240 çekiş sorunu


Ynt: 240 çekiş sorunu

[/quot
k_urt_03 link=topic=78263.msg928628#msg928628 date=1414084135' Alıntı:
abi motorun gösterişlidir ona sözüm yok..bnm anlatmak istediğim aldigin galerici motorun saatini düşürmüş olabilir.senden önceki sahibi devir saatinin telini cikarir motor calisir saat calismaz..bunu demek istedim ben size..
Motor aldigimdan beri boyle Frenleri tutacagi kadar ayarladim demissiniz..frenlerin motoru kasacagini zannetmiyorum ama kafanizda soru isareti kalmaması için frenleri motoru durduracak şekilde salin bidaha deneyin...

Amcamda 240 vardi rampaya geldimi motor diğer 240 lar gibi cekmezdi..bayilir giderdi..
Goturdu sanayiye silindir kapagini pompayi enjektorleri sokturdu. Kapak taslandi.pompa ve enjektörler tekrar ayarlandi... Motor zehir gibi oldu ondan sonra.

Amcanızın bu olayı ne zaman olmuştu ve ne kadara olmuştu onuda yazarsan bir fikir sahibi olurum. Paylaşımın işime yaradı sağol kardeşim
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

Kronik 240 hastalığı, 2000 saati geçince silindir kapak sökülür ve sübaplar değişir, sübap yuvaları yani gayt varsa değişir yoksa yuva açıp yüzük takılır, pompa enjektör ayarlanır, 3500-4000 saat arası motor revizyon olur. Adres; Ramazan Çente, eski Uzel servisi, şimdi Başak bayi ve servisi.
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

nailyetek link=topic=78263.msg928649#msg928649 date=1414086823' Alıntı:
Kronik 240 hastalığı, 2000 saati geçince silindir kapak sökülür ve sübaplar değişir, sübap yuvaları yani gayt varsa değişir yoksa yuva açıp yüzük takılır, pompa enjektör ayarlanır, 3500-4000 saat arası motor revizyon olur. Adres; Ramazan Çente, eski Uzel servisi, şimdi Başak bayi ve servisi.

Sağol Nail Abi. Desene biraz masraf var.
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

halil altın link=topic=78263.msg928645#msg928645 date=1414086383' Alıntı:
[/quot
Amcanızın bu olayı ne zaman olmuştu ve ne kadara olmuştu onuda yazarsan bir fikir sahibi olurum. Paylaşımın işime yaradı sağol kardeşim
Abi baya oldu ya..
Pompa elemaninda ve enjektörler de bi sorun cikmazsa 250 300 lira ayar parasi verirsin..Kapagi taslarlar.siboplar degisir ..su an taslama fiyati ne kadar bilmiyorum yalniz..
Contasiydi isciligiydi yagiydi derken 1000 lira yer yine abi.
85 model 240 vardi bizde de 12 sene kullandik.. Katir gibi zorlardi..12 sene içinde 4 kez rektefe oldu yalniz :D
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

Motor geç çalışıyorsa ve biraz zorlattıktan sonra rolantiye geldiğinde çok duman atıyorsa subaplar değişecek demektir 240 ve 255 ler nail abinin dediği gibi 2000 saatlerde kapak ister 750 ye falan biter ,enjektör pompa falan girerse fiyat biraz daha çıkar...
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

k_urt_03 link=topic=78263.msg928661#msg928661 date=1414087950' Alıntı:
Abi baya oldu ya..
Pompa elemaninda ve enjektörler de bi sorun cikmazsa 250 300 lira ayar parasi verirsin..Kapagi taslarlar.siboplar degisir ..su an taslama fiyati ne kadar bilmiyorum yalniz..
Contasiydi isciligiydi yagiydi derken 1000 lira yer yine abi.
85 model 240 vardi bizde de 12 sene kullandik.. Katir gibi zorlardi..12 sene içinde 4 kez rektefe oldu yalniz :D

Abovvv. 4 kez rektefe mi? Öyleyse hassas makinaymış bunlar. Bilseydim bunun yerine alırdım bir fiat 480. Ne bileyim 135 i çok sevince MF den devam etmiştik. Bu arada foruma iyiki üye olmuşum. Baya faydalı buldum. İnşallah buradaki bilgilerle 240 tan sonra iyi bir traktör alırız artık.
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

gocabolulu link=topic=78263.msg928663#msg928663 date=1414088381' Alıntı:
Motor geç çalışıyorsa ve biraz zorlattıktan sonra rolantiye geldiğinde çok duman atıyorsa subaplar değişecek demektir 240 ve 255 ler nail abinin dediği gibi 2000 saatlerde kapak ister 750 ye falan biter ,enjektör pompa falan girerse fiyat biraz daha çıkar...

Çok soğuk havalarda motor biraz geç çalışıyor. Onun haricinde marş gıv gıv dedimi çalışıyor. Duman atışı filan normal
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

halil altın link=topic=78263.msg928665#msg928665 date=1414088514' Alıntı:
Abovvv. 4 kez rektefe mi? Öyleyse hassas makinaymış bunlar. Bilseydim bunun yerine alırdım bir fiat 480. Ne bileyim 135 i çok sevince MF den devam etmiştik. Bu arada foruma iyiki üye olmuşum. Baya faydalı buldum. İnşallah buradaki bilgilerle 240 tan sonra iyi bir traktör alırız artık.
:D :D aynen abi 4 kez yaptirdik..
2.rektefede usta hatasi vardi..rektefe oldu 1 hafta sonra bidaha yatti motor..
Birinde de krank kirdi..
Sonra 98de 54c aldik..16 senedir onu kullanıyoruz 6500 saat civarlarında şimdilik bisey yok bunda maşallah..
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

k_urt_03 link=topic=78263.msg928673#msg928673 date=1414089128' Alıntı:
:D :D aynen abi 4 kez yaptirdik..
2.rektefe usta hatasi vardi..rektefe oldu 1 hafta sonra bidaha yatti motor..
Birinde de krank kirdi..
Sonra 98de 54c aldik..16 senedir onu kullanıyoruz 6500 saat civarlarında şimdilik bisey yok bunda maşallah..

Maşallah diyelim.. 240 senin gençlik dönemine rastlamışya seri motor. Sen zorladın biraz onu galiba. :)
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

halil altın link=topic=78263.msg928677#msg928677 date=1414089495' Alıntı:
Etme abi :( O kadar da değildir herhalde

Ben uzun yıllar 81 model MF 135 kullandım. Yıllar sonra onu 240 ile değişmeyi düşündüm. Çok araştırdım ve 240 almaktan vaz geçtim. Yukarıda Nail Yetek kardeşim bir şeyler anlatmış. Evet o yazılanlar doğru. Sana tavsiyem dışarıdan bakmak yerine bir ustaya göster. Bu arada 240 ların motor yenilemesi çok para tutmaz. (Tabi krank işin içine girmesse)

Şu günlerde havalar soğumaya başladı. Soğuk havada sabah erken saatte traktörü direk çalıştır. Tek seferde çalışmıyorsa zaten bir ipucu vermiş olur.
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

halil altın link=topic=78263.msg928676#msg928676 date=1414089417' Alıntı:
Maşallah diyelim.. 240 senin gençlik dönemine rastlamışya seri motor. Sen zorladın biraz onu galiba. :)
asıl gençlik donemime 54c geldi abi..
240 iyiydi suratliydi yakiti azdi ama biraz nazikti abi..
Fazla sıkıstirmaya gelmiyo..biz bunu anladık..ama ara isler için ideal motor ;)
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

ENES4422 link=topic=78263.msg928679#msg928679 date=1414089917' Alıntı:
Ben uzun yıllar 81 model MF 135 kullandım. Yıllar sonra onu 240 ile değişmeyi düşündüm. Çok araştırdım ve 240 almaktan vaz geçtim. Yukarıda Nail Yetek kardeşim bir şeyler anlatmış. Evet o yazılanlar doğru. Sana tavsiyem dışarıdan bakmak yerine bir ustaya göster. Bu arada 240 ların motor yenilemesi çok para tutmaz. (Tabi krank işin içine girmesse)

Şu günlerde havalar soğumaya başladı. Soğuk havada sabah erken saatte traktörü direk çalıştır. Tek seferde çalışmıyorsa zaten bir ipucu vermiş olur.

Abi traktörü 1900 saatte 8 sene önce aldım. Aldığımdan bugüne çalışması aynı. Şimdi 2600 saatte. Normalde çalışmasında hiç bir sıkıntı yok. Duman filan normal. Yanlız sıfır dereceye yakın sıcaklıklarda sabahları ilk çalışmada az nazlı çalışıyor. Motor çalıştığı anda marşa basmayı bırakırsan stop ediyor. Çalıştığı anda bir kaç sn daha marşla desteklersen stop etmiyor. Aldığımdan beri böyle 8 sene geçmiş herhalde normaldir. Sonuçta 95 model dizel bir motor. Eğer hava çok soğuk değilse çalışmasında hiç sıkıntı yok. Sen bundan bir ipucu çıkarırmısın?
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

halil altın link=topic=78263.msg928696#msg928696 date=1414091853' Alıntı:
Abi traktörü 1900 saatte 8 sene önce aldım. Aldığımdan bugüne çalışması aynı. Şimdi 2600 saatte. Normalde çalışmasında hiç bir sıkıntı yok. Duman filan normal. Yanlız sıfır dereceye yakın sıcaklıklarda sabahları ilk çalışmada az nazlı çalışıyor. Motor çalıştığı anda marşa basmayı bırakırsan stop ediyor. Çalıştığı anda bir kaç sn daha marşla desteklersen stop etmiyor. Aldığımdan beri böyle 8 sene geçmiş herhalde normaldir. Sonuçta 95 model dizel bir motor. Eğer hava çok soğuk değilse çalışmasında hiç sıkıntı yok. Sen bundan bir ipucu çıkarırmısın?

Seni anlıyorum, masraf çıkmasını bende istemem. Benimki sadece bir tahmin. Fakat şu an yazdığından da anladığım yine aynı. ilk çalıştığı anda birkaç saniye daha marşla desteklemen zaten motorun bakım istemesidir. Şimdi şöyle cevap vereyim. Komşumun Massey Ferguson traktörü var. Bir iki yıl önce rektefe yaptırdı. En soğuk kış günlerinde dondurucu soğukta sabahları araziye gittiği olur. Marşa basınca daha ilk turda traktör çalışır.

İşte bu yüzden 240 almaktan vazgeçtim. 8 yıl çok uzun değil ama 240 lar için yeterli. Burada bulunan 240 sahiplerinin hepsi seninle aynı sorunu yaşıyor. Umarım ben hatalı çıkarım ve traktörün daha basit bir sorun yaşamış olsun.
 

Ynt: 240 çekiş sorunu

historyman link=topic=78263.msg925933#msg925933 date=1413280457' Alıntı:
240 ı 2 takviyeye düşürürsen götürebildiği ölçüde 4-5 8/9 numarayı sürür ne yaptın sen kardeş.
ideali toprağın durumuna göre 3lü 8/9 numaradır onu da seri 1 le olmadı 4 takviye ile çeker senkromeçli serilerin takviye 4 ü 1 den seri olduğu için çiftte hızlı geliyor o zaman ancak 3 takviyeye düşersin 1 ile çekmediğinde.
148 e gelince atla deve değil 240 ile aynı pulluğu çeker ağırlık eklenmemişse arka hafif olduğunda bırak 240 ı geçmeyi 148 adamı kanser eder tarlada ağırlıkla dengelendiğinde 240 ile aynı çifti sürersin tur bindirmeler farazi laflar.
Halil soruna gelirsek eğer köşeli kovan ise yağ banyoluya çevir el atmışken bu motorların en zayıf tarafı frenleri bence. 1500 devir altında boğulabilir 1400 devir maksimum torku ürettiği devir zaten boğulduğu anda vites düşür baktırana kadar. Son olarak boğulma olayı için enjektörlere falan baktır bi çok masraf etmeden hallolur.
ya kardeşim hiç 240 kullanmasam diyecem 4 8 numara çekecekmiş sizin oranın toprağını bilmem de boluda o iş çok zor 60 beygirliklere takıyorlar o pulluğu standart 3-8 numara 240 hiç dengeli bi motor olmadıgından bayılır uzelin belkide en amaçsız motorudur bayır çıkarken yuk asılırken kendini yormaz istop eder durur 148 08 blok ingiliz arkada 35kg 4 tane ağırlıkda 240 çiftte yanına yaklaşamaz bende ağırlık yokken bile duman ettim çiftte gazyağında ve özellikle rampada 148 de romork olsun 240s romork olmasın geçtiğini bilirim çok rahat ağır devir makina her zaman seriden daha iyi asılır avrupa 148 le yerli üretim 240 karşılaştırmak bile saçma biri arsasız mf 100 serisi sonu 8 olan en sağlam motorları 240 dediğin arıza veren sıkıntılı bi motoru ben kimsenin malını kötülemem ama 240 148 rampada yükde asılmada çiftte yanına yaklaşamaz mf sonu 8 bitenlerinde patanaj çok azdır ..
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

halil altın link=topic=78263.msg926096#msg926096 date=1413309588' Alıntı:
Derdimi tam anlatamamışım galiba. 240 henüz 2600 saatte, anahtar değmedi ve 8 senedir bizde. Bu traktörden önce 135 mf ispanyol vardı. 135 in yük çekişiyle 240 ın alakası yok. Çok çabuk bayılıyor.

Yokuş çıkarken uğultu yapıyor. Düşük devirlerde uğultu yapıyor Başlarda acaba kabinden dolayımı bu uğultu diyordum.

9 no 3 lü pulluk var 4 takviye ile pulluğu rahat rahat çekmiyor. Pulluk biraz inince bayılıp kalıyor. Bazen 3 takviyeye düşmek zorunda kalıyorum. (Bu arada 1 vites 4 takviyeden daha seri)

Aynı kazayağı ve tırmığı 135 de kullandım. 135 bunları fıldır fıldır çekerken, 240 1 viteste zar zor çekiyor.

İnişlerde frenler mi tutuyor diye vitesi boşa atıyorum. Yolda akıp gitmiyor frenler tutuyor gibi.

Çiftte bazen geri gitmek gerekirya baya gaz vermeden debriyajı bırakınca stop ediyor. Yani düşük devirlerde motor performansı kötü

Ama patozdaki performansı fena değil. Bundan dolayı sanki motorda enjektörde pompada birsorun yokta yürür aksamda mı sıkıntı var diye düşünüyorum.

Geçen sene fren ayarlarını biraz sıkmıştım. Buğday götürürken asfaltta aniden kendi kendine frenlemeye başladı. Hiç fren ayarlarına dokunmadım az bekledim yola devam ettim. Aynı şeyi tekrarlamadı. Eve gelince fren ayarlarını tekrar hafiflettim.

Sorunun ne olduğunu tam anlamadanda tamire gitmek istemiyorum.

İnternette sorunun ne olabileceğini araştırırken bazı kişilerin 240 çekiş performansından çok memnun olduklarına rastladım. Lütfen bir yardımcı olun
kardeşim sende dediğin gibi 135 ispanyol çekişi iyidir 240 dan benim tek bildiğim 240 çekişli olanı 3 vites avrupa olanları vardı onlar çekişi çok güzeldi mesala ama smdi sıfır modeli de gelse bayılıyo insanlarla alay ettiler yok 240 yok 240s yok efsane en son gold diye koydular turbolu fln diye ama en sonuna da bindim hiç alakası yok tt50-tt55 hava da karada ezer mesala onu aynı bg sınıfında
 

Benzer Konular