Goodyear Lastikleri zirai lastik ürün grubundan çıkma kararı aldı


Ynt: Goodyear Lastikleri zirai lastik ürün grubundan çıkma kararı aldı

EROL AKGÜN link=topic=78315.msg927158#msg927158 date=1413647876' Alıntı:
arkadaşlar iyi akşamlar . lastik konusundaki açıklamaların hemen hemen tamamını okudum .genelde hepimizin yapmış olduğu hatalar var . yılmaz kardeşimin aynen dediklerine katılıyorum .
en önemli konu düşük hava olayı .
birde kullanılmayan araçların takoza alınması . ( balya makinası , biçer ,batoz ) gibi .
çünkü ağır araçlar lastiğin yapısını bozuyor .birde havası düşükse olay dahada hızlanıyor .( çabuk deforma oluyor )
Bir teknik insan olarak ben kendi işimle ilgili lastik olayını anlatayım . THY de grev olduğu zamanlar . uçaklar sabit olarak ayni yerde 2 veya 3 günden fazla sabit bırakmayız .uçaklar sürekli olarak hareket ettirilerek lastiğin taban oturumunu %45 ileriye veya geriye alırızki ayni yerde durmasın diye .zaten bu bakım kitaplarında yazar ve uygulanır .
birde hemen hemen 24 saattte 1 defa hava ikmalleri yapılır .verilen limitlere getirilir .
ben şahsım olarak muhakkak her üç arabamında latiklerini maksimum 1 ayda bir kontrollarını yaparım .eksilenleri tamamlatırım . lastik ömrü açısından .
tabiki arazi yapısını . taşlık gibi çok önemi vardır .

Valla Erol Abi uçaklar hep uçuyor diye düşündüğümüzden lastik kısmı hiç aklıma gelmiyordu. Cidden önemli bir durum.

Düşünsenize sağ arka lastiğin zıplama yaptığını :D

Lastikçiye çekme ihtimalin, yada en yakındaki benzinlikte havalarını kontrol etme imkanın da yok.

Hele 'gelirken, yolda inmiş' deme lüksün hiç yok.

Uçak la bu..
 
Ynt: Goodyear Lastikleri zirai lastik ürün grubundan çıkma kararı aldı

YUSUFTUYLUOGLU link=topic=78315.msg927285#msg927285 date=1413655024' Alıntı:
bence petlasla aynı segmentte lastik üretmeye utandı.
petlas yarık petlas...
petlas yırtık petlas...
petlas çatlak petlas...

Yusuf Abi iyi akşamlar.

Senin petlas olayı ne oldu? Tüketici mahkemesine falan baş vurdun mu?
 
Ynt: Goodyear Lastikleri zirai lastik ürün grubundan çıkma kararı aldı

sebazios link=topic=78315.msg927292#msg927292 date=1413655538' Alıntı:
Yusuf Abi iyi akşamlar.

Senin petlas olayı ne oldu? Tüketici mahkemesine falan baş vurdun mu?
Sağol yılmaz iyi akşamlar..
tük.mah. başvurmadım garantisi bitmiş bişey çıkmaz dediler..
birde petlasın bu konuda epey şikayet edeni varmış..
kimseye ne yeni lastik nede parasını geri vermemiş..
hemde bunların içinde garantisi bitmeyen mağdurları bile var..
ne diyim mevlam artık uzak etsin..
 
Ynt: Goodyear Lastikleri zirai lastik ürün grubundan çıkma kararı aldı

sebazios link=topic=78315.msg927281#msg927281 date=1413654710' Alıntı:
Valla Erol Abi uçaklar hep uçuyor diye düşündüğümüzden lastik kısmı hiç aklıma gelmiyordu. Cidden önemli bir durum.

Düşünsenize sağ arka lastiğin zıplama yaptığını :D

Lastikçiye çekme ihtimalin, yada en yakındaki benzinlikte havalarını kontrol etme imkanın da yok.

Hele 'gelirken, yolda inmiş' deme lüksün hiç yok.

Uçak la bu..

olaya birde şöyle bak lastikçiye telefon açıyorsun abi ben yolda lastiğim patladı yardımcı olurmusun. neredesin - tependeyim ama duramıyorum. :) :)
 
Ynt: Goodyear Lastikleri zirai lastik ürün grubundan çıkma kararı aldı

arkadaşlar tekrar iyi akşamlar . fırsat buldukça nete girmeye çalışıyorum . lastik konusu gerçekten çok önemli . sıfır takılan bir lastik ebadına ön ve arka lastiklere veya tonaja gore ( 2 =4 defa ) arası KAPLAMA yapıldıktan sonra lastik kal ( hurda ) olur . lastik havalarını devamlı ölçmek veya ölçtürmek çok zor değil . şimdi yeni çıkan güzel ölçme aletleri var . teknik olarak (TABİKİ ARAÇ VEYA MAKİNA ) fazla yol yapmadan ( 1000=2000 ) metre gitmeden lastik havaları ayarlanmalı .
büyük MİCHELLİN lastik bayilerinde düşük basınçla ilgili videolar var . imkanınız olur ise seyretmenizi isterim .TEST OLARAK . uçağın kalkışında düşük basınçlı lastiğin nasıl patladığının testi . normal basınçlı olan patlamadığını göreceksiniz .
bizim mesleğimizde hep sıfır hata olduğundan dolayı herşey sıfır toleranslıdır .
bizim isle ilgili bir örnek vereyım . her iki taker 200 PSI olması gerekirken sefer dönüşü kontrolunda % 25 basın düşüklüğü görürsek eğer , aynı aks üzerinde her iki tekerde değişir . hiç risk alınmaz .çünkü iniş ve kalkışta size yere temasınızı sağlayan sadece lastiktir . diş derinliğide ayni işaret bezi ( teli ) görüldüğü anda hemen lastik değişir . çünkü altta 20 KAT KAPLAMA hasar görerek lastiğin kal olmaması sağlanır . kaplama sayısı limitine gelene kadar kaplanır ve lastik atılır . tekrar iyi akşamlar .
 

Benzer Konular