Boğaz’da mayın alarmı: Gemi trafiğine kapatıldı. Mayın imha edildi.

21.12.2020
1,458
2,218

Son dakika haberine göre İstanbul Boğazı'nda mayın hareketliliği yaşandı. Bakan Akar yaptığı açıklamada, "İstanbul Boğazı'nda bulunan mayının inceleme sonucunda eski tip olduğu belirlendi. Mayın SAS timimiz tarafından etkisiz hale getirildi. Konuyla ilgili hem Rus hem Ukrayna makamlarıyla görüştük. Koordinasyonumuz devam ediyor. Deniz Kuvvetlerimizin yüzer ve uçar unsurları müteyakkız bir şekilde çalışmalarını sürdürüyor" dedi. Doç. Dr. Cihat Yaycı, "Bu mayınlar 30 kilogramlık mayınlar ve Allah korusun bir yakıt tankerine çarpması durumunda gerçekten İstanbul için çok büyük bir felakete neden olur. İstanbul Boğazı'nda 1979 yılında bir yakıt tankeri patlamıştı ve zelzele gibi şehir sallanmıştı. Uluslararası Adalet Divanı'na başvurulması gerekir. Bu mayınlar 20 günde akıntıyla geldi. 120 kiloluk olanlar daha geç gelecek" diye konuştu​

26.03.2022 - 11:54 | Güncelleme: 26.03.2022 - 17:29
https://news.google.com/publications/CAAqBwgKMNCH_Qowq-eJAw?oc=3&ceid=TR:tr
SON DAKİKA | İstanbul Boğazı'nda


 
  • Beğen
Tepkiler: beyfendi01

Deniz Haberleri


Ev » Haberler » Türk MPA, Karadeniz'de Türkiye kıyılarında 3. deniz mayını tespit etti
Türk MPA, Karadeniz'de Türkiye kıyılarına yakın 3. deniz mayını tespit etti
Yüzen deniz mayınları, Karadeniz'deki ticari gemicilik için tehdit oluşturuyor.

Türk MPA, Karadeniz'de Türkiye Kıyılarında 3. Deniz Mayını Tespit Etti​

Türk Deniz Kuvvetlerine ait CN-235 deniz karakol uçağı (MPA), 06 Nisan günü öğleden sonra Karadeniz'in Türk sularında mayına benzer bir cisim tespit etti ve deniz mayını olarak sınıflandırdı.​

Tayfun Özberk 06 Nis 2022
Milli Savunma Bakanlığı olayı Twitter'dan duyurdu ve Türk Deniz Kuvvetleri'nin deniz mayınını etkisiz hale getirmek için su altı savunma ekibi gönderdiğini belirtti.

Sürüklenen mayın, Karadeniz'de Kefken sahili açıklarında (İstanbul'un ~160 kilometre doğusunda) tespit edildi. Madenin tahmini konumu aşağıdaki haritada kırmızı bir daire ile gösterilmiştir.

3rd-sea-mine-1024x552.jpg
Harita Google Haritalar'dan alınmıştır ve yazar tarafından düzenlenmiştir.
İlk mayın 26 Mart'ta İstanbul açıklarındaki demirleme alanında, ikincisi ise iki gün sonra Türkiye-Bulgaristan deniz sınırı yakınında bulundu. Bu, Karadeniz'deki Türk sularında keşfedilen üçüncü madendi.

Romanya, 28 Mart'ta yüzen bir mayın bulmuş ve EOD'lerle etkisiz hale getirmişti. Rusya'nın 18 Mart'ta yayınladığı ve Karadeniz'de yaklaşık 420 yüzen mayın bulunduğunu söyleyen NAVTEX yayınından bu yana şimdiye kadar dört deniz mayını keşfedildi .

Türk Deniz Kuvvetleri, iki adet Aydın sınıfı MCM gemisi ( Boğaziçi Gözlemcisi Yörük Işık tarafından TCG AKÇAY (M-270) ve TCG AKCAKOCA (M-268) olarak doğrulandı ), CASA CN-235M-100 deniz karakol uçağı ve Tuzla- Sınıf devriye botu TCG TEKİRDAĞ (P-1207) daha sonraki olaylara önlem olarak.
ETİKETLER Kara Deniz Deniz mayını

Deniz Kuvvetleri Komutanlığımız yaptığı başarılı tespit ve imha çalışmalarıyla takdir topluyor. 👏👏👏
 

Karadeniz'deki mayınların deniz ticaretine etkisi

Karadeniz'deki mayınların deniz ticaretine etkisi


Rusya-Ukrayna savaşı sonrası mayınlarla boğuşan Karadeniz'de, deniz ticaretinin işleyişini Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Can ile konuştuk.​


