Limited slip balatalarini duzenli olarak degistiriyor musunuz?


Traktor almayi dusunuyoruz. Ama zorlandiginda bu ön tekerlerin sadece 1 inin donmesi kafami karistiriyor. Agir kosullarda calisiyoruz. Onler duzgun calismadiktan sonra cift cekerin ne onemi kalir ki? Emin olamazsak tek ceker traktor alicaz. Limited slip balatasini belli araliklarla degistirmek işe yariyor mu? Tesekkurler..😊
 
Söylediğiniz markalar baya tuzlu, insanın gücü olması gerekiyor :( Cnh'e gelince bende 65c var patinaja düştüğü sürenin yüzde 90 95'inde iki taraf da asılıyor. Çok nadir teke düşüyor ilk defa sizden duydum.

Genelde öyle bunu her usta der her kullanıcıda gözlemleyebilir. Çeki sistemleri iyi değil ucuz komponent kullanılıyor o yüzden ucuza satabiliyorlar. Jxc donanımsız makine 70 lerin teknolojisini kullanıyor. İhraç modelleri iç piyasaya sunulandan üstün düşük görüyor firma milletimizi daha ne diyim.
 
Traktor almayi dusunuyoruz. Ama zorlandiginda bu ön tekerlerin sadece 1 inin donmesi kafami karistiriyor. Agir kosullarda calisiyoruz. Onler duzgun calismadiktan sonra cift cekerin ne onemi kalir ki? Emin olamazsak tek ceker traktor alicaz. Limited slip balatasini belli araliklarla degistirmek işe yariyor mu? Tesekkurler..😊
Dediginiz balatayi degistireni duymadim,ciftcekerlerin genelde onler kacirmaz en azindan 5065 de oyle.Sadece mesela direksiyonu sola cevirirsiniz o zaman sag teker biraz az doner hepsi bu.
 
Genelde öyle bunu her usta der her kullanıcıda gözlemleyebilir. Çeki sistemleri iyi değil ucuz komponent kullanılıyor o yüzden ucuza satabiliyorlar. Jxc donanımsız makine 70 lerin teknolojisini kullanıyor. İhraç modelleri iç piyasaya sunulandan üstün düşük görüyor firma milletimizi daha ne diyim.
Şimdi hocam şu şekilde, aslında firmaların bir şey gördüğü yok bana göre. Firma da biliyor t5 t6 getirmeyi ama gidiyor td 110 alıyor çünkü çiftçinin durumu kötü onu da krediyle. Fendt jd güzeller ama Chn'le aralarında sıra dağlar olduğu abartıdan başka bir şey değil. Bizim konuşmamız gereken çifçi nasıl ileriye gider yoksa ha case ha class ikisinin de avrupası aynı.
 
Şimdi hocam şu şekilde, aslında firmaların bir şey gördüğü yok bana göre. Firma da biliyor t5 t6 getirmeyi ama gidiyor td 110 alıyor çünkü çiftçinin durumu kötü onu da krediyle. Fendt jd güzeller ama Chn'le aralarında sıra dağlar olduğu abartıdan başka bir şey değil. Bizim konuşmamız gereken çifçi nasıl ileriye gider yoksa ha case ha class ikisinin de avrupası aynı.

Bize yarı kominist düzen lazım biz milletimizi çok fazla özgür bırakıyoruz. Ardından toprak reformu lazım. Bu sorunlar dün ortaya çıkmadı 50 lerdede vardı. Kulak asan yok siyasiler ceplerini doldurdu dolduruyor. Böyle giderse ki gidiyor halimiz suriyeden beter olur. Bugünleri ararız.
 
