PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Hızlı Paylaşım
Hızlı Paylaşım
Yazılımla beygir gücü yükseltme
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="The_Hoca" data-source="post: 1423183" data-attributes="member: 76199"><p>Yazılım, biçerdöver motorları için mecburi ihtiyaçtır.</p><p>Tork eğrisinin ucu düşük dizayn edilmiş, haritanın düzenlenmesi gerekiyor.</p><p></p><p>Same Explorer seride hava soğutmalı motor ile su soğutmalı motor arasında ,</p><p>90 lık modelde, 2 kw , 30 n.m. tork kaybı var, ölçümlerde farklı değerler görünüyor.</p><p>Su soğutmalı model 316 n.m. torkta , hava soğutmalı model 346 n.m. tork verebiliyor.</p><p>Hava soğutmalı modellere regülatör ayarı yapılınca 2 vites fark edecek çeki gücü alınabiliyordu.</p><p>Euro 3 motorlarda ise ayar yapılınca 1 vites çekiş fark edebiliyor.</p><p></p><p>Zetor Fortera modelde 60 kw ve 90 kw ağır hizmet tipi şanzıman mevcuttur.</p><p>Zetor Fortera HD seri batak tarlada çalışabilecek özellik gösterebilir.</p><p>Fakat HD şanzımanlı seriler ülkemize gelmiyor.</p><p>Tarımsal şanzımanda yardımcı traktör olarak kullanmaya müsaittir.</p><p></p><p>Yazılımda ; sabit tork aralığının boyu değiştirilebilir, sabit güç aralığına şekil verilebilir, </p><p>Beygir sayısı artmadan tork arttırımı, tork artmadan beygir sayısı arttırımı yapılabilir.</p><p>Motor çalışma devir aralığı açılabilir v.s. uygulamalar yapılabiliyor.</p><p>NH 5000, 6000, JD 6030, MF, 6400 serileri motor gücü olarak gayet üst düzey nitelikler sunuyor.</p><p>Sonraki modeller biraz daha konfora yönelik tasarıma kaçmış gibi duruyor.</p><p></p><p>Traktör, ağır hizmet tipi şanzımana sahip olsun veya olmasın, motor haritasının düzenlenmesi gereken bölümleri olan modeller vardır.</p><p>Seri başı traktörlerin yazılım ihtiyaçları daha fazlayken seri sonu modelde olsa yazılım ihtiyaç olabilir.</p><p>Tork eğrisinin daha pürüzsüz olması için sinyal güçlendirme, gaz pedalı tepkilerini güçlendirme gibi uygulamalar yapılabiliyor.</p><p>Motor kompresyonu düşük motorlarda devir sabitleme düğmesini kullanmak mecburi olabiliyor, ayak gazıyla devir sabit tutulamıyor, hiç sevmem.</p><p>Motor ömrünün uzun olması için rektefelik gibi çalışan dizayn yapmışlar, sürüş zevkimize hitap etmiyor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="The_Hoca, post: 1423183, member: 76199"] Yazılım, biçerdöver motorları için mecburi ihtiyaçtır. Tork eğrisinin ucu düşük dizayn edilmiş, haritanın düzenlenmesi gerekiyor. Same Explorer seride hava soğutmalı motor ile su soğutmalı motor arasında , 90 lık modelde, 2 kw , 30 n.m. tork kaybı var, ölçümlerde farklı değerler görünüyor. Su soğutmalı model 316 n.m. torkta , hava soğutmalı model 346 n.m. tork verebiliyor. Hava soğutmalı modellere regülatör ayarı yapılınca 2 vites fark edecek çeki gücü alınabiliyordu. Euro 3 motorlarda ise ayar yapılınca 1 vites çekiş fark edebiliyor. Zetor Fortera modelde 60 kw ve 90 kw ağır hizmet tipi şanzıman mevcuttur. Zetor Fortera HD seri batak tarlada çalışabilecek özellik gösterebilir. Fakat HD şanzımanlı seriler ülkemize gelmiyor. Tarımsal şanzımanda yardımcı traktör olarak kullanmaya müsaittir. Yazılımda ; sabit tork aralığının boyu değiştirilebilir, sabit güç aralığına şekil verilebilir, Beygir sayısı artmadan tork arttırımı, tork artmadan beygir sayısı arttırımı yapılabilir. Motor çalışma devir aralığı açılabilir v.s. uygulamalar yapılabiliyor. NH 5000, 6000, JD 6030, MF, 6400 serileri motor gücü olarak gayet üst düzey nitelikler sunuyor. Sonraki modeller biraz daha konfora yönelik tasarıma kaçmış gibi duruyor. Traktör, ağır hizmet tipi şanzımana sahip olsun veya olmasın, motor haritasının düzenlenmesi gereken bölümleri olan modeller vardır. Seri başı traktörlerin yazılım ihtiyaçları daha fazlayken seri sonu modelde olsa yazılım ihtiyaç olabilir. Tork eğrisinin daha pürüzsüz olması için sinyal güçlendirme, gaz pedalı tepkilerini güçlendirme gibi uygulamalar yapılabiliyor. Motor kompresyonu düşük motorlarda devir sabitleme düğmesini kullanmak mecburi olabiliyor, ayak gazıyla devir sabit tutulamıyor, hiç sevmem. Motor ömrünün uzun olması için rektefelik gibi çalışan dizayn yapmışlar, sürüş zevkimize hitap etmiyor. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Hızlı Paylaşım
Hızlı Paylaşım
Yazılımla beygir gücü yükseltme
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt