Elektrikli Traktörde Seri Üretim Bir Kez Daha Ertelendi


Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli, bugün Çanakkale'de 15.Biga Tarım ve Hayvancılık Fuarına katıldı. Açılışta yaptığı ülke tarımın durumuyla ilgili konuşmasına buradan ulaşabilirsiniz.


Bakan Pakdemirli, bunun haricinde uzun süredir seri üretimi ertelenen; sene başındayken "7 Mayıs'ta banttan inecek", "Bu sene içinde seri üretime başlayacak" dediği elektrikli traktör hakkında güncel olarak şu bilgileri verdi. Devamı için buradan portal sitemizi ziyaret edebilirsiniz.



%c3%a7anakkale%20tar%c4%b1m%20fuar%c4%b1%20vitrin.jpeg
 
Ilk yapildiginda olmayacagi belliydi zaten, ama bu teknolojiyi muhendislerin ogrenmesi icin biryerden baslanmaliydo. Iyi de oldu. Yavas yavas gelisir. Yapanlardan razi olmak lazim. Hata buyuk konusup umit vermekti bunu da bakan yapti.
 
Togg mudur nedir araba için bilmem ünlü tasarımcıya çizdirilmiş projesi falanca şirketler ortak vs vs
Elektrik traktör ise tasarım berbat hatta başka marka traktörün üzerine monte edilmiş parçaları
bunlar çiftçiyi 50 sene önceki gözü kapalı köylü sanıyorlar galiba yemezler insanlar bu ise pazartesi başlamadı gidin de bu masalı başkasınâ atlatsınlar herksesin kapının önünde işini görecek traktörü var şükür, girdiler çok yüksek buna bir el atsın bakan bey
 
İlk yapıldığında olmayacağı belliydi zaten, ama bu teknolojiyi mühendislerin öğrenmesi için bir yerden başlanmalıydı. İyi de oldu. Yavaş yavaş gelişir. Yapanlardan razı olmak lazım. Hata büyük konuşup ümit vermekti bunu da bakan yaptı.
Elektrikli traktörün olmasından gurur duyarız.
Motor karakteristiği özelliklerinden dolayı tarımın bütün alanlarına hitap edemez.
Taksi motorları gibi sabit düz çizgi şeklinde tork aralığı olur, max güç tepe noktası olabilir.
Mesela ; 1000-2000 rpm sabit tork aralığı , 2100 rpm max güç motor anma devri.
Bu durum traktörün kuru zeminlerde çalışmasına olanak tanır.
Yaş zeminlerde patinaj istekleri yüksek olur , motorun esneklik özellikleri zayıf olur.
Motor torku yüksek tercih edilse , Fendt 828 modelde olduğu gibi lastikleri 1200-1600 rpm sabit tork aralığında kullanımda jantta çevirebilir.
Stabil çalışmalı biçer motorlarında olduğu gibi traktörü paletle kullanmak gerekebilir.
Lastik tekerle kullandığımızda esnek yapıdaki fosil yakıtlı traktörlere çekişmede yenilebilir.
Mevcut teknolojilerde motor grafiği çok güzel değiştirilebiliyor.
Fendt 1050 Vario ,
Same motor grafiğinin kesikli halini kullanıyor.
Sabit tork aralığı 1000,1200 rpm de başlar, Fendt 1050 de 1100 rpm tercih edilmiş.
En az yakıt bölgesi 1200-1600 rpm, stabil düz çizgi şeklinde iken 1050 modelde 1100-1500 rpm stabil şekilde ve 1300-1400 rpm arası daha düşük çukur şeklinde dizayn verilmiş. Sabit güç aralığı, 1500-1700 rpm e kadar azaltılmış.
2400 n.m. torktaki motor 1400 rpm devire sabitlenip bütün tarımsal işlemleri tek devir ile yapabiliyor.
Yakıt sistemi yüke duyarlı olarak motora yakıt veriyor.
Elektrikli motorda yüke duyarlı enerji tüketimi nasıl olacak, yazılım geliştirilmesi gerekir.
Araba motorlarında belli yük değerleri kullanmak yeterli olur fakat traktörün yükleri aşırı değişken nitelik taşır.
Binaenaleyh, sürücüyü işgücü olarak kısıtlar.
Sadice işletme maliyetleri olarakta analiz yapmıyoruz.
 

Sayin Hoca, teknik kisitlama nedeniyle cift surmekte falan kullanmak zor, kucuk olsa sera icinde falan kullanir, engebe yok, kesek yok, derin surum yok... Bence traktor degil de capa makinasi yapilsaydi daha iyi olabilirdi.
 
Sayin Hoca, teknik kisitlama nedeniyle cift surmekte falan kullanmak zor, kucuk olsa sera icinde falan kullanir, engebe yok, kesek yok, derin surum yok... Bence traktor degil de capa makinasi yapilsaydi daha iyi olabilirdi.
Traktörün kuru sürümü, gayet başarılı duruyor.
Fakat yaş sürüm , mısır, pancar yeri dediğimizde patinajdan yürüyemeyecek özellikte gibi duruyor.
İşgücü farkının da denemeden ne kadar olacağını tahmin edemeyiz.
10 ton ağırlıktaki traktörün 5000 daN çeki kuvveti oluyor.
5 ton traktör için 2500 daN çeki kuvveti desek ,
3,5 ton ağırlıktaki dizel traktör 3000 daN çeki kuvveti verebiliyor.
Toprak sertliği önem arz eder.
Her yerde uyumlu olmaz.
Ankara toprak yapısı mübarek kül gibi.
Kayran toprakta pırasa çok iyi tatlanırmış.
 
Seri üretime gecsede vaad edilenlerin olacağını hiç sanmıyorum şahsen
Daha önce soyledigim gibi beleş versler almam . Hiç bir çiftçi de riske girip buna para vermez .
Çala çala bir havaya benzetirler se birşeyler olur inşallah
Çalışacağı ve üretimi ile ilgili şüphem yok ama teknik yeterliliginin ihtiyacı karsilayacagi konusu kafamda bulanık, elektrik li otolardan yürüyorum. Menzilleri surekli calisirsa 2.5 saat ile 6 saat arasinda sınırlı.Otomobil dedigimiz şey sadece yol direnciyle mucadele ederek bu süreyi veriyor bize,traktör ise bir is makinasi sadece kendi ağırlığı degil,kullandigi alet muazzam direnç oluşturur. Işte bu şartlarda 8 saat calisabilecek olması nı düşünüyorum...
Tigemlerdeki performansını merak ediyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci32

Benzer Konular