Traktor almayi dusunuyoruz. Ama zorlandiginda bu ön tekerlerin sadece 1 inin donmesi kafami karistiriyor. Agir kosullarda calisiyoruz. Onler duzgun calismadiktan sonra cift cekerin ne onemi kalir ki? Emin olamazsak tek ceker traktor alicaz. Limited slip balatasini belli araliklarla degistirmek işe yariyor mu? Tesekkurler..[emoji4]
Limited slip sistemi balatali ve yipraninca degisilmeli diye biliyorum. Fakat önlerde balata değişen duymadım.
Bunun sebebi bence kullanıcıların bilgi eksikliğinden kaynaklı, çoğu çiftçi bu sistemi bilmiyor. Bu balata da yavaş yavaş asinacagi için farkındalık azalıyor ve tamircilere on dingil tekerlekler çift dönmüyor diye şikayet edilmiyor, tamirciler de bakmıyor.
Bizde TD 65 var, 4000 saatte, ve çoğu yolda çalıştı. Hikayemi anlatayım; 3-4 yıl önce 2. Ürün silaj biçildi ekim ayı sonunda, ardından yağmur yağmıştı pullukla sürüme gittim. Tekerlek izlerinde su duruyordu, pulluk toprağı devirdiginde alttan vıcık olmayan toprak çıkarıyordu, yani toprağın altı suyu emmemişti.
Pulluk cizisine girince sol arka teker buz pistinde gibiydi, cekeri kapatıp denedim nerdeyse gidemedi. Cekeri bağlayınca traktör nerdeyse hiç kaçırmadan gidiyordu, ön sağ teker sağlam zemine tuttuğu için gidiyordu. O tarlada önlerde limited slip olmasaydı on tekerlek de sadece sol teker vıcık toprakta patinaj yapacaktı ve çok katkısı olmayacaktı.
Ben tarla deney imkanı sundu bana, benze durumda ön teker sadece sol çalışırsa ilk işim on dingildeki balatalari yaptırmak olacak.
Bu anlattığım bence uç bir olay, normal zeminde balatası aşınmış da olsa çeker fayda sağlar, yani tek cekerle kıyas olmaz.
 
Bizim tumo corra on defrandiyel
Limitet silip bildigim kadar
Dreksiyon düz iken ikisi bir sağa yada sola çevirince içerdeki balatalar açılıyor ve dönüşün dışındaki teker asilmaya devam ederken içteki boşa çıkıyor
Eğer çaprazda kalıp kötü kullanılırsa balatalar bitebilir
Otomatik kilitli ön defransiyeller eski ikiyüz serisi mf lerin karpuzu yanda olanlar bir iki tur patinaj yapınca kilitliyor direksoyonu çevirince boşa çıkıyor
Birde düğmeli kilit on defransiyeller düğme ile kilitleyip açılıyor
Bildiğim böyle
 
Dugmeli on difransiyelin hangisi modellerinde oldugunu biliuor musun abi?
Tumosani sorduysan kendi ürettiği on defransiyel düğmeli bellidir distan bakınca en büyük fark tumosan yazar üzerinde birde direksiyon lifti önde galiba
Diğer traktorleri pek bilmiyorum kullanmadim
Bildigim kadar arkayi kilitleyince düğme ile onlerde kilitlenir bazilarinda
Bazilarinda on düğmesi ayrıdır bazisisi otimtik dugmesizdir bazısı lsd dir
 

Tumosani sorduysan kendi ürettiği on defransiyel düğmeli bellidir distan bakınca en büyük fark tumosan yazar üzerinde birde direksiyon lifti önde galiba
Diğer traktorleri pek bilmiyorum kullanmadim
Bildigim kadar arkayi kilitleyince düğme ile onlerde kilitlenir bazilarinda
Bazilarinda on düğmesi ayrıdır bazisisi otimtik dugmesizdir bazısı lsd dir
Tesekkur ederim
 
Değerli arkadaşlar,
Traktör konusunda bilgim kısıtlı. Ancak transfer sistemleri ile ilgili bilgim fena değildir. Limites sliplerde genelde diff yağı değiştiğinde bir limited slip katkısı eklemek gerekir. Hatta limited slipe uygun yağlarda var API gl5 J standardını destekleyen. Tabi hangi yağ yada katkının kullanılacağı üreticinin kullandığı balata malzemesi ile de ilgili. Dolayısıyla üreticinin önerisine bakmak lazım. Arazi araçlarında yada iş makinalarında buna pek dikkat edilmediğini daha önce gördüm. Traktörde durum nedir bilmiyorum ama uygun yağ yada katkı kullanılmazsa kilit doğru çalışmayabiliyor hatta balatalara da zarar verilebiliyor.

Saygılarımla.
Barış
 

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt