjeksiyonlu(DI) Perkins motorlar da var. Dolaylı enjeksiyonlu(IDI) CAT motorlar da var(sitesini incelersin).Bu arada 4 silindirli Lombardini motorını da bir incele derim. Değerli yorumların için teşekkürler. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Diğer Traktörler
Teknik Bilgiler-Yorumlar
İhi-Shibaura (İşbora) genel bilgi
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt