• Hesabınıza giriş yaparken sorun yaşıyorsanız buraya tıklayarak lütfen şifrenizi sıfırlayınız.

2 inek alsam hayvancılığa başlasam ilerleme kat edebilir miyim?

Katılım
04.01.2015
Mesajlar
833
Konum
izmir

21 yaşındayım askari ücretle çalışıyorum ve bizim babam tarafı eskiden hayvancılık yapıyorlarmış 2000 yıllarında bırakmışlar, benimde küçüklüğümden gelen hiç gitmeyen bir isteğim var hayvancılık yapmak.

Hazır dam var eksik olan hayvan, elimde 15 bin tl param var iki inek alsam yem, slaj, yonca... alsam hayvancılığa bismillah desem yapabilir miyim başara bilir miyim?

En kötü günlük 25'er kilodan 50 kg süt çıksa 2 tl den satsam 100 tl günlük en fazla 50 tl hayvan yese bana kalır 50 tl ? Sizce abilerim?

Sizler işin ehli abilerimsiniz sizlere soruyorum nasıl yapsam başara bilirim nasıl yapmalıyım?
 
Katılım
24.11.2009
Mesajlar
10,990
Konum
Ankara
Hesapta yanlışlık var gibi hocam senin süt 4 liraya denkgelmiş.
Tartışılması gereken bir konu. Bilgilendirecekler olacaktır.
 
Katılım
04.08.2018
Mesajlar
376
Yaş
22
Konum
Balıkesir
Kardeşim yaşlarımızda aynıymış bize de yakınsın izmirdeymişsin bende balıkesirdeyim bizde sonradan girdik bu işe 3-4 yıl önce, öncelikle sana tavsiyem inek alma fikrinden tamaaamen vazgeç yani 10 top silaj alsan 150 balya yonca alsan zaten bunlar 5 milyar kalan 10 milyara 1 inek bile zor alınır kaldıki bu hayvanları yılda 300 gün sağcan 70-80-90 gün kuruda olcaklar yani yiyecekler ama bişey vermeyecekler. Ayrıca iki ineğin bakımı sabah yarım saat akşam yarım saat kalan zamanda köy yerde delirirsin sıkıntıdan inek de baktım koyunda keçi de mandada hatta deve bile baktım ineği bi kenara bırakıp başka tavsiyelere açacaksan kendini eğer tarlan var mı köy hangi köy mera var mı şehre kaç km traktör var mı bunları yaz yardımcı oluruz sana yok inekte ısrarcıysan allah muvaffak eder utandırmaz inşallah
 
Katılım
04.01.2015
Mesajlar
833
Konum
izmir
Kardeşim yaşlarımızda aynıymış bize de yakınsın izmirdeymişsin bende balıkesirdeyim bizde sonradan girdik bu işe 3-4 yıl önce, öncelikle sana tavsiyem inek alma fikrinden tamaaamen vazgeç yani 10 top silaj alsan 150 balya yonca alsan zaten bunlar 5 milyar kalan 10 milyara 1 inek bile zor alınır kaldıki bu hayvanları yılda 300 gün sağcan 70-80-90 gün kuruda olcaklar yani yiyecekler ama bişey vermeyecekler. Ayrıca iki ineğin bakımı sabah yarım saat akşam yarım saat kalan zamanda köy yerde delirirsin sıkıntıdan inek de baktım koyunda keçi de mandada hatta deve bile baktım ineği bi kenara bırakıp başka tavsiyelere açacaksan kendini eğer tarlan var mı köy hangi köy mera var mı şehre kaç km traktör var mı bunları yaz yardımcı oluruz sana yok inekte ısrarcıysan allah muvaffak eder utandırmaz inşallah
Traktör var, tarla olarak 7000 m2 arazi var ama içerisinde ceviz ağaçları var ama yonca vs diksem büyür. Köy değil ilçenin ovasında bizim arazi ve ilçeye minibüs ile 30 dkka özel araç ile 15 dkka mesafede
 
