PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Hızlı Paylaşım
Hızlı Paylaşım
Şanzıman türleri nelerdir
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="Mmurat(mecidiyeli)" data-source="post: 1466859" data-attributes="member: 95971"><p>Traktörlerde transmisyon çeşitleri ve şanzıman teknolojileri, tarımsal verimliliği artırmak ve kullanıcı konforunu sağlamak için geliştirilmiştir. İşte bu terimlerin kısa bir özetini ve avantaj-dezavantajlarını içeren bir sunum:</p><p></p><p></p><p>---</p><p></p><p>1. Transmisyon Çeşitleri</p><p></p><p>a. Manuel Transmisyon</p><p></p><p>Geleneksel dişli sistemine dayanır.</p><p></p><p>Vites değişimi manuel olarak yapılır.</p><p></p><p>Avantaj: Basit yapı, düşük maliyet, dayanıklılık.</p><p></p><p>Dezavantaj: Daha fazla kullanıcı müdahalesi gerektirir, konforsuz olabilir.</p><p></p><p></p><p>b. Yarı Otomatik Transmisyon</p><p></p><p>Vites değişimi kullanıcı tarafından yapılır ancak debriyaj kullanımına gerek yoktur.</p><p></p><p>Elektronik ve hidrolik sistemler sayesinde daha kolay kullanım sağlar.</p><p></p><p>Avantaj: Daha az efor, hızlı vites geçişleri.</p><p></p><p>Dezavantaj: Daha karmaşık yapı, bakım maliyetleri yüksektir.</p><p></p><p></p><p>c. Tam Otomatik Transmisyon</p><p></p><p>Vites değişimi tamamen otomatik olarak gerçekleştirilir.</p><p></p><p>Kullanıcıya konfor ve kolaylık sağlar.</p><p></p><p>Avantaj: Operatör konforu, sürekli optimum çekiş.</p><p></p><p>Dezavantaj: Yüksek maliyet, karmaşık sistemler.</p><p></p><p></p><p></p><p>---</p><p></p><p>2. Kademeli ve Kademesiz Şanzıman</p><p></p><p>a. Kademeli Şanzıman (Step Transmission)</p><p></p><p>Belirli vites aralıkları (kademeler) vardır.</p><p></p><p>Geleneksel manuel veya yarı otomatik sistemlerde görülür.</p><p></p><p>Avantaj: Basit yapı, daha az maliyet.</p><p></p><p>Dezavantaj: Kesintili güç aktarımı, optimum hız kontrolü zayıf.</p><p></p><p></p><p>b. Kademesiz Şanzıman (CVT - Continuously Variable Transmission)</p><p></p><p>Güç aktarımı kesintisizdir, sonsuz sayıda dişli oranı sağlar.</p><p></p><p>Elektronik veya hidrolik sistemlerle çalışır.</p><p></p><p>Avantaj: Sürekli çekiş, yakıt tasarrufu.</p><p></p><p>Dezavantaj: Daha karmaşık yapı, yüksek maliyet.</p><p></p><p></p><p></p><p>---</p><p></p><p>3. Şanzıman Teknolojileri (TTV, CVT, CVX, VARIO)</p><p></p><p>Bu terimler, kademesiz şanzıman teknolojilerini farklı üreticilerin adlandırmasıdır.</p><p></p><p>TTV (Deutz-Fahr), CVT (Case-IH/New Holland), CVX (Case-IH), VARIO (Fendt): Hepsi, kesintisiz güç aktarımı sağlayan kademesiz şanzıman sistemleridir.</p><p></p><p>Kullanım Alanı: Hassas işlerde (örneğin, biçerdöverlerde) ve sürekli hız değişimi gereken görevlerde tercih edilir.</p><p></p><p>Avantaj: Operatör konforu, optimum yakıt verimliliği.</p><p></p><p>Dezavantaj: Yüksek satın alma ve bakım maliyetleri.</p><p></p><p></p><p></p><p>---</p><p></p><p>4. Kavrama Çeşitleri</p><p></p><p>a. Kuru Kavrama</p><p></p><p>Mekanik olarak çalışan, yağsız sistemdir.</p><p></p><p>Avantaj: Daha basit ve ucuzdur.</p><p></p><p>Dezavantaj: Aşırı yük altında ısınabilir, daha çabuk aşınır.</p><p></p><p></p><p>b. Yağlı Kavrama (Islak Kavrama)</p><p></p><p>Yağ banyosunda çalışan bir sistemdir.</p><p></p><p>Avantaj: Daha dayanıklı, aşırı yükte daha güvenilirdir.</p><p></p><p>Dezavantaj: Daha karmaşık yapı, maliyetlidir.</p><p></p><p></p><p></p><p>---</p><p></p><p>5. Shuttle Çeşitleri (Halatlı Shuttle & Powershuttle)</p><p></p><p>a. Halatlı Shuttle</p><p></p><p>Vites değiştirmek için bir mekanik kol kullanılır.</p><p></p><p>Avantaj: Basit yapı, düşük maliyet.</p><p></p><p>Dezavantaj: Yavaş vites geçişleri, konforsuzdur.</p><p></p><p></p><p>b. Powershuttle</p><p></p><p>Hidrolik ve elektronik sistemlerle yön değiştirme yapılır.</p><p></p><p>Avantaj: Kolay kullanım, hızlı yön değişimi.</p><p></p><p>Dezavantaj: Daha karmaşık ve pahalıdır.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mmurat(mecidiyeli), post: 1466859, member: 95971"] Traktörlerde transmisyon çeşitleri ve şanzıman teknolojileri, tarımsal verimliliği artırmak ve kullanıcı konforunu sağlamak için geliştirilmiştir. İşte bu terimlerin kısa bir özetini ve avantaj-dezavantajlarını içeren bir sunum: --- 1. Transmisyon Çeşitleri a. Manuel Transmisyon Geleneksel dişli sistemine dayanır. Vites değişimi manuel olarak yapılır. Avantaj: Basit yapı, düşük maliyet, dayanıklılık. Dezavantaj: Daha fazla kullanıcı müdahalesi gerektirir, konforsuz olabilir. b. Yarı Otomatik Transmisyon Vites değişimi kullanıcı tarafından yapılır ancak debriyaj kullanımına gerek yoktur. Elektronik ve hidrolik sistemler sayesinde daha kolay kullanım sağlar. Avantaj: Daha az efor, hızlı vites geçişleri. Dezavantaj: Daha karmaşık yapı, bakım maliyetleri yüksektir. c. Tam Otomatik Transmisyon Vites değişimi tamamen otomatik olarak gerçekleştirilir. Kullanıcıya konfor ve kolaylık sağlar. Avantaj: Operatör konforu, sürekli optimum çekiş. Dezavantaj: Yüksek maliyet, karmaşık sistemler. --- 2. Kademeli ve Kademesiz Şanzıman a. Kademeli Şanzıman (Step Transmission) Belirli vites aralıkları (kademeler) vardır. Geleneksel manuel veya yarı otomatik sistemlerde görülür. Avantaj: Basit yapı, daha az maliyet. Dezavantaj: Kesintili güç aktarımı, optimum hız kontrolü zayıf. b. Kademesiz Şanzıman (CVT - Continuously Variable Transmission) Güç aktarımı kesintisizdir, sonsuz sayıda dişli oranı sağlar. Elektronik veya hidrolik sistemlerle çalışır. Avantaj: Sürekli çekiş, yakıt tasarrufu. Dezavantaj: Daha karmaşık yapı, yüksek maliyet. --- 3. Şanzıman Teknolojileri (TTV, CVT, CVX, VARIO) Bu terimler, kademesiz şanzıman teknolojilerini farklı üreticilerin adlandırmasıdır. TTV (Deutz-Fahr), CVT (Case-IH/New Holland), CVX (Case-IH), VARIO (Fendt): Hepsi, kesintisiz güç aktarımı sağlayan kademesiz şanzıman sistemleridir. Kullanım Alanı: Hassas işlerde (örneğin, biçerdöverlerde) ve sürekli hız değişimi gereken görevlerde tercih edilir. Avantaj: Operatör konforu, optimum yakıt verimliliği. Dezavantaj: Yüksek satın alma ve bakım maliyetleri. --- 4. Kavrama Çeşitleri a. Kuru Kavrama Mekanik olarak çalışan, yağsız sistemdir. Avantaj: Daha basit ve ucuzdur. Dezavantaj: Aşırı yük altında ısınabilir, daha çabuk aşınır. b. Yağlı Kavrama (Islak Kavrama) Yağ banyosunda çalışan bir sistemdir. Avantaj: Daha dayanıklı, aşırı yükte daha güvenilirdir. Dezavantaj: Daha karmaşık yapı, maliyetlidir. --- 5. Shuttle Çeşitleri (Halatlı Shuttle & Powershuttle) a. Halatlı Shuttle Vites değiştirmek için bir mekanik kol kullanılır. Avantaj: Basit yapı, düşük maliyet. Dezavantaj: Yavaş vites geçişleri, konforsuzdur. b. Powershuttle Hidrolik ve elektronik sistemlerle yön değiştirme yapılır. Avantaj: Kolay kullanım, hızlı yön değişimi. Dezavantaj: Daha karmaşık ve pahalıdır. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Hızlı Paylaşım
Hızlı Paylaşım
Şanzıman türleri nelerdir
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt