1986 model 8073 hidrolik sorunu


Selamun aleykum

Gecen hafta koye gittim, babamin 50, 55 dönum taşlı tarlası vardi, nadas etmekte kararsiz kalmistik(malum 30 tl mazot vs) yağmurun yumuşagına sür dedi bende kıramadim, (fakat babam steyr hidrolik ayarini bilmiyor, n-t-l yani hassasiyet kolunu falan bilmiyor)yastik başlarınıda ben yapayim dedi, sonra ne oldu bilmiyom hidrolik hiç kaldırmadı. Filitreyi ve yağı komple degistirdik, ilk başta kaldirmadi bi 5 dakka sonra kendi kendine yukarı aşağı inip kalkarak çalisti. Son durumda resimdeki kiliti kapatinca sorunsuz kalkıyor ama inmiyor, açınca çok cok yavaş ve titreşerek kalkıyor. Başına gelen oldu mu? Sorun nedir?
IMG_20220625_225859.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Aleyküm selam,
Hidrolik hiç kaldırmıyorsa muhtemel hidrolik yağ azalmıştır, tamamlamak gerekir.
Pulluk sürümünde hassasiyet kolu en geriye pulluk tarafına alınır.
Hidrolik kilit pimi takılıysa çıkarılır.
Pulluk toprak içindeyken tık tık hassasiyetin vurduğu fark edilir.
Topraktan çıkarıldıktan sonra hassasiyet hafiften pulluğu yoklar.
Pulluk taşıma konumunda iken de hassas hafiften vurur, normaldir.
İndirme vanası gerekli indirme hızı yakalanana kadar açılır, sonuna kadar açmaya gerek yoktur.
Şanzıman yağı eskidiğinde buhar yapmaya başlıyor, vites dibindeki keçeleri patlatabiliyor.
1500 saatlerde değişmesi gerekebiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: grall
Aleyküm selam,
Hidrolik hiç kaldırmıyorsa muhtemel hidrolik yağ azalmıştır, tamamlamak gerekir.
Pulluk sürümünde hassasiyet kolu en geriye pulluk tarafına alınır.
Hidrolik kilit pimi takılıysa çıkarılır.
Pulluk toprak içindeyken tık tık hassasiyetin vurduğu fark edilir.
Topraktan çıkarıldıktan sonra hassasiyet hafiften pulluğu yoklar.
Pulluk taşıma konumunda iken de hassas hafiften vurur, normaldir.
İndirme vanası gerekli indirme hızı yakalanana kadar açılır, sonuna kadar açmaya gerek yoktur.
Şanzıman yağı eskidiğinde buhar yapmaya başlıyor, vites dibindeki keçeleri patlatabiliyor.
1500 saatlerde değişmesi gerekebiliyor.
Tesekkur ederim, tarla taşlı olduğu için pulluğun tekerini takmistim, hassasiyet kolunuda en ileri aldim sürdum, sonda babam aldı nereyi oynadı yada bozdu bilmiyorum, yaği bitmiştir dedi, içinden 9-10 litre yag cikti. O yağı degistirdik, yağı fulledik.
Dedigim gibi ; (hassasiyet kapali ,en arkada) kilit mandalı ortadayken tepki vermiyor, kapatınca güzel kaldırıyor inmiyor, açınca cok cok yavas kaldırıyor, sona gelince 10 santim inip tekrar kaldiriyor ve bunu tekrarliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Hassasiyet kolu en ileride (N) pozisyonunda ise hafif topraklarda normal sürüm için. Hassasiyet kolu ortada (T) pozisyonunda ise derin sürüm veya ağır topraklarda normal sürüm için. Hassasiyet kolu en geride (L) pozisyonunda ise seviye kontrol ve yüzme pozisyonu. Tekerlekli mibzer,diskaro, gübre kovası, ilaç makinası gibi aletlerde kullanılır. L pozisyonunda hassasiyet çalışmaz, hassasiyet gerektiren (pulluk gibi) ekipmanlar kullanılmaz. Hatta, hassasiyetin zarar görmemesi için hassasiyetin olduğu bölüme pim takılarak hassasiyetin kilitlenmesi gerekir. Hidrolik yağını ve filtresini değiştirdikten sonra kaldırma sorunu çözülmüş olması gerekirdi. Acaba hidrolik yağını 20 no dan kalın koymuş olmayasınız. Yaz aylarında 30 no da olabiliyor ama orjinali 20 no.
 

Benzer Konular