Ynt: ERKUNT %100 YÜZ TÜRK MALIYMIŞ.EMİNMİSİNİZ.
Şu an başaktaki şanzumanın da aslı ZF ' dir. Lisans sözleşmesi bittiğinde o şanzumanın ve motorun bütün üretim hakları Başağa geçmiş oldu. Tümosan ' da da durum aynı, şanzumanı italyan lisanslıydı. Hattatın şanzumanları da sanırım John Deere tabanlı. Gördüğün gibi kimse sıfırdan motor-şanzuman tasarlamıyor. Amerika ' yı yeniden keşfetmeye gerek yok sonuçta.
Yakıt konusuna gelecek olursak; traktörün yakıtı birçok değişkene bağlıdır. O anki motor sıcaklığına, ortam sıcaklığına, çekilen ekipmana, toprak durumuna, deniz seviyesinden yüksekliğe, seçilen vitese, motor devrine, lastik basınçlarına, lastik tipine (radyal veya diyagonal), traktör ağırlığına vs. vs.
Motorun özgül yakıt sarfiyatının en düşük olduğu değer, genelde maksimum tork devridir, o da Erkunt ' larda 1400 d/d civarındadır. Bu devirde hem en yüksek çeki gücünü alırsınız, hem de en düşük yakıt sarfiyatını elde edersiniz. Bu devirden yukarılara çıkıldıkça yakıt sarfiyatı artar. Örneğin 1400 devirde saatte 8 lt yakıt sarfeden bir motor, aynı işi 2500 devirde yapmaya kalkarsanız yakıt sarfiyatı saatte 12 litreye dahi çıkabilir. Traktörünü doğru şekilde kullanan bir kişinin yakıtın fazlalığından şikayet edeceğini hiç sanmıyorum.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
ersan erkuntta calısıyon galiba bu bılgıyı ancak orda calısan bılır! zaten perkıns motor koymanızdakı amac yan sanayısı oldugun için indirimle almanız! Hattat traktor jd trasmıyonu kullanmıyor hattat traktor kendi dizayn etmiş oldugu bır trasmısyonu kullanıyor lisans hakkıda kendisinde!