COMMON RAİL HAKKINDA


arkadaşlar öncelikle herkese merhaba, 2 adet erkunt servet 80.4m perkins traktörüm var, bunları orman işinde kullanıyorum. Ekstra olarak bir traktör daha almayı düşünüyorum ormanda genellikle onu kullanacağım fakat düşündüğüm modellerde (mf 2630f, hattat 260g) common rail sistemi kullanılıyor, bu sistemde dağda yağmurda çamurda sorun yaşar mıyım? Bu soruları sorduğumda ormanda çalışırken birden elektroniği kitlerse oraya servis mi gelir gibi tepkiler aldım. Yani kısaca dezavantajları benim için ne olur? Bilgisi olan arkadaşlar ufaktan özet geçebilirler mi?
 
Common rail sistemi özenilecek bir teknoloji değil.Ele avuca gelir yakıt farkı yok.Mazot seçer teferruat çok bakım maliyeti filtreleri vs daha iyi olduğundan pahalıdır.Olası arıza yapma oranı yüksek. Euro 3 alın bence.
Arkadaş Dogru açıklamayı yapmış şuan euro3 ler en güzeli bencede hem çekiş hem uzun ömür açısından daha sağlam geliyor bana..
 
Merhaba hemşerim ,
Orman içinde dağda kullanmak için CRDi motor kullanmak gerekmez.
Çekiş konusunda Kubota 5072 , M9540 Hi Lo Low Profile (Alçak versiyon) iyi sayılır.
Bunların yaptığı işleri Başak 2073S , klasik kasa traktörde hayli hayli yapar.
Çamurculuk konusunda Steyr, Ford, Fiat, Same, JD traktörleri genelde tercih edilir.
Simpson CRDİ motor haritasında ,
1000-1300 rpm sabit tork aralığı , 2100 rpm max güç devri bulunuyor.
Motorun tork çizgisi çamurculuğu iyi olanlarda 1300-1500 rpm sabit tork aralığı tercih ediliyor.
Perkins 1104D-44TA motorda ise rölanti devirlerinde 250 n.m. tork tercih edilmiş.
Same Explorer 70 Special traktörde motoru 1000 rpm devire kadar ezme yapabiliriz.
Steyr traktörü de benzer şekilde bayıltma yaparsak daha iyi tutunma alırız.
 
Common rail alma. Hattat iyidir ama servis önemli. Hattat valtra altyapısı kullanıyor. Ayrıca yakıt fazla olmakla beraber John deere tavsiye edilir. Buralarda dağ motoru 1)John Deere e serisi .
2)case ve NH
3)hattat
4) Tümosan (parça ucuz olduğu için)
Tercih ediliyor.
 

Benzer Konular