14.04.2022 18:51

Rusya'nın Ukrayna'ya yönelik başlattığı savaş nedeniyle Karadeniz'de yaşanan belirsizlik sonrası deniz mayınları, sürüklenerek Türk kara sularına girmeye başladı.
Büyük tehlike arz eden serseri mayınların tespiti için Milli Savunma Bakanlığı bünyesindeki güvenlik güçleri Karadeniz'de çalışmalarını devam ederken, bu sulardaki deniz ticareti de olumsuz etkileniyor.
Son olarak Ensonhaber.com olarak Karadeniz'deki mayın belası sonrası deniz ticaretindeki son durumu Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Can'dan öğrendik.
Karadeniz'deki gemileri sigorta şirketlerinin koruma kapsamından çıkardığını belirten Can,bu durumun namlu fiyatlarını yükselttiğini belirterek şu ifadeleri kullandı;

Ticaretin etkilenmemesine imkan yok​

Bu mayınların deniz ticaretini etkilememesine imkan yok. Niye dersiniz; bizim gemilerimiz mayını uzaktan bulamazlar, imha edemezler. Gece çok etkin gözükmez mayınlar. Dolayısıyla çok riskli olduğu için sıkıntılı. Sigorta firmaları mayına karşı bir ilan yayınladılar. Rus suları ile Ukrayna sularının sigorta dışında bıraktılar. Bu da namlu fiyatlarını yükseltip ticareti etkileyecek. Unutmayalım ki Türkiye 4 milyon ton kömür 44 milyon ton buğday aldı.



Her şeyin fiyatı artacak​

Bu sadece Türkiye için değil dünya için kötü. Ne olacağı da belli değil. Mesela çelikte 6 ay evvel fiyatlar 300 dolar olurken neredeyse 2 katına çıktı. Denizciliği bırakın ticaretin durma noktasına gelmesine neden oldu. Bu demek oluyor ki her şeyin fiyatı artacak.

Ukrayna gemileri kalkan olarak kullanıyor​

Ukrayna limanlarında Ukraynalılar giriş çıkışları mayın döşeyerek durdurdular. Yani içerideki gemileri dışarıya bırakmıyorlar. Oralarda 10'a yakın Türk gemileri var. Ukrayna oradaki gemileri savaşta kalkan olarak kullanıyor. Rusya bir koridor açmasına rağmen Ukrayna o gemilerin çıkmalarına izin vermedi.

Rusya'nın kontrolü altında olan yerlerde sıkıntı yok​

Varyans Limanı tamamen Rusların kontrolüne geçti 20 gün evvel. Liman başkanlığına kendi atamalarını yaptılar ve ertesi gün güvenlik koridoru oluşturup Varyans Limanı'ndaki Ukrayna gemilerini çıkardılar orada da 2 Türk gemisi vardı. Rus limanlarındaki tüm Rus gemileri çıktılar hatta yük alıp çıkıyorlar şimdi. Ama Ukrayna limanları hala kapalı."

Kaynak: https://m.ensonhaber.com/gundem/karadenizdeki-mayinlarin-deniz-ticaretine-etkisi
 

AĞRIHABERLERİ

Armatörler Rusya'nın Karadeniz limanlarında yükleme için ek prim talep ediyor - uzman​

Kaynak
APK-Bilgilendir
334

14:30 | Dün
Ukrayna'nın derin su limanlarının ablukası, Karadeniz'deki yüzen mayınlar, roket saldırıları tehdidi ve Rusya'ya uygulanan yaptırımlar, kullanışlı boyut sahiplerinin yükleme için bir bonus (min 10 000 USD/t) talep etmesine neden oldu. Rusya'nın Karadeniz limanlarında time charter ücretine ek olarak. Navlun analistleri Valery Voinichenko, gemi kiralayanın tüm savaş risklerini ödemesi gerektiğini de belirtti.
“Örneğin, 35 bin ton ağırlığında bir el arabası için Bulgaristan – Batı Afrika rotası için time charter ücreti 24.000 USD/gün ise, Rusya limanlarında yükleme yapılması durumunda, benzer bir taşıma için oran 51 000 USD/gün. Oranlardaki bu artış sadece Rusya'nın Karadeniz limanları için tipik değil” diye ekledi, ek ikramiyelerin artık yaygın bir uygulamaya dönüştüğünü de sözlerine ekledi.
Uzman, Lloyd's Market Association'ın (LMA) Karadeniz ve Azak Denizi'ndeki tüm Rus sularını potansiyel olarak tehlikeli alanlar listesine eklediğini kaydetti. Ukrayna'nın tüm iç suları, işgal altındaki Kırım'daki iç sular, Don nehrinin Azak Denizi'nden 41 derece doğu boylamıyla sınırlı dikey bir çizgiye kadar bir bölümü ve ayrıca Seversky Donets nehrinin bulunduğu yerden bir bölümü Don nehri ile Ukrayna sınırına birleşmesi de potansiyel olarak tehlikeli olarak sınıflandırılıyor.
tehlikeli bölge.png
 

Benzer Konular