ATİLLA ABİM VE 1977 106 S

Ynt: ATİLLA ABİM VE 1977 106 S

MWM dizel ... emme ve eksoz manifoltu yan yana...sanırım giren havayı ısıtmak işin düşünülmüş ...buda dizelin yanma verimini arttırır diye düşünüyorum...
 
Ynt: ATİLLA ABİM VE 1977 106 S

atilla link=topic=10671.msg109482#msg109482 date=1229274172' Alıntı:
MWM dizel ... emme ve eksoz manifoltu yan yana...sanırım giren havayı ısıtmak işin düşünülmüş ...buda dizelin yanma verimini arttırır diye düşünüyorum...

MWM dizelinin böylece verimli ve uzun vadede performanslı bir dizel olduğu bir gerçek bu 77 model makinada sadece sekman atıldığını biliyorum yanlışsa lütfen düzeltin abi
 
Ynt: ATİLLA ABİM VE 1977 106 S

atilla link=topic=10671.msg109482#msg109482 date=1229274172' Alıntı:
MWM dizel ... emme ve eksoz manifoltu yan yana...sanırım giren havayı ısıtmak işin düşünülmüş ...buda dizelin yanma verimini arttırır diye düşünüyorum...
Abi ben pek anlamam yanma verimi falan filan...Sen böle diyince aklımada bi soru işareti oluştu...
Şimdiki motorların çoğun da intercooler var.Bildiğim kadarıyla bu parça da havayı soğutuyor.Motora giren hava ne kadar soğuk olursa birim hacimdeki O2 tanecik miktarıda o kadar artıyor.O2 miktar da artıkça yanma daha kuvetli bi şekilde oluyor diye biliyorum ama sen böle diyince kafam karıştı... Acaba işin aslı nedir havanın soğutularak mı motora girmesi iyi yoksa ısıtılırak mı ?
 
Ynt: ATİLLA ABİM VE 1977 106 S

ÖZzGÜR link=topic=10671.msg109503#msg109503 date=1229276082' Alıntı:
Abi ben pek anlamam yanma verimi falan filan...Sen böle diyince aklımada bi soru işareti oluştu...
Şimdiki motorların çoğun da intercooler var.Bildiğim kadarıyla bu parça da havayı soğutuyor.Motora giren hava ne kadar soğuk olursa birim hacimdeki O2 tanecik miktarıda o kadar artıyor.O2 miktar da artıkça yanma daha kuvetli bi şekilde oluyor diye biliyorum ama sen böle diyince kafam karıştı... Acaba işin aslı nedir havanın soğutularak mı motora girmesi iyi yoksa ısıtılırak mı ?

Eski nesil dizel motorlarda sıcak hava girişi bir artı idi yeni nesil dizellerde ise birçok donanım ve ek ilaveler yapıldı bunun sebebi ise mazotun en küçük bir birimde parçalanıp en iyi performans elde edildi yeni nesillerde hava intercoolerden geçtiğinde emiş manifoltuna buz gibi bir hava ile beslenmiyor turbonun yarattığı aşırı ısı orada bir miktar soğutularak zenginleştirilmesi sağlanıyor yani eski nesil dizellerle yeni nesil dizellerin çalışma mantığı pek benzeşmiyor
 
Ynt: ATİLLA ABİM VE 1977 106 S

insomnia link=topic=10671.msg109522#msg109522 date=1229277102' Alıntı:
Eski nesil dizel motorlarda sıcak hava girişi bir artı idi yeni nesil dizellerde ise birçok donanım ve ek ilaveler yapıldı bunun sebebi ise mazotun en küçük bir birimde parçalanıp en iyi performans elde edildi yeni nesillerde hava intercoolerden geçtiğinde emiş manifoltuna buz gibi bir hava ile beslenmiyor turbonun yarattığı aşırı ısı orada bir miktar soğutularak zenginleştirilmesi sağlanıyor yani eski nesil dizellerle yeni nesil dizellerin çalışma mantığı pek benzeşmiyor

atilla abi ilede konuştuk ... iç içe geçmiş bu manifolt sistemi soğuk şartlarda çok faydalı bence...
 
Ynt: ATİLLA ABİM VE 1977 106 S

ÖZzGÜR link=topic=10671.msg109503#msg109503 date=1229276082' Alıntı:
Abi ben pek anlamam yanma verimi falan filan...Sen böle diyince aklımada bi soru işareti oluştu...
Şimdiki motorların çoğun da intercooler var.Bildiğim kadarıyla bu parça da havayı soğutuyor.Motora giren hava ne kadar soğuk olursa birim hacimdeki O2 tanecik miktarıda o kadar artıyor.O2 miktar da artıkça yanma daha kuvetli bi şekilde oluyor diye biliyorum ama sen böle diyince kafam karıştı... Acaba işin aslı nedir havanın soğutularak mı motora girmesi iyi yoksa ısıtılırak mı ?

kısmen doğru ...
 

