TR6 120 Kullananlar varsa bilgi verebilir mi?


Bir konu üzerinde sürekli duran aynı üyeye farklı isimlerle aynı mevzudan sataşmaya çalışan üyeler var bir kaç kere denk geldim burda sonrasında beni bu forumdan silin çıkartın falan diye atar yapıyorlar bir daha da görünmüyorlar
Üye silmek yerine ban konulursa aynı ip den bağlanmazlar gerçi bağlanacak olan her türlü bağlanır
Çoğu üye artık az çok da olsa birbirini tanıyor arada ufak sürtüşmeler olsa da unutuluyor yeni üye olanlar sıkıntı çıkartıyor genelde
Burada sürekli aktif üyelerden böyle birşey yapacak olanı sanmam.
Genelde ismi cismi nickim gerçek değil şunu yazdım daha önce o isim alındı diyenler
bende böyle yazdım gerçek ismim degil ama diye konuşanlar formdan yasaklanan kişiler olduğu da belli
Yan form toprak bilgi
Orayada arada bakıyorum buradaki birçok üye aynı isimle oradada var olabilirde kimseyi ilgilendirmez de.
Sırf burada ortamı germek için gelenler var.
Birşey söyleyim huzur bozayımcı tipler.

Bende bir fark ettim yeni üye olmuş ama herkesi çok iyi biliyor ama bulaşmıyor kendisi gitmek istemişti yasaklanmadı
Yeni uyesin herkesi iyi biliyorsundan sordum kim olduğunu söyledi ama oda anlamış bazı tartışmaların birbirimizi kırmaktan başka işe yaramadığını



Ama bu şekilde neden konuşulur anlamış değilim 46708[/ATTACH]
 

Resimler ve ekler

  • Screenshot_2020-04-04-12-55-15-080_com.google.android.apps.photos.jpg
    Screenshot_2020-04-04-12-55-15-080_com.google.android.apps.photos.jpg
    33.1 KB · Görüntüleme: 131
  • Screenshot_2020-04-04-12-54-53-444_com.google.android.apps.photos.jpg
    Screenshot_2020-04-04-12-54-53-444_com.google.android.apps.photos.jpg
    34.6 KB · Görüntüleme: 122
Bu durumda şöyle bir yol izlesek sizce nasıl olur?

TR6.120 nin ağırlıklarını azaltıp ağırlık/bg oranını TR6.130 ile aynı yapsak bu durumda TR6.120 deki çekiş ve hantallık sorununu çözemez miyiz? 130 un ağırlık/bg orani 49.3 olduğuna göre;

49.3 × 112 bg = 5.520 kg yapar.

Bu durumda toplam ağırlıktan 500 kg azaltmak gerekir. Arka ağırlıklar sag- sol toplamda 6*65=390 kg, ön ağırlıklar da 18*45=810 kg.

Traktör on/arka dingil yük dağılımı %60-%40 oranında.
Bu oranı da koruyacak şekilde 500 kg in 300 kg ini arka agirliklardan, 200 kg i on agirliklardan azaltabiliriz.
Yanı arka agirliklardan 130 *2 toplamda 260 kg, in agirliklardan da 45*5 yani 225 kg olmak üzere toplamda 485 kg azaltılabilir.

Ne dersiniz, böyle bir yol izlesek nasıl olur?

Bu konular tam olarak mühendislik konuları, şimdi ne desem yanlış olur. Ben sadece tr6 serisinde görülen bu ağırlık konusuna dikkat çekmek istemiştim. Amacım tr6 kötülemek vs değil, bazı arkadaşlar yanlış anlayabilir. Yoksa bende tr6.130 hayali kurmuyor değilim td110 u yolcu edip:) .
 
Bende o yüzden sildim sayın hocam, Türkçesini sormaya korktum ingilizcem hiç iyi olmadı, how money yetmezmi?
Canınız sağ olsun.
Yazım hataları veya aksan her dil içinde var.
Telaffuz hataları bazen can sıkar.
Who, hu diye okunursa kim anlamına gelir, ho diye okunursa kötü anlamı var.
Garson bir arkadaşım turiste söylemiş , turist yemek istemiş ,
Ho deyince kafaya tabağı yemiş. :)
 
MAXXUM serisinde de aynı mantığı uygulamışlar 140 maxxum ile 100 maxxum yaklaşık aynı ağırlıklara sahip.case maxxum ve
Newholland T6000
Tr6.120
130
140
Opsiyonları hariç
Birebir ayni traktörler.
Benim görüşümde eskiden beri hep ayni Bir traktor fabrikadan nasil gelirse gelsin illaki o şekilde aynı ağırlığa sahip kalacak diye bir şart yok düşüncesindeyim.
Örneğin 135 massey fergusonlar ülkemize geldikleri yıllarda bazı çiftçiler arka jantlara ve on kısmına ek ağırlık uygulamışlar mantıklı da olmuş.
Sonra case JX75C VE FARMAL C serisi hepsi hafif traktörler sonuç olarak kullananlar ek ağırlık uyguluyor.şoyle de bir durum var newholland TLA serisi aksine hantal bir seri ama çoğu ciffci arka jantlardan ağırlıkları sökmeyip hantal kaldığını dile getirip gerekli müdahalede bulunmamislardir.
Aynı bu şekilde bir cok ornekler var FIAT 60-66 çiftceker trajtör satin almistim ayni sekilde bayilma sorunu yasadim.arka tekerlerden 4 adet agirlik sökmustum.massey 4709 kullandim oda cok hantal traktor onunda arka jant agirliklari sokulumeli dusuncesindeyim.Case maxxum 100 ikince el satın aldım, traktorü ilk kullandım hantal kaldığını gözlemledim.ne yaptım hemen arka tekerlerden 6 adet on agirliklardan da 6 adet söküp test ettim gerçekten basarili bir sonuç aldim.traktorun yakıtı azaldı ve çakısı arttı ve daha seri oldu.bence tr6 serisinde arka ağırlıklarda n azaltma yapılabilir.yanlisda anlaşılmasın bu iş tecrübe ve kullanım ihtiyacı ile de alakalı bir durum.adam düz ovada çiftçilik yapar pancar silaj mısır eker ağırlık sökmeyebilir. Ama bizim tarlalarımız Yokuş lu olmasından dolayı yaptığım uygulamada doğru sonuca ulaştım.Ayni uygulamayı dayı oğlunun 2005 model TL100A traktörüne de uyguladık arka aģirliklari komple söktük.oda basarili oldu.Ben tavsiye ederim.Bir çiftçi kullandığı traktörünü tanımalı bu traktor hafif mi hantal mi.buna göre FIZIK kurallarından yola çıkıp öncelikli olarak yük dağılımına dikkat edilmesi gerektiğini dusunuyorum.saygi ve selamlar.
 
Son düzenleme:
Bu durumda şöyle bir yol izlesek sizce nasıl olur?
TR6.120 nin ağırlıklarını azaltıp ağırlık/bg oranını TR6.130 ile aynı yapsak bu durumda TR6.120 deki çekiş ve hantallık sorununu çözemez miyiz? 130 un ağırlık/bg orani 49.3 olduğuna göre;
49.3 × 112 bg = 5.520 kg yapar.
Bu durumda toplam ağırlıktan 500 kg azaltmak gerekir. Arka ağırlıklar sag- sol toplamda 6*65=390 kg, ön ağırlıklar da 18*45=810 kg.
Traktör on/arka dingil yük dağılımı %60-%40 oranında.
Bu oranı da koruyacak şekilde 500 kg in 300 kg ini arka agirliklardan, 200 kg i on agirliklardan azaltabiliriz.
Yanı arka agirliklardan 130 *2 toplamda 260 kg, in agirliklardan da 45*5 yani 225 kg olmak üzere toplamda 485 kg azaltılabilir.
Ne dersiniz, böyle bir yol izlesek nasıl olur?
Genel ağırlık azalınca çeki demiri gücü düşer, ağır işlerde sarsıntı artar, kabin süspansiyonda yok, işin tadı kaçar.
 
Bu konular tam olarak mühendislik konuları, şimdi ne desem yanlış olur. Ben sadece tr6 serisinde görülen bu ağırlık konusuna dikkat çekmek istemiştim. Amacım tr6 kötülemek vs değil, bazı arkadaşlar yanlış anlayabilir. Yoksa bende tr6.130 hayali kurmuyor değilim td110 u yolcu edip:) .
6 sınıfında tekerden 130 hp alabileceğimiz modeller dikkatimi çekiyor.
Genelde tek traktör olarak alındığından her işe koşturmak durumunda kalıyor.
Kumsal alanla kara toprak tarla arasında işleme zorluğu olarak çok fark olur.
JD ve Case iH, 6 sınıfı üzerinde nominal motor güçlerini kaportaya yazıyor,
Tekerden alabileceğimiz motor gücü verileridir.
Diğer markalarda böyle verileri göremiyoruz.
New Holland, Agco grubu, Kubota, Landini , Mc Cormick, SDF(Same Deuthz Fahr), yerli markalar böyledir.
Sonuçta iş makinesi kullanıyoruz, ne aldığımızı bilme hakkımız var.
TR6 serisinin motor gücü verileri de max motor gücü verileridir.
Testlerde %60 ve %90 motor gücünde daha az yakıt harcayan modeller var.
Aynı motor gücü verileri olsa %90 yükle az yakıt harcayacak traktörün iş kapasitesi fazla olacaktır.
Zaman bazen çok şeyden değerlidir.
Taksi gibi traktör yapıyorlar ama traktör gibi gidenleri ayırmamız gerekiyor.
 
6 sınıfında tekerden 130 hp alabileceğimiz modeller dikkatimi çekiyor.
Genelde tek traktör olarak alındığından her işe koşturmak durumunda kalıyor.
Kumsal alanla kara toprak tarla arasında işleme zorluğu olarak çok fark olur.
JD ve Case iH, 6 sınıfı üzerinde nominal motor güçlerini kaportaya yazıyor,
Tekerden alabileceğimiz motor gücü verileridir.
Diğer markalarda böyle verileri göremiyoruz.
New Holland, Agco grubu, Kubota, Landini , Mc Cormick, SDF(Same Deuthz Fahr), yerli markalar böyledir.
Sonuçta iş makinesi kullanıyoruz, ne aldığımızı bilme hakkımız var.
TR6 serisinin motor gücü verileri de max motor gücü verileridir.
Testlerde %60 ve %90 motor gücünde daha az yakıt harcayan modeller var.
Aynı motor gücü verileri olsa %90 yükle az yakıt harcayacak traktörün iş kapasitesi fazla olacaktır.
Zaman bazen çok şeyden değerlidir.
Taksi gibi traktör yapıyorlar ama traktör gibi gidenleri ayırmamız gerekiyor.

Selamün aleyküm abi sen tr6 120 mi bana tavsiye edersin yoksa t6020 ya da t6040 mı bunların yakıt durumları nasıl bilgin var mıdır kuru tarımda kullanıcam. pulluk kullanıcam krom kullanıcam mibzer kullanıcam. biçim zamanı buğday ya da arpa taşıyacam. önerebileceğin römork ne olur ve zıplama çok fazla yapar mı bu traktörler? sen bilgi sahibi bir insansın yardımcı olursan çok sevinirim.
 

New Holland Tr 6.130 vitesi boşa alıyor başına gelen veya duyan varmı
Geçen hafta seride gitti geldi nohut ekerken tekrar yaptı servis geldi yaptı gene yaptı bugünde servise gitti
İşin kötüsü geçen hafta garanti bitti
 
Selamün aleyküm abi sen tr6 120 mi bana tavsiye edersin yoksa t6020 ya da t6040 mı bunların yakıt durumları nasıl bilgin var mıdır kuru tarımda kullanıcam. pulluk kullanıcam krom kullanıcam mibzer kullanıcam. biçim zamanı buğday ya da arpa taşıyacam. önerebileceğin römork ne olur ve zıplama çok fazla yapar mı bu traktörler? sen bilgi sahibi bir insansın yardımcı olursan çok sevinirim.
Aleyküm selam,
400 dekar kuru tarım için tek traktör pek mantıklı gelmiyor.
NH T5 110 EC ve TT4.75 iki traktör olsa sizin için daha kullanışlı olur.
Pulluğu 5 soklu kullanacağız diye bir anlayış yok. Derin sürüm ihtiyacı varsa 3-4 soklu pullukta güzel iş yapar.
25 sıralı hububat ekim mibzeri gayet güzel olur. 22-24 diskli merdaneli diskaro , 9-11 bacak çizel, 72 diş 30 cm aralı 6*12 sıralı tırmık, 25 bacaklı tiller , 1 tonluk ilaçlama holderi( 15 m kanat açıklığı), 15 m^3 çift dingil tandem römork ihtiyaçları karşılar.
Römorkta Köksal, Tınaz, Palazoğlu, Akın gibi markalar çevrede kullanılıyor.
 

Benzer Konular