Ynt: Yeni TDD serilerindeki tork meselesi nedir?
doktor gibi konuştun nail abinailyetek link=topic=59037.msg648269#msg648269 date=1352668752' Alıntı:Kısa ve öz; gençler sınıfta kaldınız.
Modern kullanımı, bir tork konvertör genellikle türüdür hidrodinamik sıvı kancası bir mesafede dönen güç aktarmak için kullanılan ana işletici böyle bir olarak, içten yanmalı motor veya elektrik motoru tahrikli dönen bir yük. Tork konvertör normalde mekanik gerçekleşir debriyaj yük güç kaynağından ayrılmalıdır sağlayan bir otomatik şanzıman ile bir aracın içinde. Genellikle motorun esnek plaka ve transmisyon arasında yer almaktadır.
Bir tork konvertör kilit özelliği giriş ve çıkış devir arasında önemli bir fark olduğunda böylece bir eşdeğer sağlayan tork çarpmak için yeteneğidir redüksiyon dişlisi . Bu aygıtlardan bazıları da kendi hızlarında kayma ve verimlilik oluşabilecek zararı önlemek için, yaklaşık eşit olduğunda katı şanzıman motoru bağlayan geçici bir kilitleme mekanizması ile donatılmıştır.
Bugüne kadar otomobil şanzıman tork konvertör en yaygın biçimi aygıtı burada açıklanan olduğunu. Ancak, 1920 ' li yıllarda sarkaç tabanlı orada da Constantinesco tork konvertörü . Için mekanik tasarımlar da vardır sürekli değişken yayınlar ve bu da, tork çarpmak örneğin yeteneğine sahip Variomatic kasnakları ve kayış tahrik genişleyen.