Ynt: ATİLLA ABİM VE 1977 106 S

ÖZzGÜR link=topic=10671.msg109503#msg109503 date=1229276082' Alıntı:
Abi ben pek anlamam yanma verimi falan filan...Sen böle diyince aklımada bi soru işareti oluştu...
Şimdiki motorların çoğun da intercooler var.Bildiğim kadarıyla bu parça da havayı soğutuyor.Motora giren hava ne kadar soğuk olursa birim hacimdeki O2 tanecik miktarıda o kadar artıyor.O2 miktar da artıkça yanma daha kuvetli bi şekilde oluyor diye biliyorum ama sen böle diyince kafam karıştı... Acaba işin aslı nedir havanın soğutularak mı motora girmesi iyi yoksa ısıtılırak mı ?
burda silindire hava girişi var ... inter cooler .. giriş havasını soğutur ve havanın hacmini küçülterek daha fazla okşijen sağlar ..daha sonra silindirlere verilirken ısıtılması yanma verimini yükseltir...ama bu traktörde inter cooler yok ...yinede o yıllara göre başarılı...
 
Ynt: ATİLLA ABİM VE 1977 106 S

insomnia link=topic=10671.msg109522#msg109522 date=1229277102' Alıntı:
Eski nesil dizel motorlarda sıcak hava girişi bir artı idi yeni nesil dizellerde ise birçok donanım ve ek ilaveler yapıldı bunun sebebi ise mazotun en küçük bir birimde parçalanıp en iyi performans elde edildi yeni nesillerde hava intercoolerden geçtiğinde emiş manifoltuna buz gibi bir hava ile beslenmiyor turbonun yarattığı aşırı ısı orada bir miktar soğutularak zenginleştirilmesi sağlanıyor yani eski nesil dizellerle yeni nesil dizellerin çalışma mantığı pek benzeşmiyor


atilla link=topic=10671.msg109530#msg109530 date=1229277524' Alıntı:
burda silindire hava girişi var ... inter cooler .. giriş havasını soğutur ve havanın hacmini küçülterek daha fazla okşijen sağlar ..daha sonra silindirlere verilirken ısıtılması yanma verimini yükseltir...ama bu traktörde inter cooler yok ...yinede o yıllara göre başarılı...


Bilgiler için teşekkür ederim...
 
Ynt: ATİLLA ABİM VE 1977 106 S

inter cooler olmayan dizel , zaten yanma işin gereken havayı emmiş ...manifoltların bitişik olması içeri giren havanın daha sıcak olması yanma verimini artırmaz mı ..okan kardeşim...
 
Ynt: ATİLLA ABİM VE 1977 106 S

güzel fotolar abilerm....gercekten motorun ne oldğu belli....31 senelik antfiriz herseyi anlatıyo bence......bizde 415 alırsak demekki 30 35 yıl antifirz...koymicaz..:D
 
Ynt: ATİLLA ABİM VE 1977 106 S

KoCa YöRüK link=topic=10671.msg109675#msg109675 date=1229283725' Alıntı:
güzel fotolar abilerm....gercekten motorun ne oldğu belli....31 senelik antfiriz herseyi anlatıyo bence......bizde 415 alırsak demekki 30 35 yıl antifirz...koymicaz..:D
yakışır 415 ....
 
Ynt: ATİLLA ABİM VE 1977 106 S

atilla link=topic=10671.msg109540#msg109540 date=1229277964' Alıntı:
inter cooler olmayan dizel , zaten yanma işin gereken havayı emmiş ...manifoltların bitişik olması içeri giren havanın daha sıcak olması yanma verimini artırmaz mı ..okan kardeşim...

abi evet tabiki ... hem dönemide önemli motorun . termodinamik hesap yapılmıştır tasarımcı tarafından ... kurs hacmi ile dengelenebileceğini düşündüm bu durumun ... sıcak hava , daha geniş hacime alınır ( geniş dediysem mm altı ölçüler , hassas hesaplar ) , yanmadan sıcak hava ile daha fazla verim alınabilir .. ortalama ve en verimli bir termodinamik değer sağlanabilir ...

ha diyince yapılmamıştır bu motor sonuçta ... yüzlerce mühendisin binlerce denemesi ile yapılmış ...
 

Benzer Konular