PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Hızlı Paylaşım
Hızlı Paylaşım
Yerli araba
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="Halil elmas" data-source="post: 1310509" data-attributes="member: 84837"><p>Cumhuriyet yeni kurulduğu dönemlerde, Fransızlar üstlendikleri demiryolu yapımını bırakmıştı.</p><p> </p><p>Kisa zamanda 1250 kilometrelik demiryolunu tamamlayan Mehmet Nuri isimli müteahhit çok dikkat çekmiş. Bu nedenle 1934 yılında kendisine Mustafa Kemal Atatürk tarafından "Demirağ" soyadı verilmişti. </p><p></p><p>Genç Cumhuriyet dönemlerinde, uçak talebi ancak zengin vatandaslarin, şirketlerin bağışları ile, yada il veya ilçelerdeki halktan toplanan bağışlar ile sağlanıyordu. Kampanyayı yaymak için uçak kanatlarına yardım yapan ilin adı yazılıyordu. </p><p></p><p>İşte böyle bir dönemde Mehmet Nuri Demirağ mühendis kardeşleri ile yerli uçak uretme işine girdi. </p><p></p><p>Birçok başarılı uçak ve eğitim uçakları yapıldı. Hatta uçakları test etmek için pilot okulları açıldı. O kadar başarılı olduki Hollanda bile sipariş vermişti. </p><p></p><p>Bu başarıyı engellemek isteyenler boş durmadı. Türkiye'nin uçak üretmemesi için 1941-44 yılları arasında ABD Türkiye'ye 95 milyon dolarlık savaş malzemesi vermişti. dönemin Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Zeki Doğan, Nuri Demirağ'a şu ibretlik sözleri söylemişti: "Amerikan yardımından bedava uçak almak dururken uçak fabrikanıza sipariş verirsem yarın bu millet beni asar." </p><p></p><p>Ürettikleri ucaklari satamadilar. </p><p>1944 yılında, Nuri Demirağ'a ait uçak pisti, fabrika ve etüd merkezinin bulunduğu alan istimlak edildi</p><p>15 Mart 1950 tarihinde uçak fabrikası kapatıldı </p><p></p><p>Devrim aracı ürettik seri üretime geçemedik. </p><p>Uçak ürettik. Fabrikayı kendi ellerimizle kapattık. </p><p>Bakalım yerli araç gerçekleşecekmi?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Halil elmas, post: 1310509, member: 84837"] Cumhuriyet yeni kurulduğu dönemlerde, Fransızlar üstlendikleri demiryolu yapımını bırakmıştı. Kisa zamanda 1250 kilometrelik demiryolunu tamamlayan Mehmet Nuri isimli müteahhit çok dikkat çekmiş. Bu nedenle 1934 yılında kendisine Mustafa Kemal Atatürk tarafından "Demirağ" soyadı verilmişti. Genç Cumhuriyet dönemlerinde, uçak talebi ancak zengin vatandaslarin, şirketlerin bağışları ile, yada il veya ilçelerdeki halktan toplanan bağışlar ile sağlanıyordu. Kampanyayı yaymak için uçak kanatlarına yardım yapan ilin adı yazılıyordu. İşte böyle bir dönemde Mehmet Nuri Demirağ mühendis kardeşleri ile yerli uçak uretme işine girdi. Birçok başarılı uçak ve eğitim uçakları yapıldı. Hatta uçakları test etmek için pilot okulları açıldı. O kadar başarılı olduki Hollanda bile sipariş vermişti. Bu başarıyı engellemek isteyenler boş durmadı. Türkiye'nin uçak üretmemesi için 1941-44 yılları arasında ABD Türkiye'ye 95 milyon dolarlık savaş malzemesi vermişti. dönemin Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Zeki Doğan, Nuri Demirağ'a şu ibretlik sözleri söylemişti: "Amerikan yardımından bedava uçak almak dururken uçak fabrikanıza sipariş verirsem yarın bu millet beni asar." Ürettikleri ucaklari satamadilar. 1944 yılında, Nuri Demirağ'a ait uçak pisti, fabrika ve etüd merkezinin bulunduğu alan istimlak edildi 15 Mart 1950 tarihinde uçak fabrikası kapatıldı Devrim aracı ürettik seri üretime geçemedik. Uçak ürettik. Fabrikayı kendi ellerimizle kapattık. Bakalım yerli araç gerçekleşecekmi? [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Hızlı Paylaşım
Hızlı Paylaşım
Yerli araba
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt