1987 Massey Ferguson 265 Hidrostatik Direksiyon + Bağımsız Damper Uygulaması


Hayırlı forumlar ahali.
265 son haline yaklaşıyor yavaş yavaş 🤝Çayır biçerken arka düşünce, hidroliği kaldırırken titremeye başlamıştı. Ondan önce şanzıman sesinde bir hoşnutsuzluk seziyorduk. Biz de Isuzu’yu muayeneye götürürken arkasına attık götürdük.
Şanzıman açılınca içerden kötü sürprizler çıktı, ayna mahrutide 2 diş kırık, müthiş boşluk var, aks bilyaları bozulmaya başlamış, hidrolik pompasının odalarından biri komple dağılmış. Şanzımanı ilk kez açılan bir makine için gayet iyi 😌
Bu motorun şanzımanı bir daha açılmaz dedim, bağımsız damper için düğmeye bastım 🥸
IMG_0738.jpeg

Ustamız Phantom’dan çıkma komple pompa ayarladı, fiyat olarak daha uyguna geldi.
Nispeten keyfi denebilecek bir ekleme de direksiyon. Benim derdim kabini değiştirmek olduğundan, ilerde takılacak kabin mükemmel olsun diye rotsuz sisteme geçirmemiz lazımdı. Onu da araya sıkıştırdım. Öndeki silindirin her sene bozulması derdinden de kurtulmuş olduk.

IMG_1039.jpeg

IMG_1043.jpeg

IMG_1044.jpeg

IMG_1046.jpeg

IMG_1047.jpeg

IMG_1048.jpeg

IMG_1041.jpeg

Kabin değiştiğinde buralar hep düzenlenecek. Direksiyondaki hortumları da rekorlu tip yapacağım. Referans olarak:
IMG_0932.jpeg


Multipower pompası felaket bir hıza sahip. Silindiri 5611’le aynı hızda kaldırıyor. Tandem pompayla o kadar uğraşıp kalabalık yapmadığım için çok memnunum 🙂 Şanzıman açtıranlara tavsiye edilir.
Şu an önümde çıkma orijinal kabin hedefi kaldı. Onu da bulursam içim rahat edecek.

Ustamız Selahattin Özalp (Özler Otomotiv)
Üstüne kimseyi tanımam 🙌🏻
2004’ten beri fotoğraftaki 3 kişi sıkı dost 🤝
IMG_0861.jpeg
 
Aslında dışarıdan tek dişli pompa ile de bağımsız çıkış yapmak mümkün. Bunun için dişli pompa, öncelik valfi ve LS sinyalli orbital valf yani danfos dediğimiz parçalar gerekli. Öncelik valfi danfos ve hidrolik çıkış valfi arasında ihtiyaca göre dağıtım yapan bir parça. İleride 165 için bu şekilde bir dönüşüm yapabilirim
 
Aslında dışarıdan tek dişli pompa ile de bağımsız çıkış yapmak mümkün. Bunun için dişli pompa, öncelik valfi ve LS sinyalli orbital valf yani danfos dediğimiz parçalar gerekli. Öncelik valfi danfos ve hidrolik çıkış valfi arasında ihtiyaca göre dağıtım yapan bir parça. İleride 165 için bu şekilde bir dönüşüm yapabilirim
Normal şartlarda o tip daha mantıklı biraz daha uğraştırıcı ama traktörü bölmek var diğer seçenekte de.
Farklı sistem olursa vizyonumuz ufkumuz genişler, iyi olur 😃
 
Bağımsız çıkışlar için yağı şanzumandaki pompadanmı aldınız bu mümkünmü yeni traktörler gibimi oldu kolu hidrolik kollarla hiç alakasız
İlk fotoğrafta alttaki siyah bizim ana hidrolik pompamız, üstteki beyaz da eskiden Multipower pompası, şu anda ipto pompası olarak geçiyor. Sürekli tahrik olduğu için eskisi gibi hidrolikle, vanayla falan uğraşma işi yok. Kullanırken dünya varmış dedim valla 🥹
 
Bu efsaneymiş, çok teşekkür ederim. Çok işime gelir hazır olması. Neresi hocam burası?
Yılmazlar var yeni sanayide ve develide dükkanları var orda görmüştüm.
siteleri bu : https://www.traktoryedekparcalari.net/
Birkaç link bırakıyorum.

Bu ikinci linkteki set rotsuz 265 in. Bloğa sabitlenen bir sac var borular o sac üzerinden perde geçiş nipeli ile geçiyor. Attığınız fotoda görünen egzoz manifoldunun altındaki parça. İkinci linkte onu göremedim. Parça numarası ile sipariş geçecek olursanız onu bir teyit edin en iyisi sette var mı yok mu diye. Bende bu setten alacaktım ama direksiyon açıları bir değildir diye düşünüyorum. Birde çıkışları sol tarafa verecem. O yüzden hiç uymaz bana
 
Yılmazlar var yeni sanayide ve develide dükkanları var orda görmüştüm.
siteleri bu : https://www.traktoryedekparcalari.net/
Birkaç link bırakıyorum.

Bu ikinci linkteki set rotsuz 265 in. Bloğa sabitlenen bir sac var borular o sac üzerinden perde geçiş nipeli ile geçiyor. Attığınız fotoda görünen egzoz manifoldunun altındaki parça. İkinci linkte onu göremedim. Parça numarası ile sipariş geçecek olursanız onu bir teyit edin en iyisi sette var mı yok mu diye. Bende bu setten alacaktım ama direksiyon açıları bir değildir diye düşünüyorum. Birde çıkışları sol tarafa verecem. O yüzden hiç uymaz bana
Evet Yılmazları biliyorum birkaç parça almıştım. Sincanlı perakende satmıyor galiba, merkezleri bana yakın gitsem verirler mi ki🤔
100 ve 200 serisi direksiyon sehpaları aynı galiba, direksiyon mil kovanı yeni tipte daha ince, sehpanın da beyni tutan kısmı daha dik, yani bizim direksiyon 3 cm kadar yukarı kalktı. Ama o da araya pul atarak ayarlanır.
 

Evet Yılmazları biliyorum birkaç parça almıştım. Sincanlı perakende satmıyor galiba, merkezleri bana yakın gitsem verirler mi ki🤔
100 ve 200 serisi direksiyon sehpaları aynı galiba, direksiyon mil kovanı yeni tipte daha ince, sehpanın da beyni tutan kısmı daha dik, yani bizim direksiyon 3 cm kadar yukarı kalktı. Ama o da araya pul atarak ayarlanır.
Aradığımda o şekilde satış yapmadıklarını söylediler. Sincanlı ile çalışan herhangi bir parçacı getirtir diye düşünüyorum parçacıya sormak lazım. 100 serisi ile 200 serisinin sehpa kısmı farklı oluyor. 100 serisinde direksiyon kutusu gösterge tablasını falan taşıyor. 100 serisine göre sehpa hazır satılıyor ama biraz pahalı. Hemde o sehpa ile takanlar 200 serisinin direksiyon milini kısaltıp o şekilde takıyor. Ben kısaltmadan olduğu gibi kullanmak istiyorum. Bunun için sehpayı kendime göre danfos biraz daha derinde olacak şekilde yapacam
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt