Kızaklama yapmanın öncelikli sebebi motor kompresyonudur.
Perkins motorlar düşük devirlerde torklu çalıştıklarından tekerleri sert çevirir, patinaj eğilimleri de yüksektir.
Yaş zemin rampa inişlerde motor fazla küstüğü için tekerleri çok çabuk yavaş çevirmeye başlar ve kayma başlar.
Motora biraz gaz verilip yol kontrolü elde tutulmaya çalışılır.
Yük aşırı fazlaysa ve sürüş kontrolü elde edilemiyorsa, yol durumu da müsait değilse (hızlanınca viraj olabilir, savrulma tehlikesi) , traktörden atlanır.
Lastik havaları fazla ise 3 pırtık yere düz basar şekilde ayarlanır.
Sürtünme katsayısı, sürtenen yüzeylerin alanlarından bağımsızdır.
Basınç, yüzey alanı ile ters orantılıdır.
Esnek motorların rampa inişi daha iyidir, Fiat ve Same orta dereceli kompresyona sahiptir.
Steyr 768, kompresyon yok denecek kadar motor devri aşırı artar.
Patinaj kontrolü olan modellerde patinaj ortalaması %10 olarak ayarlanır.
Egzoz freni olan modeller kayma daha az olabilir.
Devir sabitleme olan modeller rampada sabit hızla inebiliyor.
Eğim fazla ise çift teker kullanmanın da faydası olur.
En iyi tutunan seri Case Maxxum serisidir.