atilla link=topic=10671.msg109482#msg109482 date=1229274172' Alıntı:MWM dizel ... emme ve eksoz manifoltu yan yana...sanırım giren havayı ısıtmak işin düşünülmüş ...buda dizelin yanma verimini arttırır diye düşünüyorum...
Abi ben pek anlamam yanma verimi falan filan...Sen böle diyince aklımada bi soru işareti oluştu...atilla link=topic=10671.msg109482#msg109482 date=1229274172' Alıntı:MWM dizel ... emme ve eksoz manifoltu yan yana...sanırım giren havayı ısıtmak işin düşünülmüş ...buda dizelin yanma verimini arttırır diye düşünüyorum...
ÖZzGÜR link=topic=10671.msg109503#msg109503 date=1229276082' Alıntı:Abi ben pek anlamam yanma verimi falan filan...Sen böle diyince aklımada bi soru işareti oluştu...
Şimdiki motorların çoğun da intercooler var.Bildiğim kadarıyla bu parça da havayı soğutuyor.Motora giren hava ne kadar soğuk olursa birim hacimdeki O2 tanecik miktarıda o kadar artıyor.O2 miktar da artıkça yanma daha kuvetli bi şekilde oluyor diye biliyorum ama sen böle diyince kafam karıştı... Acaba işin aslı nedir havanın soğutularak mı motora girmesi iyi yoksa ısıtılırak mı ?
insomnia link=topic=10671.msg109522#msg109522 date=1229277102' Alıntı:Eski nesil dizel motorlarda sıcak hava girişi bir artı idi yeni nesil dizellerde ise birçok donanım ve ek ilaveler yapıldı bunun sebebi ise mazotun en küçük bir birimde parçalanıp en iyi performans elde edildi yeni nesillerde hava intercoolerden geçtiğinde emiş manifoltuna buz gibi bir hava ile beslenmiyor turbonun yarattığı aşırı ısı orada bir miktar soğutularak zenginleştirilmesi sağlanıyor yani eski nesil dizellerle yeni nesil dizellerin çalışma mantığı pek benzeşmiyor
ÖZzGÜR link=topic=10671.msg109503#msg109503 date=1229276082' Alıntı:Abi ben pek anlamam yanma verimi falan filan...Sen böle diyince aklımada bi soru işareti oluştu...
Şimdiki motorların çoğun da intercooler var.Bildiğim kadarıyla bu parça da havayı soğutuyor.Motora giren hava ne kadar soğuk olursa birim hacimdeki O2 tanecik miktarıda o kadar artıyor.O2 miktar da artıkça yanma daha kuvetli bi şekilde oluyor diye biliyorum ama sen böle diyince kafam karıştı... Acaba işin aslı nedir havanın soğutularak mı motora girmesi iyi yoksa ısıtılırak mı ?
burda silindire hava girişi var ... inter cooler .. giriş havasını soğutur ve havanın hacmini küçülterek daha fazla okşijen sağlar ..daha sonra silindirlere verilirken ısıtılması yanma verimini yükseltir...ama bu traktörde inter cooler yok ...yinede o yıllara göre başarılı...ÖZzGÜR link=topic=10671.msg109503#msg109503 date=1229276082' Alıntı:Abi ben pek anlamam yanma verimi falan filan...Sen böle diyince aklımada bi soru işareti oluştu...
Şimdiki motorların çoğun da intercooler var.Bildiğim kadarıyla bu parça da havayı soğutuyor.Motora giren hava ne kadar soğuk olursa birim hacimdeki O2 tanecik miktarıda o kadar artıyor.O2 miktar da artıkça yanma daha kuvetli bi şekilde oluyor diye biliyorum ama sen böle diyince kafam karıştı... Acaba işin aslı nedir havanın soğutularak mı motora girmesi iyi yoksa ısıtılırak mı ?
Lisede öğrendiklerimle ve mantıken bu kadar Okay abi...Daha net bilgiler için daha çok mektep bitirmem gerekiyorokkangal link=topic=10671.msg109526#msg109526 date=1229277329' Alıntı:kısmen doğru ...
insomnia link=topic=10671.msg109522#msg109522 date=1229277102' Alıntı:Eski nesil dizel motorlarda sıcak hava girişi bir artı idi yeni nesil dizellerde ise birçok donanım ve ek ilaveler yapıldı bunun sebebi ise mazotun en küçük bir birimde parçalanıp en iyi performans elde edildi yeni nesillerde hava intercoolerden geçtiğinde emiş manifoltuna buz gibi bir hava ile beslenmiyor turbonun yarattığı aşırı ısı orada bir miktar soğutularak zenginleştirilmesi sağlanıyor yani eski nesil dizellerle yeni nesil dizellerin çalışma mantığı pek benzeşmiyor
atilla link=topic=10671.msg109530#msg109530 date=1229277524' Alıntı:burda silindire hava girişi var ... inter cooler .. giriş havasını soğutur ve havanın hacmini küçülterek daha fazla okşijen sağlar ..daha sonra silindirlere verilirken ısıtılması yanma verimini yükseltir...ama bu traktörde inter cooler yok ...yinede o yıllara göre başarılı...
30 yıllık antifiriz beni düşündürdü biraz nasıl antifirizmiş buALMANLARIN FABRİKADA KOYDUĞU ANTFİRİZ HALA AYNISI
ramazanpullu link=topic=10671.msg109607#msg109607 date=1229280692' Alıntı:30 yıllık antifiriz beni düşündürdü biraz nasıl antifirizmiş bu
yakışır 415 ....KoCa YöRüK link=topic=10671.msg109675#msg109675 date=1229283725' Alıntı:güzel fotolar abilerm....gercekten motorun ne oldğu belli....31 senelik antfiriz herseyi anlatıyo bence......bizde 415 alırsak demekki 30 35 yıl antifirz...koymicaz..
atilla link=topic=10671.msg109540#msg109540 date=1229277964' Alıntı:inter cooler olmayan dizel , zaten yanma işin gereken havayı emmiş ...manifoltların bitişik olması içeri giren havanın daha sıcak olması yanma verimini artırmaz mı ..okan kardeşim...