MF 6616 ve NH T7.185 Bir Arada


6 sınıfının gözdelerinden olan 6600 serisi ile 7 sınıfında sözü geçen T7 serisinin aynı tork ve beygir gücünde traktörleri toprak işlemesi yaparken test edilmiş. Farklı olan şeyler; sınıf farkı gereğince ek ağırlık ve T7'nin 6 silindir olması.

Peki sizce Massey Ferguson'un 7 sınıfı,6 silindir ve daha ağır bir traktörü ile aynı karşılaştırma yapılsaydı sonuç ne olurdu? Siz değerli üyelerimiz ve varsa kullanıcılarının yorumlarını bekliyoruz.

Aşağıdaki videodan Türkçe olarak izleyebilirsiniz.
 
İstisna bir durum var sadice.
NH T7.165S , motor verileri , çeki gücü kuvveti daha fazladır.
Claas Arion 650 de güzel bir tercih olabilir.
6 silindir uzun süren çalışmalarda motorun ısıl kayıplarının daha az olması için tercih edilir, dizayn tercihidir.
MF nin tork yedekleri NH dan daha düşüktür.
Motor güç yönetimi farklılıkları da bulunuyor.
Max tork noktası biraz üzeri devirlerde ara güç tercihi düşük kalıyor, kuru araziye uyar, sulu da veya yaş sürümde motor silkelenebilir.
NH T6 160 motor değerleri daha da farklı , kıyaslayalım mı ?
 
İstisna bir durum var sadice.
NH T7.165S , motor verileri , çeki gücü kuvveti daha fazladır.
Claas Arion 650 de güzel bir tercih olabilir.
6 silindir uzun süren çalışmalarda motorun ısıl kayıplarının daha az olması için tercih edilir, dizayn tercihidir.
MF nin tork yedekleri NH dan daha düşüktür.
Motor güç yönetimi farklılıkları da bulunuyor.
Max tork noktası biraz üzeri devirlerde ara güç tercihi düşük kalıyor, kuru araziye uyar, sulu da veya yaş sürümde motor silkelenebilir.
NH T6 160 motor değerleri daha da farklı , kıyaslayalım mı ?

NH T7.165S e 36 li goble koşuyorlar, dönümde yaklaşık yarim litre yakıt tüketiyor.
Kabini çok konforlu değil, şanzımanı 18*6 ama hem iyi çekiyor hem de ekonomik görünüyor.
 
Hocam, Puma da olur tabi ki neden olmasın ancak hem 6 silindir olması hem de fiyatı yüksek olduğu için bizim için Maxxum daha iyi bir seçenek gibi duruyor.
Puma serisinin sabit güç aralığı devir boyu 600 rpm kadardır.1600-2200 rpm aralığıdır.
TR6 serisi de aynı sabit güç aralığına sahiptir ama CVT şanzıman seçeneği bulunmuyor.
Minimum motor devri maximum çeki gücü iyi bir inovatif özellikmiş gibi övülüyor ama
Mercedes motor karakteristiği beğendiğimiz için maksimum motor devrinde maksimum çeki gücü veren tarımsal motor dizaynını üst serilerde bulamıyoruz.
Ek güç üretimi devreye alındığında bazı tarımsal motor modelleri motor anma gücünü tercih ederken bazıları da max tork noktası veya sabit tork aralığı bölgesini tercih etmektedirler.
Sizde lazerde sabit güç aralığının devir başlangıcı olan 1600 rpm tercih etmektesiniz.
NH T7070 ile Puma 220 arasındaki motor gücü yönetimi farkı , T7000 serisinde sabit güç aralığının 1800-2200 rpm aralığı tercih edilmesidir.
Puma serisi 200 rpm kadar daha uzun sabit güç aralığı devri kullanabiliyor.
Motor yüke girişlerde 2100 rpm gibi anma gücü devrinde mi yüksek güç vermeli yoksa 1500 rpm gibi ara devirlerde mi yüksek güç vermelidir?
Valtra T254S , motor anma gücünde iki kademeli ek güç üretimi olduğundan inovatif ödül almıştı.
Trendleri yönlendirebiliriz, en az yakıt bölgesi devir aralıkları tercihleri 1200-1600 rpm , 1400-1800 rpm , 1300-1900 rpm , 1900-2300 rpm motor devir aralıklarına yerleştirilebiliyor.
Çift kademe ek güç arttırımını 1400-1600 rpm , 1500-1700 rpm , 1300-1700 rpm aralığına da yerleştirmek mümkün olabilir.
Motor güç aralığı sonu 2500 rpm olarakta tercih edilebilir.
Motor anma gücünde maksimum çeki kuvvetinin bulunması normalde Fiat ve Ford kullanıcıları için beğenilen özelliktir.
Fiat 66S modellerde 1900-2300 rpm aralığı en az yakıt bölgesi var, Ford 2100 rpm de anma gücünde en optimum yakıtla iş yapar, ne dersiniz?
 

Benzer Konular