PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Hızlı Paylaşım
Hızlı Paylaşım
Motorlu taşıt - Ekipman Nasıl Arıza Yapar.?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="The_Hoca" data-source="post: 1196349" data-attributes="member: 76199"><p>Kaygan zeminde patinajlı kullanmak şanzımana yük bindirmez, mahsuru yoktur.</p><p> Örnek olay; batan biçer çekiminde mekanik levyeli motorla sert zeminde ileri-geri vurdurma yapmak şanzımana fazla yük verir, istavroz perçinlerini dağıtanı gördüm.</p><p> Ön koza dişlilerinin dağılma sebebi, ön tekerlerin arka tekerlerden bi tık fazla dönmesidir.Traktör hep dönüş yapıyor şeklinde hesap edilir.Derin kurslu( piston boylu ) motorlarda esneklik az olduğu için malzemeye göre biraz fazla yıpranma görülebilir.</p><p> Kepçeli motorlar genelde çap/strok ; 1,05 1,1 oranlı piston kullanır veya tam otomatik(full powershift) , kademesiz şanzıman tercih edilir.Motorun esnekliği iyi olursa şanzımana yük vermez.</p><p> Yarım debriyaj yerine göre ihtiyaçtır, balatayı biraz fazla aşındırır.Hidrolik kavrama debriyajda da yarım debriyaj kullanılır, mesela balye de ihtiyaç olur.Sırada yarım debriyaj ile giderken, bir süre sonra yağ azaldığı için debriyaj ayırmaz, arada 2 sefer debriyaja tam basıp bırakılarak baskıya yağ doldurulur, ve ihtiyaç varsa yarım debriyajla da gitmeye devam edilir, bunu balye makinesinin ağzını sürekli dolu tutmak için kullanırız.</p><p> Şanzıman, hidrolik, direksiyon ve kepçe yağları hepsi ayrı depoları olmalıdır.Şanzımandaki en ufak çapak probleminden hidrolik çalışmaz, şanzımanın yağ eksikliğinden aşınma artar, günümüz sistemlerinde şanzımanı yağlamak için ayrıca yağ pompası mevcuttur.Bazı markalarda kepçe yağları ayrıdır fakat şanzıman hidrolik direksiyon yağları hepsi şanzımandan alıyor.</p><p> Hidromotorların yeterli güçte çalışması için debi(akış) 110 lt/dk anca yetiyor.</p><p> Badanaj pedalı basılı iken dönüş yapmak,</p><p> Radyatörün toz temizliğini yapmak, antifriz bomesini kontrol etmek.</p><p> Eski ve yeni parça kullanmak uyumsuzluk yapabilir.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="The_Hoca, post: 1196349, member: 76199"] Kaygan zeminde patinajlı kullanmak şanzımana yük bindirmez, mahsuru yoktur. Örnek olay; batan biçer çekiminde mekanik levyeli motorla sert zeminde ileri-geri vurdurma yapmak şanzımana fazla yük verir, istavroz perçinlerini dağıtanı gördüm. Ön koza dişlilerinin dağılma sebebi, ön tekerlerin arka tekerlerden bi tık fazla dönmesidir.Traktör hep dönüş yapıyor şeklinde hesap edilir.Derin kurslu( piston boylu ) motorlarda esneklik az olduğu için malzemeye göre biraz fazla yıpranma görülebilir. Kepçeli motorlar genelde çap/strok ; 1,05 1,1 oranlı piston kullanır veya tam otomatik(full powershift) , kademesiz şanzıman tercih edilir.Motorun esnekliği iyi olursa şanzımana yük vermez. Yarım debriyaj yerine göre ihtiyaçtır, balatayı biraz fazla aşındırır.Hidrolik kavrama debriyajda da yarım debriyaj kullanılır, mesela balye de ihtiyaç olur.Sırada yarım debriyaj ile giderken, bir süre sonra yağ azaldığı için debriyaj ayırmaz, arada 2 sefer debriyaja tam basıp bırakılarak baskıya yağ doldurulur, ve ihtiyaç varsa yarım debriyajla da gitmeye devam edilir, bunu balye makinesinin ağzını sürekli dolu tutmak için kullanırız. Şanzıman, hidrolik, direksiyon ve kepçe yağları hepsi ayrı depoları olmalıdır.Şanzımandaki en ufak çapak probleminden hidrolik çalışmaz, şanzımanın yağ eksikliğinden aşınma artar, günümüz sistemlerinde şanzımanı yağlamak için ayrıca yağ pompası mevcuttur.Bazı markalarda kepçe yağları ayrıdır fakat şanzıman hidrolik direksiyon yağları hepsi şanzımandan alıyor. Hidromotorların yeterli güçte çalışması için debi(akış) 110 lt/dk anca yetiyor. Badanaj pedalı basılı iken dönüş yapmak, Radyatörün toz temizliğini yapmak, antifriz bomesini kontrol etmek. Eski ve yeni parça kullanmak uyumsuzluk yapabilir. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Hızlı Paylaşım
Hızlı Paylaşım
Motorlu taşıt - Ekipman Nasıl Arıza Yapar.?
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt