Ynt: massey ferguson kabin süspansiyonu sistemi...
Radyal lastiklerin tarlada traktörü zıplattığı doğrudur fakat bunda biraz da kullanıcı hatası var.
Bildiğiniz gibi radyal lastiğin diyagonale göre tutunma katsayısı daha yüksek, dolayısıyla patinaj oranı da daha düşüktür. Bu zıplatmanın esas nedeni, özellikle ağırlığı ve beygir gücü fazla olan traktörlerde aşırı çeki yükü altında tekerlekler patinaj yapmak ister ama radyal lastiğin yüksek tutunma kabiliyeti nedeniyle kayma oluşmaz. Fakat motor, tekerlekleri çevirmeye devam eder, işte bu esnada lastikler, kurmalı saat gibi kurulur ve bir seviyeden sonra lastik, topraktan kurtularak patinaj oluşur, bu kurtulma esnasında da traktörde zıplama meydana gelir.
Bu durumun çözümü aslında basit, traktörün ağırlığı düşürülerek tekerleklerin kurulması önlenir ve aşırı yüklemelerde patinaja başlaması sağlanabilir. (patinajdan kastım, hissedilmeyecek seviyedeki kayma) Böylece radyal lastikle daha az ağırlık kullanarak, dolayısıyla daha az yakıt sarfederek aynı iş yapılabilir. (diyagonale oranla)
samsunbafra link=topic=23164.msg189795#msg189795 date=1245960894' Alıntı:
arkadaşlar hakikaten traktör süspansiyonu çok önemli..tarlada çalışırken önce traktör sürücüsünün rahat çalışması önemli yeni nesil traktörlerde(ithal)lastikleri genelde radial lastik....çok sağlam lastikler fakat traktörü çok zıplatıyor oyüzden mf yi tebrik ediyorum,ayrıca jd de mükemmel kabin var