Traktör ve araba neden çabuk patinaj yapıyor


Merhabalar tümosan traktörüm 105 bg birde eski modellerden 4.5 ton ağırlığı var ama alt taraf çamur olsun don olsun hemen oturur patinaja önleri bağlamassan çıkmaz ama benim diğer traktör 640 çıkıyor anlayamadım arabam da öyle ısuzu tek kabin 4x2 araba karlı yokuştan çıktı benim araba önleri bağlamadan çıkmadı ranger 4x4 arabam
 
Araba konusunda bir şey diyemem ama traktör olarak turuncu Fiat lar özellikle 480 540 640 lar eski motorlar arasında çamurda en başarılı olanlardır, yani 640 çıkıyorsa kendi hafifliği ve arka lastiklerin genişliği sayesinde çıkıyor.

Yine ağır sınıf çift çekerler birde arkada dar lastikler varsa çabuk oturuyor çamura. Kısaca Tümosan ın pek suçu yok, ağırlığı sebebi ile batıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Araba konusunda bir şey diyemem ama traktör olarak turuncu Fiat lar özellikle 480 540 640 lar eski motorlar arasında çamurda en başarılı olanlardır, yani 640 çıkıyorsa kendi hafifliği ve arka lastiklerin genişliği sayesinde çıkıyor.

Yine ağır sınıf çift çekerler birde arkada dar lastikler varsa çabuk oturuyor çamura. Kısaca Tümosan ın pek suçu yok, ağırlığı sebebi ile batıyor.
Aslında geniş lastik oturunca çıkamıyor. Keza masseyin 100 ve 200 serileride öyle hepsi geniş lastik hemen patinaj yapma eğilimindedir

Steyrler dar lastik olduğundan çamurculuğu masseylere göre daha iyidir
 
İveco motorlu araçların karlı zemin yürüyüşleri sürücüleri tarafından beğenilir, aracın yere güç aktarımı daha iyi olur.
Motor haritası ile de patinajın ilgisi var.
FSi , motor tipi ile TSi motor tipi arasında fark var.
Traktör motorlarının çoğunun başlangıç tork grafikleri TSi araç motoru tipinde pistte sabit hızlanma yapacak şekilde dizayn var.
Araç motorunda 2000-4000 rpm sabit tork aralığı bulunurken ,
Traktör motorlarında 1000-1700 rpm , 1200-1600 rpm, 1100-1500 rpm v.s. gibi devir aralıklarında sabit tork aralığı bulunuyor.
Avensis araç kullanıyoruz, kar lastikleri de var, patinaj nerdeyse yok gibi hareket ediyor.
3800 rpm max tork , 5400-6000 rpm sabit güç aralığı bulunuyor.
3000-4000 rpm aktif kullanım devirleri,
2000-3000 rpm arası tork biraz zayıf ama 2000-4000 rpm uzun devir boyunca gazlama yapabildiğimizden, tork eğrisi yumuşak artan özellikte , patinaj isteği hiç yok.
Çift çeker traktörün tek çekerde iken erken patinaja düşmesi olağandır.
Traktörün 4*4 kullanımlarında uygun %10, patinaj ortalaması verebilmesi için traktöre dizayn verilmiştir.
 
Önden çekişli araçlar karda buzda iyi gider, hem aksın yeri hem de üstündeki ağırlık avantaj sağlıyor. Arkadan itişliler, hele ki pikaplar buzda zor gider, tutunamıyor yere. Arkaya biraz yük atılsa sonuç bambaşka olur.
Park yerinden çıkarken su oluğuna düşünce duran, buzda bir daha kalkamayan araçlar oluyor. Şoförlüğün etkisi büyük tabi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
@The_Hoca'm son günlerde sıkça paylasilan diğer arabalar karda kalirken onları gecip giden reno12-toros ıcin bi yorum yaparmisiniz
Motor gücü bilgileri ve motor grafiğini görmem gerekiyor.
Renault 12 araç modellerinin çoğunu kullandık,
1979 modelinden 2000 model Toros'a kadar.
1989 model Toros'un 1. vitesi , önceki modellerden daha seridir.
170 km/h son hıza çıkabiliyor.
Modeller arasında yürüyen farkları var.
 
Aslında geniş lastik oturunca çıkamıyor. Keza masseyin 100 ve 200 serileride öyle hepsi geniş lastik hemen patinaj yapma eğilimindedir

Steyrler dar lastik olduğundan çamurculuğu masseylere göre daha iyidir

Aslında geniş lastik oturunca çıkamıyor. Keza masseyin 100 ve 200 serileride öyle hepsi geniş lastik hemen patinaj yapma eğilimindedir

Steyrler dar lastik olduğundan çamurculuğu masseylere göre daha iyidir
Dar lastik Steyr ile olmadık yerde difrenasiyele kadar iki lastik birden batanlar oldu komşu köyden, yine bir arkadaşım batan balon lastik MF yi dar lastik Steyr ile kurtarmaya giderken MF yanına gelemeden battı, ikisinide çift çeker ile çıkardılar. Yine dar lastik 285 ile gübre atan bir abimiz battı geçen yıllarda, traktör patinaj yapa yapa kuruyu buldu öyle çıktı.

Steyr ve MF her ikisi de çamurda pek iddialı seçenekler sayılmaz, eski motorlardan Enter ve Fiat tam çamur motoru.

Trakya bölgesinde çamur ile en çok mücadele eden kesim olan Edirne'de çeltik üreticileri ve Balkan tarafında orman işi ile uğraşanların çoğu eskiden Fiat ve enter gibi markaları yaygın olarak tercih ederdi.

Dar lastik çift çeker 2060 Başak ve 640 kullanıcı olarak çamurda her türlü 640 derim, Başak ağırlığı ve dar lastik sebebiyle yumuşak zeminde ve çamurda bana pek güven vermiyor.

Bıçağın tersi nasıl eli kolay kesmiyor ama keskin yüzü eli yarıyor ise dar lastik te bıçağın keskin yüzü gibi dalıyor toprağa, yine yüzeyi az daha balon lastik yüzeyde kalıyor.

Kısaca çamurda uygun traktör ve az geniş yüzeyli lastik derim.
 
Son düzenleme:
Motor gücü bilgileri ve motor grafiğini görmem gerekiyor.
Renault 12 araç modellerinin çoğunu kullandık,
1979 modelinden 2000 model Toros'a kadar.
1989 model Toros'un 1. vitesi , önceki modellerden daha seridir.
170 km/h son hıza çıkabiliyor.
Modeller arasında yürüyen farkları var.
Hocam en yürümeyeni bize mi denk gelmiş 96 model, Rektefiye yaptırdık yine 120 geçmiyor
 

Benzer Konular