Katılım
04.08.2018
Mesajlar
376
Yaş
22
Konum
Balıkesir
Traktör var, tarla olarak 7000 m2 arazi var ama içerisinde ceviz ağaçları var ama yonca vs diksem büyür. Köy değil ilçenin ovasında bizim arazi ve ilçeye minibüs ile 30 dkka özel araç ile 15 dkka mesafede
Kardeşim ilçenin ovasında dediğine göre, heralde heryer tarla. Meranın hiç olmadığını farzediyorum ilçeye de yakınmışsın, sana tavsiyem ilçede kaymak satılıyo mu sor soruştur, yada manda sütünü alacak yer var mı . Bir tane motosiklet alıp sabahları sütü ilçeye bırakırsın benim yaptığım gibi. Hem mandaları daha ucuza alırsın hem dayanıklı hayvandır senin acemilik hatalarını örter hemde inekten daha kârlıdır. Bir manda 5-6-7-8 lt arasında süt verir, 7 lt alabilirsen günlük mandadan, iyi bakar düzgün hayvan seçersen tabi. 7 lt sütten rahatlıkla 1 kg kaymak düşer; kaymağın kilosu 70 lira. 7 kg kaymağı alınmış süt kalır sana bunu da yoğurt yaptığında 3 tl den satarsın 20 lira. Yani kendin sağıp sütü bu şekilde işleyip kendin satarsan 1 manda 90 lira para kazandırır sana; en fazla 10-15 lirasını yer. 70 lira net kâr kalır 1 mandadan, 2 manda bakıp bu şekilde sütünü satabilsen aylık hesaba vurduğunda en az 2-2.500 tl bırakır sana en az.
 
Katılım
04.01.2015
Mesajlar
833
Konum
izmir
Ilçe 130 bin nüfuslu ve çok sayıda şarküteri dükkanı var yoğunda bir talep var, eminim ki manda sütüne, kaynağına, yogurduna talep olur.
Bizim burada manda nasıl bakılır edilir bilen de yok büyük baş hayvan gibi mi olur bakımı beslenmesi?
 
Katılım
04.08.2018
Mesajlar
376
Yaş
22
Konum
Balıkesir
Ilçe 130 bin nüfuslu ve çok sayıda şarküteri dükkanı var yoğunda bir talep var, eminim ki manda sütüne, kaynağına, yogurduna talep olur.
Bizim burada manda nasıl bakılır edilir bilen de yok büyük baş hayvan gibi mi olur bakımı beslenmesi?
Bak manda başlığı açmıştım ben orda mandaya verdiğim rasyonu filan da yazmıştım bi bakabilirsin, sana daha farklı bi rasyon da hazırlarız. Büyğk baştan pek bi farkı yok doğumu sıkıntılı olmaz hastalık yapmaz öyle pek, sağımını günde 1 kez yaparsın yazları sıcaklarsa eğer serinletirsin sadece bu yani
 
Katılım
04.01.2015
Mesajlar
833
Konum
izmir
Bak manda başlığı açmıştım ben orda mandaya verdiğim rasyonu filan da yazmıştım bi bakabilirsin, sana daha farklı bi rasyon da hazırlarız. Büyğk baştan pek bi farkı yok doğumu sıkıntılı olmaz hastalık yapmaz öyle pek, sağımını günde 1 kez yaparsın yazları sıcaklarsa eğer serinletirsin sadece bu yani
Öncelikle yardımcı olduğun için çok teşekkür ederim.
En büyük sıkıntı manda manda yok, olan da en az 3-4 saat uzakta. Siz satarmisiniz ki
 
Katılım
04.08.2018
Mesajlar
376
Yaş
22
Konum
Balıkesir
Öncelikle yardımcı olduğun için çok teşekkür ederim.
En büyük sıkıntı manda manda yok, olan da en az 3-4 saat uzakta. Siz satarmisiniz ki
Kardeş bizde satılacak manda yok 3-5 ay oldu sattık biraz düve ama vardır ya illaki izmirde mandacı köyleri gidersin birine oturursun kahveye konuşur eder anlatırsın alırsın illaki daha da bulamazsan bizim balıkesire gelirsin
 
Katılım
04.01.2015
Mesajlar
833
Konum
izmir
Kardeş bizde satılacak manda yok 3-5 ay oldu sattık biraz düve ama vardır ya illaki izmirde mandacı köyleri gidersin birine oturursun kahveye konuşur eder anlatırsın alırsın illaki daha da bulamazsan bizim balıkesire gelirsin
Araştırayım bakayim eğer ki hiç olmazsa yanına uğrarım, ben sana takip isteği atayim çünkü manda konusunda bilgi alabileceğim hiç kimse yok
 
Katılım
04.08.2018
Mesajlar
376
Yaş
22
Konum
Balıkesir
Yardımcı olmaya çalışırım tabi ama tavsiyem sizin ordan al yada aydın manisa tarafından al yani sıcak sizin oralar bizim burdaki mandalar daha soğukta yaşıyo sonuçta burdaki mandayı izmire götürsen belki sorun olur sıcaktan filan herzaman için kendi bölgenden almaya bak
 
Katılım
28.03.2017
Mesajlar
2,135
Konum
Kırıkkale
hesab doğru aslında ineklerden 50 kg süt çıkarda ben çok seviyordum inekçiliği ama formda nedense kimse inekçiliği sevmiyor ama uzun soluklu bir proje iyi düşünmek lazım
 
Katılım
30.11.2016
Mesajlar
487
21 yaşındayım askari ücretle çalışıyorum ve bizim babam tarafı eskiden hayvancılık yapıyorlarmış 2000 yıllarında bırakmışlar, benimde küçüklüğümden gelen hiç gitmeyen bir isteğim var hayvancılık yapmak.

Hazır dam var eksik olan hayvan, elimde 15 bin tl param var iki inek alsam yem, slaj, yonca... alsam hayvancılığa bismillah desem yapabilir miyim başara bilir miyim?

En kötü günlük 25'er kilodan 50 kg süt çıksa 2 tl den satsam 100 tl günlük en fazla 50 tl hayvan yese bana kalır 50 tl ? Sizce abilerim?

Sizler işin ehli abilerimsiniz sizlere soruyorum nasıl yapsam başara bilirim nasıl yapmalıyım?
İllede yapacaksanız şimdilik 3 adet besilik dana alıp yaza kadar besleyip yazın kestirip öyle girişmeniz daha iyi olur Allah’ın izniyle sermaye çoğalmış olur
(daha sonrada inek yerine koyun yaparsanız daha karlı ve masrafsız olur)
 
Katılım
04.01.2015
Mesajlar
833
Konum
izmir
İllede yapacaksanız şimdilik 3 adet besilik dana alıp yaza kadar besleyip yazın kestirip öyle girişmeniz daha iyi olur Allah’ın izniyle sermaye çoğalmış olur
(daha sonrada inek yerine koyun yaparsanız daha karlı ve masrafsız olur)
Kaç aylık dana almam lazım ki ? Bir de kaç ay bakmam gerek?

Koyun var zaten bizde ben büyük baş istiyorum koyun çekiyor altına alıyor yemiyor birde burada herkes koyun yapıyor kurbanda çok hayvan oluyor. Manda fikri aklıma yattı ama çevre de manda yok :) Aslında senin dediğin de kafama yattı ama 1 dana dan kaç tl kâr edilir ki?
 
Katılım
04.08.2018
Mesajlar
376
Yaş
22
Konum
Balıkesir
Yav allah aşkına 6-7 aylık dana alsa 4 milyar en aşağı 1 yıl bakcak bu hayvana en aşağı 3-4 milyar yiycek . Hayvan 18-19 aylık olunca 650-700 kg gelse 350-400 kg karkas gelse 10 milyar anca yapar 7-8 milyarı masraf; 2-3 milyar kâr bir yıl bakcak 3 tane dana 10 milyar kar edicek tabi ölen olmazsa bi sıkıntı olmazsa
 


Üst Alt